Varför flyttades min tråd/ mitt inlägg?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Hellis, 15 mar 2015.

  1. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    "indika" har just flyttat mitt inlägg på Allmänt till Samsung >S3
    Det är ett problem för oss "vanliga " användare med 3-5 år gamla telefoner och inte bryr oss, så länge den fungerar för sitt ändamål. När man får ett problem och lägger tråden som i mitt fall i S3 lte får man inga eller få svar och sällan någon hjälp. När jag flyttade mitt promlem till Allmänt fick jag inom några timmar två svar med Rätt hjälp! och egentligen var det ett allmänt problem - svällda batterier.
    Skall Swedroid var ett forum rotare o telefonnördar eller får vi som bara vill ha en fungerande telefon vara med?
    Hur skulle forumet kunna bli bättre? Kanske skulle man kunna ställa frågor på "Samsung" eller en
    "Android doktor"
     
  2. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Inlägget hör bättre till i just Samsung S3 än Allmänt. Eftersom det handlar om S3an.
    Jag tycker det är bra som det är nu :)
     
    chraist gillar detta.
  3. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    I S3 och S3 lte fick jag under några veckor några svar men ingen hjälp!!
    I Allmänt fick jag två svar inom några timmar med rätt hjälp!
    Tänk om!
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    @BGA@BGA Här handlar det nog mer om slumpen att de medlemmar som gav dig rätt svar var inne och såg din tråd just då.

    Samtliga nya trådar/ämnen lägger sig i en spalt till höger där man kan klicka in och hjälpa. Samtidigt finns även fliken "obesvarade ämnen" att tillgå för jag vet att vi moderatorer tittar och försöker hjälpa om ingen har svarat i trådarna.

    Självklart ska din tråd ligga under den kategorin frågan tillhör. Ordning och reda är a och o på forumet och vem vet nästa gång vi har en medlem som har samma problem så hittar denne sitt svar i rätt kategori tack vara att din lösning ligger rätt. Så inte för att vara otrevlig på något vis men jag tror det är ni som ska ta och fundera en gång till [emoji6]


    Skickat från min Nexus 6
     
    Honda gillar detta.
  5. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 903
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Det tar ju en tid av inkörning att lära sig hur en ny omgivning fungerar, jag vet inte hur man ska komma ifrån det.

    Men man kan ju försöka tänka till när man sätter rubriker och skriver frågeställningen.
    Vill man ha något under Allmänt så får man för att minska risken att bli flyttad till en sen länge glömd forumdel helt undvika att skriva vilken hårdvara man har. Kanske beror det på hur admins (ideella?) gör sitt arbete, hur mycket tid de lägger på sorteringen/strukturen. Kanske är rubriken väldigt avgörande, kanske lägger man så lite tid man kan på detta arbete och då blir det fel ibland. Jag har nog själv fått lite mer förståelse för admins arbete.

    Rätt satt rubrik, rätt ställd fråga och rätt bakgrund ger bäst hjälp generellt, det tror jag de flesta tycker men visst det finns de som sätter rubriken 'Men va fan?' Själv har man haft sina duster här med admins men man lär så länge man lever, jag tycker jag fungerar bättre här nu
     
    chraist gillar detta.
  6. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    664
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    När ni tar bort ett ämne vore det uppskattat om ni angav varför. Syftar nu senast på min tråd i köpråd.

    Samma gäller när inlägg/svar i tråd/ tas bort i köp och sälj.

    Berätta varför in gör som ni gör.
     
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Vad jag kan se i loggarna är inlägget flyttat till mate9 avdelningen. Du bör ha fått en notis att ditt inlägg blivit flyttat precis som med detta inlägget som jag nu flyttade.

    Inlägget finns här förövrigt i en passande befintlig tråd; http://www.swedroid.se/forum/threads/den-stora-tillbehoerstraden-huawei-mate-9-pro.139317/page-6#post-2108741
     
    Karmeck gillar detta.
  8. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    664
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Jag flyttade tråden själv till mate 9 forumet, eller jag postade tråden igen. Men ja där inlägget finns nu är ju helt korrekt plats. Hadde önskat en notis on detta dock. Fick en notis när detta inlägg flyttades.