Tips: Time Steel 2 - nytt från Pebble.

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av _z_, 24 maj 2016.

  1. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Last edited: 24 maj 2016
  2. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Skillnaden på skärmarna mellan den gamla Time Steel & den nya.

    16 - 1.jpg
     
    bernard gillar detta.
  3. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Intressant! Undra vad dom kommer att kosta till en början?

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
     
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har beställt en Time Steel 2 genom deras kickstarterprojekt för 194 dollar inklusive frakt, kommer att kosta 199 dollar i butik i USA. Här vetefan, för det första så är Pebble svåra att hitta i butik här och då pratar vi nog ett helt annat pris. Vet att Kjell & Company säljer den gamla Time Steel för strax under 2500 nu men den var klart dyrare när den kom.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 688
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Wow - nu börjar det likna något!
     
  6. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja verkligen! Är mycket nöjd med min gamla steel men har varit sugen på Time steel men irriterat mig på skärmstorleken så därför har jag väntat på detta och det blev som jag hoppades, klart större skärm :-)
     
  7. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 036

    MINA ENHETER

    Undrar om de verkligen kommer klara levereranserna? Tog tydligen inte många minuter att nå den begärda miljonen och snart är de uppe 31 000 beställningar.
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 688
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det lär nog bli en utmaning att klara dem i tid. Tveksamt om alla får sina i första batchen.

    Å andra sidan har de ju faktiskt erfarenhet av att leverera produkter tidigare och kontakt & avtal med fabriker osv på plats.

    Av förklarliga skäl brukar man nog underdimensionera lite i avtalen, hellre riskera för hög efterfrågan än för låg, men förhoppningsvis borde det gå mycket bättre än för nykomlingar. I regel är ju förseningar på ett halvår ingen ovanlighet :)


    Jag är dock lite förvånad över att de behöver ännu en kickstarter för att fortsätta med nya produkter. Det tyder ju på att verksamheten fortfarande inte riktigt bär sig och att de har svårt att få kapital/förtroende borta i Silicon Valley?
     
    Last edited: 25 maj 2016
  9. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 036

    MINA ENHETER

    Även om kickstartern ser populär ut så är frågan hur de står sig jämfört med Applewatch och motsvarande? Investerarna kanske räknar med att Pebble fortsätter vara en niche-produkt pss som läsplattor är jämfört med suftplattor?
     
    bernard gillar detta.
  10. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Att Pebble backat rejält när det kommit in andra aktörer vet vi ju men nog tror jag att de klarat finansieringen även utan en kickstarter, är nog mer ett sätt att få uppmärksamhet tror jag och det verkar dom ju åtminstone till en början ha lyckats med.

    Pebble måste efter kickstartern nu verkligen få ut detta med att de är lite speciella, man får aldrig jämföra deras klockor med de övriga då de i mina ögon vänder sig till en helt annan målgrupp än till de som föredrar Android eller Apple watch.

    Visst går det att göra mycket även med en Pebble men för mig och många andra pebblefans så är det tidsvisning och notifieringar på ett oerhört problemfritt sätt som gäller, och för många även hälsobiten förstås.

    Var ute med arbetskamraterna för inte så länge sedan, jobbat från 0530 och åkte sen direkt ut och festade fram tills vi nästan stöp vid 0300 dygnet efter. Jag hade 40% ström på morgonen och 30% när jag kom hem morgonen efter. (Pebble Steel)

    De två Appleklockorna som var med var fulladdade på morgonen men kroknade innan 00.00 på kvällen och den Androidklockan som var med kroknade redan på eftermiddagen då han glömt ladda under natten.

    Många verkar vilja att klockan ska ta över så mycket av mobilens funktioner som möjligt, det intresserar inte mig utan för mig ska den enbart vara en förlängning av luren.

    Pebble måste få ut detta då tror jag att dom kan komma tillbaks. Och bara det att kunna se skärmen i strålande solsken på stranden är ju en hit.

