Galaxy S3 kortsluts? blir varm, batteriet har blivit tjockare. HW fel?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av BGA, 2 maj 2016.

  1. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Som titeln säger. Det är så lite aktivitet på forumet för en sån här gammal telefon, därför flyttar jeg frågan hit.
    Hela historian ligger på : https://swedroid.se/forum/threads/telefonen-staengs-av-naer-kameran-anvaends-och-blir-varm.132328/

    Efter det jag beskrivit i tråden har jag upptäckt att batteriet blivit tjockare och och raden för Indikatorikoner blir grön.
    Telefonen har kunnat fungera ( om jag inte använder kameran) i flera veckor, sen plötsligt drar den mkt ström - skärmen börjar flimmra, batteriet blir varmt och indikatorpanelen blir grön.
    Jag har bara en enda fråga : är det ett mjuk eller hårdvarufel? är det, det senare slänger jag telefonen direkt.
     
  2. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Är batteriet tjockare så har det (obviously) svällt och du borde omedelbart köpa ett nytt. Batteriet kan leda till värmen, att skärmen flimrar skulle också kunna vara en konsekvens av allt det men svårt att bedöma utan att kika på den.

    Tror 98% på trasigt batteri och ev andra hårdvarufel.
     
    chraist, BGA och bernard gillar detta.
  3. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Rekommenderar också att prova med ett annat batteri. Har batteriet svällt så kan det ha interna kortslutningar som gör att batteriet blir varmt.
     
    chraist, BGA och bernard gillar detta.
  4. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tusen tack. Ni har rätt båda två. Satte i ett gammalt men normaltjockt batteri i går och i dag kan jag inte framkalla felet!
     
  5. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @BGA@BGA jag har flyttat ditt ämne till rätt tavla i forumet. Vänligen skapa inte nya ämnen på fel plats med vilje.
     
    chraist gillar detta.
  6. ollefisk

    ollefisk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej
    Min S3 Neo blir också varm då och då. Kanske inte gillar att vara i byxfickan? Men den har blivit lika varm när den har varit i en ytterficka på en jacka. Batteri har jag bytt i höst för det gamla börjar behövde laddas för ofta. Men frågan, varför blir telefonen så varm ibland? 37 grader på fönstret så den har då feber...