Skärmen förstörd, seriöst?!

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av gonn3liito, 30 mar 2016.

  1. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Jag fick plötsligt problem med min S7 Edge igår kväll. Tyckte den hade dragit lite för mycket batteri, så valde att starta om den. Under uppstarten började den flimra, blinka och visa skumma färger över hela skärmen som om grafikkretsen ballat ur totalt. Touchen funkade fortfarande, men det var lite knepigt att knappa in pin-koden när skärmen blinkade som en diskolampa. När skärmen till slut slutade flimra och blinka syntes en grön rand längst ut på högra edge-skärmen.

    (Eventuellt lägger jag upp bild och video senare tagna med Z3 Compact som jag startade upp för att dokumentera problemet.)

    Under tiden den flimrade och blinkade som värst blev telefonen också tokvarm. Enligt appen Aida64 låg temperaturen i zon 0-4 omkring 60 grader, vissa uppåt 62 grader. Batteriet låg i min screenshot då på 38,8 grader.

    Idag är det bara ett grönt flimmer kvar längst till höger på högre edgen, men när skärmen är igång blir den väldigt varm precis under Samsung-loggan, och jag misstänker att om jag, som igår, låter den vara på en längre tid, kommer den bli så varm att man bränner sig om man sätter fingret emot (det gjorde jag igår).

    Ska kontakta Samsung support och Tele2 idag och se vad som kan göras åt saken.
     
  2. Staxo

    Staxo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    2
    Om du bor i Göteborg ta med dig kvitto på telefonen till samsung service point, de ligger mitt emot resturang lavacca nära odinsgatan. Fixar dom de inte samma dag får du den dagen efter. Sjukt bra service. De kostar inget så länge de är inom garantin.
     
    tigerstrom och bernard gillar detta.