Ej kompatibla headset

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av ElakaArne, 28 apr 2016.

  1. ElakaArne

    ElakaArne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Har ett par a JAYS One+ som inte funkar till min S7. Ljudet från vänster hörlur är ok, men ljudet från höger är knappt hörbart.
    Provade i min gamla S4, samma sak där. Har andra gamla headset från olika telefoner som funkar utom ett par som jag fick till en Sony xperia. Kan det vara så att vissa lurar inte är kompatibla med vissa telefoner?
    Tycker det är lite märkligt. JAYS:en funkar utmärkt i dotterns gamla Nexus 5.
     
  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Om man har extrem otur är kontakterna i hörlursuttag i mobil på ena gränsen av godkänd placering och hörlurspluggen på gränsen åt andra hållet. Kolla igenom att dra ut kontakten LITE, en tiondels mm eller nåt och se om ljudet förändras. Sen kan du jämföra pluggarna från fungerande och icke fungerande sida vid sida för att se om de skiljer. Problemet ligger troligtvis längst ner mot plasten på pluggen, mått på spets brukar stämma. Kolla även att du inte har nåt skydd eller nåt som hindrar vissa kontakter att nå ända in.
     
  3. bpl

    bpl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Kolla också att du tryckt i kontakten ordentligt, den är rätt så trög att trycka i...
     
  4. ElakaArne

    ElakaArne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Har tryckt, snurrat och vickar på kontakten men inget hjälper. Kontakten på JAY:sen ser exakt lika dan ut som på Samsungs original som följde med telefonen.
    Har läst i en annan tråd här på forumet om en som hade samma problem med samma lurar till en S3:a, så det är nog så att de inte lirar tillsammans.
     
  5. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Japp detta kommer jag ihåg att jag hade problem med för massor av år sedan (kan faktiskt ha varit s3) det slutade med att jag hittade en adapter på We-butiken av alla ställen som de hade till sina hörlurar. En liten sladd-snutt typ med hane och hona som man sedan satte in sina hörlurar i.

    Köpte ett par Sony som klarar alla lurar både iPhone och Android. Trodde faktiskt inte att det var ett problem längre men se där. Om du bor i Stockholm kan du ju knalla förbi we och kolla men detta var några år sedan.