Den stora tråden om Huawei P9

Diskussion i 'P9-serien' startad av Oceanic, 9 mar 2016.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    ja vi får hoppas det men annars håller jag med dig att med tanke på alla hype så kanske dom inte borde hållt huvudet så högt som dom gjorde i reklamen... Det finns lite att jobba på... men har mest med tweaks i autoläget att göra. Dom borde laggt mer fokus på detta för det är typ det första recensenterna gör i dagsläget för att testa kameran genom att ta bilder i dunkla miljöer. Speciellt i mörka länder i som sverige är det viktigt. I andra länder där solen lyser dygnet runt hela året är det kanske mindre viktigt.
     
    zztop007 gillar detta.
  2. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    I mobil.se recensionen pratar dom om att batteritiden är dålig om man inte pillar med strömsparsfunktioner. Men strömsparfunktioner innebär ju också begränsningar vilket känns skit. VAd innebär detta i praktiken?
     
  3. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Hur kan man tycka batteritiden är dålig?
    Har nästan alltid mer än 50% kvar av batteriet på kvällen, har nog inte haft det med någon annan telefon tidigare. Inte ens Galaxy S6 edge+.
     
    Zoobo och wenom666 gillar detta.
  4. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Fick hem mitt Nillkin skydd idag och är inte imponerad, har inte satt på det utan bara laggt det mot skärmen och det ser inte snyggt ut.
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    köpte du den versionen med 2D glas ?
     
  6. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Nej, vanliga 9H.
     
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Du skulle köpt 9H+ då får du 2D glas, det är liksom ett måste...
     
    Leo83 och wenom666 gillar detta.
  8. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Dom brukar finnas för runt 6 dolllar på alixpress om du har tålamod att vänta på frakten som vanligtvis kommer inom 14 dagar med china post kan också dröjja längre men jag har haft tur de gångerna jag beställt iallafall Priserna här i sverige är som bekant de trippla på skärmskydd
     
  9. Rockson

    Rockson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2013
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    249

    MINA ENHETER

    Jag har idag en iphone 6 och funderar på en P9. Dock har jag läst i recensioner att telefon väldigt ofta varnar för diverse saker gällande batteriet och dess förbrukning. Går det att stänga av dessa varningar?

    Exemplaret som jag testat har dessutom väldigt lång slutarfördröjning (säkert dryga halvsekunden) men detta kanske rättas till i en uppdatering? Det känns ju konstigt att en så kraftfull telefon inte är snabbare än så. Hur är Huawei i uppdateringar förresten, kan man vänta sig en korrigering av något som detta?

    Till sist undrar jag om videokameran är så usel som det sägs. Inte för att jag filmar mycket, men ändå. Kanske även detta förbättras i en uppdatering dock.

    Jag gillar för övrigt iphone och ios men efter ios7 är ju animationerna så förbannat långsamma att man blir vansinnig. P9 har ett trevligt format och är väldigt mycket snabbare i animationerna vilket gör att det mesta känns rappare.

    :)
     
    nordqvisttaxi gillar detta.
  10. MrLonghair

    MrLonghair Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2016
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P9
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S1
    ROM:
    CM13
    Platta:
    Acer A3-A20
    Slutarfördröjning varierar beroende på slutartiden för den aktiva vyn, det är ett måste pga avsaknad av stabilisering (liiite mjukvarustabiliserat känns det för stillbilder iofs). Om dom lägger in stöd för trådutlösning (eller BT) i dess default kamera-app skulle jag vilja se tillvalet att snappa direkt givetvist.

    Videoläget är okej på stativ, improviserade steadi-cam lösningar ger bra resultat, det fungerar och att låta den gå igenom youtubes egna stabilisering skulle göra underverk men precis som stillbilder inte i den tekniska topp-fem. Videolägets egna stabilisering är kräkmedel just nu. Kräver stabila händer till tusan.

    Man måste lägga in arbete i fotandet och filmandet för resultat med denna. Skaffad den själv pga monosensorn.
     
    Last edited: 24 maj 2016
    Rockson gillar detta.
  11. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    [ManTE="Rockson, post: 1893057, member: 46518"]Jag har idag en iphone 6 och funderar på en P9. Dock har jag läst i recensioner att telefon väldigt ofta varnar för diverse saker gällande batteriet och dess förbrukning. Går det att stänga av dessa varningar?


    Exemplaret som jag testat har dessutom väldigt lång slutarfördröjning (säkert dryga halvsekunden) men detta kanske rättas till i en uppdatering? Det känns ju konstigt att en så kraftfull telefon inte är snabbare än så. Hur är Huawei i uppdateringar förresten, kan man vänta sig en korrigering av något som detta?

