Friendsheep - Ett spel om superfår behöver testhjälp!

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Crillst, 22 apr 2016.

  1. Crillst

    Crillst Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Tjenare!

    Jag skulle behöva testhjälp av ett spel som jag kallar för Friendsheep. Det är ett mobilspel som går ut på att man ska hålla två superfår vid liv.

    Såhär ser spelet ut:


    Storyn:
    En galen professor har försökt genmanipulera två grisar att växa snabbare. Tyvärr gick något snett och grisarna blev två superfår som inte går att mätta. Och det är där du som spelare kommer in, du måste hjälpa dom överleva.

    Mer läsning:
    http://www.friendsheepgame.com/

    Jag letar efter konstruktiv feedback på spelet, så jag skulle bli jätteglad om ni vill testa spelet!

    För att installera betan öppnar du denna länk på din telefon: https://play.google.com/apps/testing/com.honkbarkstudios.friendsheep
     
    bernard gillar detta.
  2. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Hej,

    jag har testat lite och jag måste erkänna att det inte riktigt är min typ av spel. Men det är kul idé att ha två får att styra vilket ju ökar svårigheten markant. Jag skulle föredra om man kunde missa ett par blommor utan att man dör så det går att komma lite längre, men det kanske ska vara "svårt".
    Sen tyckte jag att texten som låg över snön på bergen var lite svår att läsa, inte omöjligt på något sätt men det skulle kunna vara lättare.

    Jag har inte hittat några buggar men har ju inte spelat så speciellt mycket.

    Hoppas det går bra för dig med spelet :)
     
    bernard gillar detta.
  3. Crillst

    Crillst Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!


    Tack för att du testat! Har lagt in texten över snön som ett issue i buggtrackern!
    Jepp, som du säger är tanken att det ska vara svårt :)
     
  4. Crillst

    Crillst Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1