Problem med era Nexus 6? Rapportera här

Diskussion i 'Nexus 6 (2014) - Allmänt' startad av Velgro77, 4 jan 2015.

  1. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Hej.
    Har fått problem med skärmen,som inte går o rotera överhuvudtaget.
    Spelar ingen roll om jag ska se film eller är inne på typ aftonbladet..
    Någon annan som haft samma problem o har en lösning på problemet?

    Mvh
     
  2. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Hade samma problem på nexus 7 och 9.hjälpte bara att starta om den men kom tillbaka efter nån dag.lämnade in dem på lagning till slut
     
  3. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Helt sjukt, men nu funkar det :) Jag började med att ladda ner en rotationsapp o då funkade det, men då va jag tvungen att trycka manuellt så fort jag ville rotera skärmen o det pallade jag en kort stund bara.. Sökte på några amerikanska sidor, där fler hade haft samma problem. Lösningen va att droppa telefonen från en meters höjd rätt ner på golvet :) Testade o direkt så funkade vanliga rotationen :) Fan så najs när lösningen är enkel :)
     
    Droid_290 gillar detta.
  4. mrfritzy

    mrfritzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2014
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    Samsung galaxy s20+
    Platta:
    Xiaomi mipad4
    haha, det låter aningen riskabelt? :-P
     
  5. Virreviking

    Virreviking Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2014
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    77
    Jag hade samma fel, och efter att ha tappat den av misstag så började det lira igen, så det verkar vara ganska vanligt.
     
  6. ther

    ther Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Google Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4
    Jag har helt plötsligt fått problem med Navigation i google maps, jag får inte voice navigation att funka. Upptäckte det när jag cyklade med mina jabra sport pulse lurar och det bara plingar istället för att säga "turn right" osv. Någon mer som har detta problem och vet var jag skall ändra, för jag hittar ingen lösning online..
     
  7. NoNick2

    NoNick2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    807
    Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    Stock
    Har fått två problem. Det ena är att telefonen bootar om ibland när någon ringer. Händer inte alltid, men en gång av tio.

    Det andra problemet är att den inte ansluter till mitt wifi. Först efter att jag gått in i flygplansläge och tillbaka så ansluter den.

    Det första problemet har funnits någon månad medan det andra har kommit sista veckan.

    Jag kör stock utan root och kan inte sätta det i samband med installation av någon ny app eller att jag ändrat något.

    Inväntar 6.0 för att se om det blir bättre, annars gör jag en fabriksåterställning.
     
  8. Koffert

    Koffert Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att det spelar upp ett ljud ganska ofta när jag har telefonen aktiv ljudet är samma som när man kopplar bort bluetooth eller att den inte lyckas ansluta. Väldigt störigt då ljudet också hörs när man pratar i telefonen. Kör stock utan root, hoppades på att det skulle försvinna med 6.0 OTA men det gjorde det ej.
    Någon som känner igen?
     
  9. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Känner inte igen, men antagligen ganska lätt försöka åtgärda. Antingen är det mjukvaru- eller hårdvarefel.

    Är det mjukvarufel löser det sig antagligen med en fabriksåterställning, alternativt att man blåser telefonen helt ren med en fabriksbild.

    Om ovanstående inte fungerar är det nog någon komponent som ligger och spökar och då blir det ett garantiärende.
     
  10. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Har fått OTA med Android M och efter det går det inte skicka mail med Orginal appen för Gmail. Använder en hotmailadress som ligger default i Gmail appen.

    Har tagit bort konto för Hotmail (Exchange) startat om telefonen installerat om kontot.. Men samma fel. Nån med några idéer?

    Jag får in mail, men skickade hamnar i utkorgen och ligger i kö.
     
  11. TomasL

    TomasL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Efter uppdateringen till 6.0 så har jag fått problem med tv4play appen. Får felmeddelande som säger att jag inte kan se kopieringsskyddat material då min mobil inte är godkänd eller rootad. Den är inte rootad, helt original. Är det någon mera som har problem med detta?