    För de som vill ha blingiga skärmar (ja mestadels inomhus då) som måste tändas för att synas samt ha så mycket funktioner som möjligt inklämt så finns ju de andra så det är ju bara att välja ;-)

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
     
    bernard och Dan1jel gillar detta.
  11. Dan1jel

    Dan1jel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    918
    Mottagna gillanden:
    522
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 6
    ROM:
    Vanilla
    Platta:
    Dell Chromebook 13
    ROM:
    PopOS 21.04
    Övrigt:
    Casio G-Shock: GWG-1000-1A3ER / GBX-100-7 / MT-G B1000D-1A
    Har också beställt en Pebble Time 2, riktigt nöjd med Pebble Time som jag har nu.
    Haft en moto 360 och även LG G Watch och Pebble är grymt mycket bättre om ni frågar mig :)
    Har stora förväntningar om 2an.
     
    bernard och _z_ gillar detta.
  12. MiDroid

    MiDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    24
    Kändes lite sådär surt kan jag säga, då jag bara haft min Pebble Time Steel i en månad och så släpps det en ny. Å andra sidan så är jag enormt nöjd med min Time Steel. Å tredje sidan så var jag i akut behov av en ny klocka och hade i vilket fall inte kunnat sitta och vänta tills i november för att få hem den. Jag hade en Samsung Gear S förut som egentligen har bra mycket mer funktioner, men Pebbles gränssnitt är så mycket snabbare att använda att jag använder klockan mer aktivt.

    Jag skulle också uppskatta en större skärm (var en tveksamhet då jag köpte klockan) men egentligen så är det väl sorgkanterna man vill slippa. Skärmen som sådan räcker bra. Jag kör med svart bakgrund på själva klockan så i startskärmsläge, så tänker man inte på sorgkanterna. Pulsmätaren känner jag inget stort behov av.

    Hade en rätt emotionellt upprörd diskussion med mig själv då Kickstarter-kampanjen startade, men det slutade med att jag inte hoppar på den.

    * Priset är i dollar och jag gissar att den skickas från USA, så då tillkommer det tull och moms. Det kommer att bli rätt dyrt ändå (skriver inget slutpris då jag är osäker på vilka avgifter som tillkommer förutom tull och moms).
    * Jag köpte min Time Steel via Pebbles egna webbshop och den skeppades ifrån EU = inget extra påslag. Jag gissar nog på att Time 2 kommer att finnas till salu nästa vår, vilket kan kännas som ett bättre läge att investera i en ny klocka.
    * Time 2 är någon millimeter tjockare än Time Steel. Kan göra skillnad eller kan inte göra skillnad. Jag hade nog velat ha den tunnare, om jag fått välja.
    * Egentligen tycker jag att designen på Pebble 2 är snyggare - lite retro och unikt sådär, men den är i plast och har svartvit skärm så är inget uppköp.
    * Tittar på klockan jag har på armen och tänker: Jag gillar dig - varför betala ca 2.000-2.500 bara för en lite större skärm?

    [​IMG]
     
    krutbjörn och _z_ gillar detta.
  13. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Så länge du är nöjd så finns det ju ingen som helst anledning och Time 2 finns ju kvar även nästa och nästnästa år så.

    Har sen ca 1.5 år en Steel men har de senaste månaderna sneglat på Time Steel, mest pga habegär då min Steel är sanslöst bra och jag är nöjd. Tänkte i stället att jag väntar och kollar om de släpper en Time steel med större skärm och det gjorde dom :-) Är väl det enda lilla negativa man kan säga om Time steel, att skärmen är lite pluttig på en stor yta. Likt förbaskat så ser jag den som det bästa som finns att köpa i nuläget, ja för oss som prioriterar det pebble är bäst på alltså.

    Jag hoppade på kickstartern efter nån timme, kunde inte hålla mig :-) Klart jag vill ha den på en gång men jag klarar mig utmärkt med min Steel fram till november eller när den nu kommer. När jag har den så tänkte jag använda min Steel på jobbet och den nya på fritiden, kan bli en del repor på jobbet.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
     
    bernard, krutbjörn och MiDroid gillar detta.