Tips: Tillbehörtråden Galaxy S7 Edge

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Norsehawk, 25 feb 2016.

  1. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Har installerat aliexpress appen och kopierat en länken med batteriet från PC till usb-minne och sedan kopplat in det på usb-OTG i mobilen och försökt kopiera länken till skrivbord. Det blir en länk men den kan inte öppnas. Den finns nu i en mapp också.

    Har försökt editera den och kopiera hela url info och kopiera in i aliexpress appen men det funkar inte, "no matches found", även med Firefox och duckduckgo blir det knas.
    Hittade dock liknade på ebay som verkar vara samma produkt men vill inte beställa där utan testa hur det är att beställa med aliexpress.

    Tröttsamt, det tog 15 % av batteriet att ha söka lite och ha wifi igång under någon timme.

    Helt jävla kasst att inte kunna kopiera och få mobilen att klicka på en länkjävel.


    btw det är den här länken
    http://www.aliexpress.com/item/DC-1...tery-Pack-for-CCTV-Cam-23358/32472189979.html

    Det är säkert något jag missar här då jag är novis på hur mobiler hanterar länkar etc. :)
     
    Last edited: 17 apr 2016
  2. swante

    swante Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2013
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nån som vet om det finns nån bra fungerande bilhållare med både magnetisk hållare-funktion och qi-laddning ?
    Helst sugkoppsvariant... Har försökt söka, men bara hittat nåt fåtal och på dom kan man inte utläsa nåt betyg eller huruvida dom fungerar som tänkt....
     
  3. helasm

    helasm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

  4. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
  5. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det där skalet har fått riktigt bra kritik på XDA så den bör vara bra.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  6. helasm

    helasm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    328 norska kr.
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    https://www.gpelstore.com/products/...la-glass-screen-protector?variant=18266578631

    Jag fick hem mitt Gpel härdat glasskydd igår och satte på. Tyvärr har jag inga bilder på det och det kommer inte komma några heller för jag slet av det redan efter ett par timmar.

    Kan säga så här att det enda som var bra var passformen. Det satt rätt bra på telefonen och det täckte hela framsidan medans i stort sett hela skärmen var synlig förutom kanske 0,2mm på varje sida.

    Färgen var mer åt det blåa hållet. Inte helt svart. Touchen förlorade en massa känslighet och det blev ett helvete när man skulle skriva på tangentbordet speciellt tangenter ute i kanten. Men det värsta av allt var hur pass mycket det påverkade bildkvalitén till det sämre. Hela glaset hade en äckligt grynighet som stod ut otroligt mycket. Det blev som myrornas krig över hela bilden konstant. Oerhört fult och jobbigt. Kändes dessutom mer som plast än glas.

    Det är bara att inse att denna telefon ska köras naken på framsidan för att behålla en bra känsla.

    Att det bara har 5 stjärninga betyg på sidan man köper det på förstod jag redan innan köp att det är fejkade recensioner men jag gav det ett försök ändå. Hade hört nån på XDA som talade gott om det. Men då kan man inte ha höga krav alls.
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Det verkar oerhört svårt, för att inte säga omöjligt att hitta en Tempered glass till S7. Lite synd då jag gillar att ha det och har haft det på dom.flesta telefoner jag haft på senare år. På min S6:a har jag ett edge to edge som är så klockrent att man inte märker att man har det. Det jag fick hem till min S7 fäster bara i kanterna och touch känsla blev sämre, spec i kanterna men passformen är perfekt. Har nu dessutom märkt att det kommer in damm mellan display och glas [emoji34][emoji34]
     
  9. helasm

    helasm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har ett i posten på väg från USA.
    Har följt en diskussion på XDA om att det inte funkar speciellt bra.
    Skickade ett mail till GPEL och tog upp detta, fick till svar att om jag inte var nöjd så fick jag mina pengar tillbaka.
    Flera på XDA som fått sina pengar tillbaka, men har också läst om en del som varit nöjda.
    Tydligen så har de haft problem med kvaliteten, men det skall vara på väg att fixas och om man skriver och klagar så får man antingen ett nytt eller pengarna tillbaka.
     
    dannejanne gillar detta.
  10. helasm

    helasm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Svaret från GPEL kundservice:

    Dear Valued Customer,


    Thank you so much for your inquiry and I am glad to assist you today.

