Elephone P9000

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Pienso, 23 jun 2015.

  1. Skuff

    Skuff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick hem min p9000 igår, hitills är jag nästan helt nöjd förutom 4g hastigheten som lämnar en del över att önska då det går grymt långsamt att ladda hemsidor i chrome. Detta gäller inte bara i chrome men där är det mest påtagligt. Någon som har nån ide?
    Edit: Testade att köra bredbandskollen
    och den mäter ca 50mbit/s
     
    Last edited: 2 jun 2016
  2. Skuff

    Skuff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har nu provat att göra en factory reset utan resultat, fortfarande lika långsamt. Något som spökar med firmwaren? Kan man lägga in nån annan?
     
  3. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Ny uppdatering ute (20160531).. Kört med den snart 24h och inga anmärkningar ännu. Verkar som att dom fått ordning på wifi/batteriförbrukningen. Överlag så känns den aningen rappare också.



    Sent from my P9000 using Tapatalk
     
  4. Skuff

    Skuff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Problemet med 4G försvann av sig självt, startade om den en gång och sen fungerade det av någon anledning. Idag fick jag den senaste uppdateringen. Efter att jag instalerat den så kom problemet med långsamt 4G tillbaka. Provade att byta till 3G och tillbaka till 4G och efter det så har hastigheten kommit tillbaka. I övrigt flyter allt på som det ska, har inte hunnit testa så mycket än då jag fick uppdateringen idag.
     
  5. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Märkligt det där :/ med 4G. Har du provat med en annan browser för att utesluta nåt kompatibilitetsproblem. Får du okej hastighetmed Wifi?
     
  6. Skuff

    Skuff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Med wifi är allt ok.
    Problemet omfattar allt som har med datatrafik att göra.
    Helt plötsligt blir det segt som sirap att ladda sidor i chrome och tex ladda bilder i instagram appen. Men byter jag manuellt till 3G och sen tillbaka till 4G så kommer hastigheten tillbaka. Märkligt.
     
  7. Magnus B.

    Magnus B. Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vill bara dela med mig av mina ringa erfarenheter ifall någon funderar på en P9000.

    Har fått min nu, jag beställde hastigt efter att min företagsmobil åkt på service och jag inte får tillbaka den innan semestern. Hemska tanke: behöva tillbringa semestern med en lånad Galaxy Ace 3? Gah!

    Hsh, den är väldigt trevlig - och den känns faktiskt rappare än min vanliga Xperia Z5. Har bara haft i ett drygt dygn förstås, jag köpte från Honorbuy, med "EUDirect" så att mobilen skickas från europeiskt lager och därmed slipper ev tull. DHL tog sen två dagar att frakta hit den, väldigt nöjd med det också.

    Sam sagt, är väldigt nöjd med telefonen. Den känns inte alls plastig eller billig, snarare känns den exklusiv enligt mig. Den är rapp och trevlig, även om man saknar vissa saker som var Sony-specifika, ex stamina-mode. Kameran är helt klart dess svaghet: den är inte kass, men den är klart sämre än den i Z5, både långsammare att hitta fokus och själva bilden blir grynigare och tråkigare än Z5. Den kanske är taskigt att jämföra just det eftersom Z5:ans kamera är väldigt bra. I andra saker känns det bättre än Sonyn. Den känns nästan lite snabbare när man växlar mellan appar mm.

    Såg just att det kommit en ny firmware, så det kanske bättrar på kameran som nog har bättre potential än vad Elephone hittils fått ut av den.

    Har inte rootat den än, men det jag har läst om Elephone är att de tillhandahåller alla verktyg själva, och bidrar till entusiaster som vill mecka själva. Det, tillsammans med det till stor del omoddade marshmallow, tilltalar mig mycket.

    Kort sagt: jag är ruskigt nöjd! 4GB ram och usb-c gör att den dessutom känns mycket framtidssäker.
     
    Vispen74, Effect och bernard gillar detta.
  8. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Kort fråga:
    Går det att ladda telefonen med en vanlig microusbladdare?
     
  9. Skuff

    Skuff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja det fungerar. Jag använder en vanlig vit samsung laddare och den tjocka kabeln som följde med snabbladdaren och upplever faktiskt att den laddar snabbare än snabbladdaren från elephone.
     
  10. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Jag tänkte mer på om det går att trycka in en microusbkontakt i telefonen utan adapter eller den medföljande kabeln.
    Har sett att det säljs adaptrar så jag antar att svaret är nej dock...
     
  11. Skuff

    Skuff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Aha, nej det går inte. Vet ej hur det är med adaptrar eller om man bör använda dom då man ej bör använda vilken kabel som helst när det gället usb type-c
     
  12. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har en P9000 som jag fick en spricka i så att det inte går att använda knappen. Inte heller mjukvaruknapparna. Är det nån som är intresserad av en reservdelsmobil så hör av er.
    /Marcus
     
  13. Jocke_E

    Jocke_E Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    127
    Nån mer än jag som har ett susande ljud i bakgrunden när man använder filmkameran?
     
  14. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag är mycket nöjd med in P9000, förutom en sak:

    BT funkar till min bil, men jag får inte inläst någon telefonlista. Det är den enda telefon som missar detta. Min P8000 klarar detta elegant liksom övriga som jag haft.

    Någon med erfarenhet av detta?
     
  15. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Ni som har en P9000, hur upplever ni batteritiden jämfört med andra mobiler ni haft? Klarar den en arbetsddag utan laddning?

    Sedan Play-appar, funkar t ex Cmore play på denna enhet?
     
    Last edited: 21 aug 2016
  16. Jocke_E

    Jocke_E Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    127
    På min enhet så är batteritiden sådär. Jag klarar mig bra med min telefon på 8 timmar men det beror ju på hur mycket man använder den.
    När jag spelar mer krävande 3D spel så tar batteriet slut från 90% till 30% på
    45 minuter.
    ToGo appen från Canal Digital får jag inte fart på. Inte heller Aftonbladet's app verkar fungera på min enhet. I övrigt funkar Viaplay och övriga appar jag använt utan problem.
     
    Last edited: 22 aug 2016
    Vispen74 gillar detta.
  17. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Oj! Det var ju inget vidare må jag säga. Kanske väntar in P9000 Edge då, den ska ha effektivare processor och större batteri.
    Misstänkte det där med apparna, men det gäller nog alla kina-lurar.
     
  18. Jocke_E

    Jocke_E Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    127
    Ja den nya S7 modellen (edge) släpps i september och ser minst sagt intressant ut.
     
  19. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    S7?

    Jag tänkte på denna:


    Är det den du menar så låter september alldeles toppen [emoji5]️
     
  20. Jocke_E

    Jocke_E Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    127
    Jag antar att det är samma, bara bytt namn på vägen.

     
    Vispen74 gillar detta.