Oppo Find7

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av Ernt, 11 mar 2014.

  1. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Vilken som är bästa rommen är väl lite som att fråga hur långt ett snöre är.. :) Beror ju på ens preferenser.. Personligen har jag växlat mellan Nameless och ColorOS på min Find7. Just nu kör jag ColorOS 2.1.3 på den. Roota ska inte vara några problem, om inte annat med TWRP genom att flasha supersu..
     
  2. FlashTec

    FlashTec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vilken version använder ni? Finns ju typ en "internationell" som klarar band 20 och en "kinamodell" som inte har band 20. Oppostyle har ju redigt bra pris på den internationella versionen men bor man i Europa kan man inte beställa den då den är slutsåld på deras eu sida. Dock så finns den på den internationella sidan men då kan man inte beställa den då dom inte kan leverera till europa. Känns ju lite kasst typ.
     
  3. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag kör på dom internationella, kika efter på Amazon eller Ebay, där kanske kan finnas någon.
    Dom internationella versionerna slutar på 6 i modellnummer, X9006 är Find 7a och X9076 är Find 7.
     
    FlashTec gillar detta.
  4. FlashTec

    FlashTec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Är dom fortfarande värda sina pengar? den är ju typ året nu. Oppomart tar typ 320 euro för den.
     
  5. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    OppoStyle sålde ut sina sista nu från Europa för runt 2300kr. Jag passade på för jag tycker fond 7/7a är asbra. Sköna att hålla i, snabbladdning vilket är viktigt för mig och lagom stor skärm. Gick från z3 via oneplus till find7a (igen) och tycker att oppon krossar. Sämre kamera, sämre dac (än oneplus iaf) och sämre batteritid än z3 men den laddar ju så snabbt och det föredrar jag framför seg laddning och längre batteritid faktiskt.

    För 3000kr hade jag nog köpt en Oppo, fast kanske en r7?
     
  6. FlashTec

    FlashTec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Så Find 7 är en utgående artikel då eller? Kollar man specen på R7 tycks den ju nästan vara sämre på det mesta
     
  7. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jo jag tror de tömmer lagren nu. Find 9 borde ju visas upp för världen snart. Det är sant som du säger, find 7a är nog det bästa de kommit med till det priset. På Oppostyles internationella har de kvar också såg jag.
     
  8. FlashTec

    FlashTec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fast find 9 lär väl antagligen bli bra mycket dyrare. Oppostyles internationella sida kan man ju inte beställa från om man bor i europa :-(
     
  9. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Har lagt in omnirom nu efter att ha kört nameless. Nameless är nog bättre på det mesta utom just stabiliteten. Läste att namlessutvecklarna antagligen skulle porta Omnis kernel snart men tills dess ligger jag kvar på Omni.
    Är det någon annan som kör typ exodus eller liknande?
     
  10. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Hur krångligt är det att gå från Cos 2.1.4 med lvm? Är själv lite sugen på omni nämligen men efter att ha läst om flera som fått problem, samt att tiden inte räcker till en hel eftermiddags felsökning om problem uppstår så undrar jag lite.. Från att ha varit en flashoholics dröm telefon så har den här telefonen blivit en ren mardröm..
     
  11. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Det är rätt enkelt. Ladda hem senaste
    Omnirom 5.1.x tråden på xda, gapps och supersu och senaste twrp, https://dl.twrp.me/find7/

    Lägg omnirom, supersu och gapps på sd kortet.
    Har du fastboot i datorn så lägger du twrp-filen i samma mapp och så kör du bara fastbootläge på telefonen (power + volym upp).
    Startar kommandotolken i samma mapp som du har fastboot (shift och högerklicka på tom plats i mappen och välja "starta kommandotolk har" eller vad det står.

    Sedan skriver du fastboot oem unlock (för att låsa upp bootloadern)
    Starta om telefonen till fastboot läget igen och skriver fastboot flash recovery "namnet på filen".img

    Sedan starta upp telefonen i recoveryläget (power och volym ned)

    Wipe och så flashar du bara omni gapps och supersu. Det tar rätt lång tid första uppstarten men androidsnubben som blinkar och viftar med antennerna, trodde jag misslyckats först men det gick bra.

    Lvm är kvar om allt går bra, testat på 2 telefoner. Lycka till
     
    Last edited: 28 aug 2015
    ahoj och Acentren gillar detta.
  12. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Stort tack för att du tog dig tid :)
     
    Gurex gillar detta.
  13. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Ingen orsak, har du flashat?
     
  14. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Find 7 och Find 7a är slutsålda hos OPPOStyle i eu butiken, och de kommer heller inte att säljas mer.
     
  15. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Vilken tur att man han med och köpa en när de reade ut dem. Har du någon koll när find 9(?) släpps
     
  16. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ännu har inte OPPO gått ut med något eventdatum publikt, så det kan nog dröja..
     
  17. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Ja jag tog mig tiden nu precis, väntar på att den ska boota upp, men det verkar ha gått vägen. Samma process som jag har använt mig av tidigare, men skönt att få det bekräftat av någon annan att det ska fungera även med LVM.

    Stort tack!
     
  18. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag har läst att nameless nu äntligen ska vara mer stabilt nu. Ska testa flasha den de närmaste dagarna.
     
  19. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Och där var min resa med find 7 över, gled ur fickan idag på cykelturen o skärmen fick ett så pass hårt slag att den inte bara sprack, den släppte från ramen också.. Jaja den har verkligen tålt en hel del stryk så oppo ska verkligen ha eloge för byggkvalitén [emoji106]
     
  20. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Har nu gått tillbaka till find 7 igen, installerat crdroid 6.0 och det fungerar över förväntan. Kameran börjar bli lite gammal jämfört med de nyare telefonerna men annars är den fantastiskt snabb. Batteritiden hade såklart kunnat förbättras men VOOC väger upp det med råge.
     
    Droid82 gillar detta.