Tv köp

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av CaptainC, 25 maj 2016.

  1. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Är på jakt efter en ny tv inför fotbolls em som börjar om typ 15 dagar.
    Min nuvarande 50" plasma tv från lg börjar visa gröna färger vid gult.. typ i de äldre avsnitten av simpsons. Den har väl 6 år på nacken typ.

    De jag är ute efter nu är minst 65"

    Är ultra hd ett krav? Finns väl inga marksända sändningar? Ps4 klarar väl inte av 4k? Utan de kommer en ny 4.5 i höst?

    Klarar man sig fortfarande med full hd, eller blir de så pass skillnad när en u-hd tv skalar upp?
    Såg en 75" till vettigt pris men "bara" full hd.

    Är smått sugen på samsungs lite kurvade varianter men de är en djungel.

    3d hade väl varit kul också, blir de bra på tv?

    Ingen som jobbar på elgiganten eller mediamarkt som sitter på lite info om vilka kampanjer som kommer nu dessa veckorna fram tills em? Eller ska man vänta tills juli då de brukar vilja bli av med sina varor?

    Många roliga frågor
     
  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Ultra hd är inte ett krav, dock kan det vara kul. Curve skärmar är på väg ut, färre och färre som säljer dessa. Mindre betraktningsvinkel med curve. Även 3d är på väg ut. På tv finns 2 varianter, passive och active. Ett active system kan upplevas som om det flimrar, speciellt om du har annan belysning tänd i rummet. Passivesystem halverar upplösningen och ger ofta ghost bilder om man lutar huvudet det minsta.
    Mitt råd är att köp den största platta tv, n du får plats med. Personligen gillar jag verkligen bildkvaliteten hos de större Sony modellerna. Phillips med ambilight på en vit/ljus vägg och Phillips bluetooth extralampor är en mäktig upplevelse, långt bättre än curve eller 3d.