    Till sist undrar jag om videokameran är så usel som det sägs. Inte för att jag filmar mycket, men ändå. Kanske även detta förbättras i en uppdatering dock.

    Jag gillar för övrigt iphone och ios men efter ios7 är ju animationerna så förbannat långsamma att man blir vansinnig. P9 har ett trevligt format och är väldigt mycket snabbare i animationerna vilket gör att det mesta känns rappare.

    :)[/QUOTE]

    Man får vara frågar out of the box när man inte konfigurerat apparna i Phone manager som bestämmer vilka appar som ska stängas och köra i bakgrunden osv.
    Det är ganska lätt att lära Phone manager vilka program som kan köras i bakgrunden när du får en notifiering får du frågan om du inte vill att den ska fråga om den appen igen.. Svarar du Ja så blir den protected och stängas inte av när skärmen stängs av
     
    Rockson gillar detta.
  12. Rockson

    Rockson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2013
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    249

    MINA ENHETER

    Tackar för svaren! Jag har då väldans svårt att bestämma mig hur jag ska göra. S7 är ett alternativ då den verkar ha en bättre kamera för såna som jag som inte orkar pilla med inställningar för att ta en vettig bild, men i allt annat tycker jag P9 känns trevligare.
     
  13. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Tror absolut du kommer bli nöjd med P9. Gränssnittet är dessutom "likt" iOS så kommer nog känna dig hemma med den.
    Om valet står mellan S7 och P9 hade jag personligen valt P9 alla dagar i veckan. Ägt massor av Galaxy telefoner, senaste S6 edge+.
    Galaxy S7 har en förbannat bra skärm och kamera, bygget kan man inte klaga på heller.
    Men för min del ger P9 en bättre helhetsupplevelse, handen på hjärtat är det nog första gången jag äger en telefon där jag inte är missnöjd med någonting faktiskt.
    Skärmen är riktigt bra fastän "endast" FullHD, mycket bra batteritid, mjukvaran är den mer optimerade Android versionen jag testat, bra ljud ur hörlurar, snabb fingerläsare och byggmässigt är den en fröjd för ögat och handen.
    Nu är jag inte kamera expert, men kameran duger mer än gott för mig.

    Nu känner jag mig nästan som en Huawei anställd, har promotat P9 väldigt mycket här på Swedroid. Men det är pga. jag tror många, mig inklusive, som har förutfattade meningar om Huawei.
    Tror de flesta, likt mig, kommer bli väldigt positivt överraskad när man faktiskt testar telefonen.
     
    Finskpinne, Oceanic och Rockson gillar detta.
  14. Rockson

    Rockson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2013
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    249

    MINA ENHETER

    Det här med helhetsupplevelse som du nämner tror jag är viktigt. Hjärnan säger ju att S7 är det bättre valet men varje gång jag jämför dem i handen återkommer wow-känslan av P9 och ärligt talat det motsatta för S7. Dessutom känns det som en trevlig mix av ios och Android. Jag använder spotlight-search mycket och att motsvarande finns på P9 är ju super!
    Detta är ju en ickefråga egentligen, men vilka emojis använder den? Jag tänker köra SwiftKey.
     
    thexps gillar detta.
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja skärmen verkar vara något utöver det vanliga. Tror det är jdi senaste skärm med hdr. Det är många recensenter som har sagt att den ser ut som amoled både i svärta kontrast och svartnivå detta är imponerande för att vara lcd
     
    thexps gillar detta.
  16. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Exakt, du sätter huvudet på spiken där! Det är bara att köpa! :)
    Se där, det hade jag inte ens märkt!
    Jag kör vanliga tangentbordet, tycker det fungerar bra. Använder man mycket emojis kan jag förstå att man vill byta :)
     
  17. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Det enda negativa jag kan nämna är det inbyggda tangentbordet, väldigt rörigt och tråkigt tycker jag. Jag kör med Google Tangentbord eller SwiftKey.
     
  18. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    SwiftKey är det enda tangentbordet värt namnet ändå.. Pga predictions.. Jag föredrar dock flesky att skriva på
     
  19. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det verkar som vad som verkade vara officiella uppgifter att p9 Max kommer vara 6.7. Men lika många uppgifter säger 6.2
    Väldigt lite uppgifter generellt...
     
  20. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 908
    Mottagna gillanden:
    1 312
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    En Mate 8 med den här kameran (plus utlovat mörker plus) hade varit fantastiskt. Saknar min Mate 8 lite, allt utan kameran var riktigt bra. Funderar på att köra en kinesisk variant nästa gång för att få lite uppdateringar mm samt kunna medverka i beta mm

    Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk