En mobil upp till 6000

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av maher.93, 28 apr 2016.

  1. maher.93

    maher.93 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2013
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag letar efter en mobil som ska högst kosta 6000. Jag perforerar kameran och batteritiden väldigt mycket. Gärna en aning mindre telefon, men inget måste.

    Förslag?
     
  2. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Du har huawei-p9 med en bra kamera framförallt tar den bra foton i svartvitt. Den kommer börja säljas under nästa vecka, till ett pris på 5490 kr. Tekniskt sett saknas inget direkt på den. Förutom om man är fäst vid att ha den allra högsta upplösning eller att filma i 4k. Det går även att köpa en begagnad s7 kring det priset, de flesta bör vara i ett gott skick då den släpptes på marknaden i mars månad. S7 är snabbare, den har en något bättre kamera i framförallt mörkare miljöer, vattentålig, dock saknar s7 usb c om man nu vill ha det. Jag klarar mig bra utan usb c än så länge,. Därför var det inte ett skäl för mig att inte införskaffa en galaxy s7.
    Rekommendera inte lg g5, den är ganska stor till måtten, lika stor som en s7 edge trots en större skärm på edge. Du får en skarv som känns vass, den känns inte alls premium som andra metall mobiler, då den har ett tjockare färglager, och tillbehör är dyra till den. Jag skulle aldrig betala 1500 kr extra för att få bättre ljud, jag kan då lika gärna köpa en htc M10 som erbjuder det, samt en bra kamera
     
  3. maher.93

    maher.93 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2013
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad tycker folk om nexus 6p?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
     
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Fantastiskt fin telefon dock ganska så stor. Annars så tycker jag att nya HTC är oerhört intressant men då räcker nog inte 6k.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
     
  5. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Den är lite för stor, samt så har den snapdragon 810.och det är ju inte direkt det bästa chipet, det ryktas om att en uppdaterad version kommer släppas under nästa månad. Där de har bytt ut 810 mot 820,så det är bäst att avvakta med nexus