    If by any chance, if you are not satisfied with GPEL product just simply let us know and we will be more than happy to provide you with full refund or free replacement unit.


    We’re aware that some units from our current shipment for Galaxy S7 Edge tempered glass screen protector have been having issues you described, however if you’re experiencing a lot then it’s very likely defective.


    If you have any other question please feel free to contact us again at any time.


    Thank you


    Mark S.

    Customer Support Team

    [email protected]

    http://www.gpelstore.com/

    100% Customer Satisfaction is GPEL Number One Priority
     
  11. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Då har du samma erfarenhet av det som mig typ. Har skrivit om det på xda forum, du märker nog enkelt vem som är jag av användarna.. ;)

    De kommer tydligen få en uppdaterad variant av glaset inom 1-2 veckor, det räcker tydligen med att man hör av dig till GPEL inom kort och så får man hem deras uppdaterade utan kostnad.
     
  12. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Testar ett nytt skydd från Dbrand. Fick byta min förra Edge för hittade en imperfektion i skärmen. Hade detta skydd låg. Föredrar nog det mattsvarta så kommer beställa ett nytt sånt.

    [​IMG]

    Sent from my Mate 8
     
  13. Huggemyman

    Huggemyman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra
    Fick hem ett nytt skal för att komplettera samlingen... Riktigt snyggt, tycker jag, lätt och bygger väldigt lite! Kan varmt rekommenderas... [​IMG][​IMG]

    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
     
  14. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Varifrån beställer du Dbrand?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  15. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    www.dbrand.com

    Sent from my S7 Edge
     
    Fredriks gillar detta.
  16. silca

    silca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb
    Fick hem dom för 2 dagar sen. Var inte temp glass, var någon sorts plast. Den svarta var lite mörkare. och den som var guld var guld men med lite annan nyans.

    Blev att skicka tillbaka dom då det inte var temp glass.
     
  17. FL3JM

    FL3JM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med, satte precis dit mitt Gpel och ska strax rycka av det. Har inte ens testat så mycket att jag stött på några problem med touchen, men det stämmer nog, det jag rycker av skiten för är pga grynigheten. Ser förjävligt ut speciellt mot vit bakgrund. :(



    Det jag däremot kan rekommendera som skal är Spigen Case Thin Fit. Luren känns hur bra som helst i handen nu! Tidigare kändes det alltid som om risken att tappa luren var stor, men inte med detta skal!
    Dock vet jag inte hur jag ska göra nu när jag inte har något skydd för glaset, blir kanske till att köpa nåt sånt där flipskal ändå. :(
    [​IMG]
     
    Alxk88 gillar detta.
  18. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag har mailat Gpel nu och de kommer återbetala mina pengar. De frågade ifall jag ville ha den nya versionen som kommer släppas den 23 Maj men jag tar pengarna tillbaka nu istället så får jag se om jag ger det ett nytt försök längre fram. Kommer gå naken med den på framsidan tills vidare. Huvudsaken för mig är ett skydd på baksidan för bättre grepp och slippa fingeravtryck.
     
  19. linusv

    linusv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Kör detta jag också. Mycket nöjd!
     
  20. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Köpte ett Exoglass guld idag på Teknikmagasinet, det satt på i 5 minuter sen gick jag och reklamerade det. Ren skit. Sitter med klister i ytterkanterna bara så mitt glappade mellan glaset och skärmen på nästan hela framsidan, vilket fick till följd att alla touch på skärmen lät "klistrigt" + att touchen fungerade till 15% ca. REN SKIT. Förstår att det måste va grymt svårt med skydd i glas mtp hur välvd skärmen är åt alla håll, så jag köper mig nog något i plast istället. Får köra naket så länge :(