BlackBerry Passport - vad tror ni?

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av jazzskägg, 11 aug 2014.

  1. jazzskägg

    jazzskägg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630
  2. fozec

    fozec Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Sony Xperia XZ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ
    Jag tror att detta blir en bra revansch för BlackBerry! Kollade på deras forum och som jag ser om det är officella speccs, och utseende så kommer luren bli riktigt nice!

    Nu får vi bara hålla tummarna att det kommer en nordisk version, vilket jag tvekar på! Annars är det ett givet köp enligt mig!! :D
     
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Vad i hela friden, känns direkt som en sjukt skum design. Men kan säkert fungera för RIMs kunder.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    designmässigt är den fruktansvärd och förstår inte alls de som tycker att det är en nyskapande och annorlunda design. Såhär såg ju handdatorerna ut som jag hade i början på 2000 slutet på 90talet. ful som stryk och osmidig men specmässigt var den ju fin och jag gillar blackberrys os generellt.
     
  5. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Kört passport sen den kom ut och gillar den starkt, både design och OS.
    Passport är ju typ en tank håller för typ allt man gör not den..:) haft uppehåll på BB ett tag och kört S6,G4 och testat andra nya mobiler. Gillade s6 edge men gör mycket signal problem och dålig täckning på både min och dom som anställda använder. Så nu är man tillbaks på BB och måste säga att gillar det lika mycket nu som då. Kanske ingen lut man ska kolla på om man söker något för spel och lek, men för jobb är den ultimat.
     
    SailfishJolla och kirkx10 gillar detta.
  6. SailfishJolla

    SailfishJolla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    har ni tips på butik i Stockholmstrakten som säljer qwerty varianten?
     
  7. SailfishJolla

    SailfishJolla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
     
  8. SailfishJolla

    SailfishJolla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har köpt en Passport och efter en vecka är jag helt såld. Innan kommer jag från Lumia 1020, så Passportkameran är ju inte i samma klass, innan dess Galaxy Nexus så Googles alla program är inte med hos Blackberryn. Men vilken lur, jag är nästan i chock. Det känns som om jag har levt i en grotta.
    Hur kan det komma sig att Blackberry Passport inte fått och får mer uppmärksamhet.

    Tack Blackberry (knappat på en Jolla :)
     
  9. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Installera google play på din passport så kan du köra rätt hårt på android apps. Finns många andra varianter men Pure google play på BB är bäst.
     
  10. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    43
    Finns det någon app som gör det möjligt att få funktionen Glance Screen eller liknande på Blackberry 10?
    Jag har en Nokia 1020 nu, och klarar mig inte utan den funktionen.
    Har tidigare bara använt mig av mobiler med fysiskt tangentbord och vill gärna återvända dit, men inte utan Glance Screen eller skärmsläckaren som fanns på min Nokia E72.

    Tack på förhand!
     
  11. SailfishJolla

    SailfishJolla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, jag saknar inte glance konstigt nog (kanske vädret?) på Passport så får du en titt på notofieringar genom att dra fingret nedifrån tangentbordet upp mot skärm.
    om du inte släpper fingret så går du ifrån tjuvkiken utan att det ligger kvar synligt. perfekt på jobbet. Det finns även t.ex. en möjlighet att steglöst dra fram medelandehubben antingen med gest eller med touchen på tangentbordet. Allt detta och i kombination med notifieringsled, kortkommandoknappar vilka ger möjlighet till autostart/snabbstart eller valfritt program / funktion, dessa knapptryckningar kan du ställa in enligt egna preferenser. Passporten är en löjligt bra telefon. Luren har även t.ex. autotänd av skärmen när den lyfts upp, sparläge/tyst om den vänds uppochned etc. Jag har erfarenhet av t.ex. 1020 och nokia N9 (N9 är i mitt tycke kanske världens snyggast kombination av UX/fysisk telefon, med perfekt oled glance) och nu är Passport underligt nog som en värdig kusin till nokia N9. Jag är otroligt imponerad och har hittils lyckats undvika att dra igång amazon eller snapp/google play. Blackberry Passport är ett klart underskattat allkonstverk! OBS qwerty är bra om man skriver på svenska. Det som saknas är ett bra kartprogram, funderar lite på det.

    Edgar om du har pengarna så är det en perfekt telefon. UX och hårdvara i unik kombination. Måste upplevas, skriver detta på Sailfish som har liknande gestbaserat UX men medioker hårdvara, Passport är i en klass för sig både minne 3GB ram, 32 GB, 801 processor, rappt OS . Jag vill än en gång indirekt tacka designers och programerare, om det nu är någon här som är bekant med dessa hjältar! Det är i
     
    Last edited: 16 okt 2015
  12. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    43
    Tack Sailfishjolla för ditt utförliga svar. Låter onekligen som en toppen lur, dock är jag starkt beroende av just glance screen, som har följt med mig genom alla mina Nokia-lurar. Att slippa trycka igång skärmen för att se notifikationer och klockan/datum kommer jag inte klara mig utan, tyvärr.

    Jag har en Blackberry Q10 hemma som jag försökte hitta en lösning för glance screen på, men tyvärr utan positivt resultat. Får se hur länge den blir kvar i min ägo. När jag blir frustrerad på pekskärmstangetbordet på Nokia 1020 brukar jag gå och knappa Q10 för att lugna mig lite. ;)

    Hur som helst, nu såg jag att Blackberry har släppt Priv. Där kanske det går att installera Active screen från playstore.Funkar det tillfredsställande, blir detta min nästa lur. Trots att jag inte gillar slidern, men ett fysiskt tangentbord är svår slaget!
     
  13. lumpan

    lumpan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Blackberry Key One

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Blackberry Key One
    Hej. Fick just min Passport SE hemskickad, riktigt nöjd men en fråga kan man använda touchen på tangentbordet för att bläddra och markera e-post och annat i HUBen?. det jag är ute efter är att undvika skärmen. På min classic så använder jag alltid trackpadden och saknar just det på passporten.
     
  14. SailfishJolla

    SailfishJolla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Last edited: 30 apr 2016
  15. SailfishJolla

    SailfishJolla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Otroligt vad segt det var med texten på swedroid.se med min BlackBerry 10-smarttelefon, ber om ursäkt för stavning ovan
     
  16. lumpan

    lumpan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Blackberry Key One

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Blackberry Key One
    Tack för svaret. Men det jag är ute efter är att använda tangentbordet touch lika som trackpadden. Fast det kanske är en tillvänjning.

    Håller med grymt segskrivning.
    Kan tillägga grym känsla i SE.s tangentbord.
     
  17. AndroidGR

    AndroidGR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    S10+ 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    S10+ 1TB
    Telefon 2:
    iPhone Pro Max 11
    Telefon 3:
    Nokia 1520
    Platta:
    Samsung Tab S
    Köp inte! Värsta som finns, batteriet laddas ur medan mobilen är avstängd...Har fått redan ny enhet från Servicen men verkar ha samma fel.
     
  18. Khayman

    Khayman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Underbar mobil om man klarar sig utan Googles tjänster.
     
    lumpan gillar detta.
  19. lumpan

    lumpan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Blackberry Key One

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Blackberry Key One
    Kan bara hålla med. Svårt att byta till något annat.
     
  20. carez

    carez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 665
    Mottagna gillanden:
    242

    MINA ENHETER

    Någon som vet vart jag kan få tag på en priv?