    Har kontaktat TV4 i ärendet och dom skulle vidarebefordra det till sin tekniska avdelning.
    Tänkte bra höra om det är fler som upplever samma sak.
     
  12. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Gäller även Nexus 5. Troligtvis tv4 som behöver uppdatera sitt drm skydd att stödja android M.
     
  13. TomasL

    TomasL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Jo så är det säkert. Har ju som sagt redan kontaktat TV4, får se vad dom säger.
     
  14. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    hej
    precis samma hade jag på min. tyvärr kom jag inte så långt att jag kände igen judet, den var bekant men jag kunde inte sätta finger på den. nå väl jag har rensat massa appar och den försvann när jag tog bort alla appar som hade med Android wear att göra. jag tror inte det var kanske till så mycket hjälp men den blev på bättringsväg efter det. dvs slutade låta och nu är apparna tillbaka dock inte alla (det var nån app man kunde bygga egna urtavlor i, den är inte kvar) sedan några andrar tillkom och andra försvann. men det är fett irriterande. lycka till.
     
  15. Lofblom

    Lofblom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock
    Info:
    root, TWRP, Xposed
    Sitter på MRA58R och har helt plötsligt problem att öppna Facebook och Instagram.
    Eller problem och problem det går inte helt enkelt.

    Sen nånting spännande som slumpmässiga reboots lite då och då.

    Inge root eller nånting sånt. Har gjort en fabriksåterställning och allt sånt men tyvärr utan resultat.

    Är det bara jag?
     
  16. Prema

    Prema Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tappade min telefon från höfthöjd, dvs under en meter ner i asfalt. Telefonen var i det rekommenderade Adopted Protective Case. Skärmen demolerades. Skrev till Google som nu svarar att garantin inte täcker fallskador, men att jag kan få returnera skalet om jag inte är nöjd med det. Men vänta nu. Året är 2015. Corning Gorilla 4 är utvecklat för att klara mer än så. Telefonen var i sitt skyddsskal. Det här är inte OK. Har förstått att det är omöjligt/ovärt att försöka laga skärmen. Jag. Blir. Galen.

    Desstom är det en bugg som gör att man ljudet fuckar up om man kopplar bort en blåtandenhet. Ändrar man volym efter att ha stängt av blåtand så ser du fortfarande en blåtandssymbol på volymikonen och det saknas ljud i högtalarna. Efter nån minut hittar den rätt. Ostabilt.
     
  17. Benteboy

    Benteboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej hej. Har fått problem när 6.0.1 kom, jag tappar datanätverk när jag surfar på nätet. Kommer tillbaka efter ca 30sec. Blir galen. Några tips?
     
  18. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Fabriksåterställt? Inte så mycket jobb som man tror nu med Googles backup-lösning (den inbyggda).
     
  19. gh0st

    gh0st Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    12
    Hejsan!

    Ska lista de problem jag har med min N6:a som kör senaste MM:

    * Visar inte appar med A B C D osv som de gör reklam med för MM (se bild).
    * Kan fastna i Saving... då man tar kort hur länge som helst. Omstart avhjälper detta!
    * Förra veckan så tappade den mikrofonen samt högtalaren vid samtal, uppspelning av musik via Play Music, ljud från YouTube osv. Däremot så fungerade högtalartelefonen, notifikationer och annat som vanligt. Efter ett par dagars halvdöd telefon så har det mesta börjat återkomma nu idag.
    * Tittar jag på klipp på YouTube genom Firefox så kan klippen efter ett tag tappa färgerna och allt blir en dj*vla röra. Omladdning av sidan i Firefox löser detta temporärt, för att sen återkomma.

    [​IMG]
     
  20. Fredoso

    Fredoso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem med kameran. Börjar lägga och nästan hänger sig. Ibland hoppar det lila streck över skärmen när kamera appen är igång.
    Nån som upplevt samma saker eller vet om någon lösning?