Problem med Marshmallow och Netflix mot chromecast

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av pacman, 2 maj 2016.

  1. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att Netflix inte kan casta video till min chromecast från de två Marshmallow-telefoner jag har. Från mina plattor med olika OS fungerar det bra och det gick bra från den ena telefonen innan den fick Marshmallow. Casting från telefonerna från alla andra appar fungerar.

    Jag får inga felmeddelanden utan den timear bara ut. Det händer ibland att det fungerar, oftast om jag först sätter upp chromecast och sedan startar videon. På den telefonen vill oftast inte Netflix spelas upp i telefonen heller. På den andra telefonen går det bra att spela upp i telefonen, men där går det aldrig att casta till chromecast.

    Någon som känner igen problemet?
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det låter märkligt, har du testat att ominstallera chromecasten och köra setupen från en av dina marshmallow-telefoner?
     
  3. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jo jag har testat det. Ingen skillnad. Ena telefonen är förresten rootad, vilket tydligen kan ha betydelse - detta skall tydligen vara lösningen (har inte testat ännu):

    Get Root Browser from playstore

    Goto "liboemcrypto.so" file under /system/vendor/lib

    Rename that file or delete

    Reboot

    Done​

    Det är den telefon som inte kan visa på skärmen, men som ibland fungerar att visa på chromecasten med...

    Jag har dock inte provat att installera om chromecasten från den orootade telefonen...