Härdat glas galaxy S7?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av GATUPLAN, 30 maj 2016.

  1. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Jag har mer eller mindre gett upp. Hittade ett i plast som jag är riktigt nöjd med, edge to edge och fantastisk passform. Fick dessutom dit det helt perfekt utan några bubblor eller damm under.

    Har testat 4-5 olika tempered glass, inget har varit riktigt bra. Verkar inte finnas något glas som fäster på hela skärmen. Dom flesta är som det sista du länkade till och dom fäster i ovankant, underkant och lite på sidorna. Sen blir det lugnt mellan display på resten och det kommer in damm och man tappar känsligheten i skärmen. Har haft svårt att skriva på tangentbordet på samtliga glas jag testat.

    Det sista jag fick hem har jag ännu inte testat då jag inte vill ta bort skyddet jag har nu.

    http://www.ebay.com/itm/191863430076

    Detta verkar lite lovande då det är böjt utmed kanterna och jag tror det fäster över hela glaset. Ska testa det när mitt plast skydd blir tillräckligt repigt vilket verkar komma dröja då det verkar stå emot riktigt bra.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  3. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Oki...Har du testat eller vet du något om dem två som jag bifogat länk till?
    Vilket plastskydd har du köpt?
    Dem heltäckande är extremt känsliga för helomslutna skal...min Spigen baksideskal sitter riltigt hårt och påverkar glasskyddet...
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Detta plast skydd kör jag med just nu

    http://www.ebay.com/itm/152055375063

    Kan egentligen inget säga om dom 2 du listar mer än att det nedre ser ut som det är samma modell som ett jag testat. PRO ledet med dom är framförallt att dom i te fäster på hela displayen utan det är någon form av lim under det svarta. Det jag hade PRO ler med det var att det kom in damm mellan glas och display då det inte var tätt (oerhört störande att ha en damm rand på hela sidorna)

    Plastskyddet köpte jag av en slump. Det var egentligen baksidan jag var ute efter och efter jag monterat det kände/såg jag att det verkade vara riktigt vettigt. Monterade då även framsidan och blev asnöjd.

    Jag fuktade min display vid monteringen av detta och mo tårar man det bara rakt så verkar det inte vara några problem med tpu case, inte dom jag testat allafall.
    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  5. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Ja fast jag tänker så...Kjell&Co tar 349kr även om det kostar upp till 500 annanstans....sedan kan jag bara komma till butiken och klaga i stället för att klydda med internet butiker...för att man anar i förväg att något kan hända...
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Är man villig att betala den summan så är det ju bara köra. Skulle vara intressant att höra ett omdöme av den.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  7. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag är inte villig men det är mkt dåliga omdöme om all displayskydd och man pallar inte med massa returneringar till internetbutiker...nu vet jag att jag returnenrar utan klydd på Kjell&Co...just det skyddet kostar ännumer på internet så om någon inte rekommenderar ett bra skydd för mindre pengar så tar jag gärna det...speciellt för att jag måste köpa 2st...en till tjejen också....
     
  8. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett Kjell&Co Zagg skydd till min tjej som har samma S7a och Spigen skal. 349kr och de på Kjell&Co satte på det och det trillade av DIREKT...troligen är det även skalet som påverkar det...Jag fick pengarna tillbaka utan problem...
    Men vad ska vi köpa nu??? Inget funkar...
     
    Last edited: 2 jun 2016
  9. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

  10. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Egentligen vill jag inte inte ha annat än härdat glas, men nu får jag tänka på alternativ...finns det bara på internet? Inga problem att sätta på tillsammans med en Spigen skal? Eftersom det verkar som de heltäckande displayskydd lossnar när man sätter på ett ordentligt skal...
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ger mig själv en mental note att inte köpa en telefon med curved glass igen.... :(
     
  12. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Vet faktiskt inte men tror tyvärr bara att det finns på internet. Detta är inte riktigt heltäckande, det slutar precis i sluttningen. Jag använder det tillsammans med mina Spigenskal och det har aldrig varit något problem. Ville helst också ha glasskydd men hittade inget som var bra, men det gör inte så mycket nu eftersom detta faktiskt är riktigt bra också. Jag kan rekommendera dom starkt iallafall :)

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  13. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Har du möjlighet och bifoga en bild på själva skärmen...med en annan telefon...
    Och det är ingen gummi kännsla under fingrarna...? H3 är hårdhet iaf...
    Tack
     
  14. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag har beställt nu...du tipsar bästa butiken också 99kr för 3pack och fri frakt...skitbra...
     
  15. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Bra att du beställt och hoppas du också blir nöjd. Ingen gummikänsla :)
     
  16. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kör utan:) har aldrig haft glas/plast på någon telefon och har aldrig fått några märkbara repor.. Sen försvinner ju lite av känslan.... Inte har väl folk en/ett plast film extra glas på rutan på bilen?
     
  17. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Nu har jag beställt det Nappandroid rekommenderat. 3st för 99kr dessutom är det Spigen som tillverkar.
    Annars med tanke på mitt jobb och andra omständigheter så brukar mina telefoner bli lite extra utsatta. Min gamla telefon har klarat sig bra men glasskyddet på 9H har tagit stryk. Så jag tror att det gjort sitt jobb!
    Mvh
     
  18. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Fick det idag och försökte sätta på det.
    Hur mycket bubblor fansn det på din telefon efter appliceringen? Jag har försökt att trycka ut dem men...
    20160608_163558.jpg
    20160608_163701.jpg

    Sedan när jag var klar med själva appliceringen fick jag enorma problem att få bort det lilla tejpen som det står "front" på. Det var så fastklistrad! Därefter tog jag displayspray och bomull tyg för att få bort limrester från skyddet.

    20160608_163743.jpg

    I med att ingen annan fått samma problem måste det vara något fel på mitt. Kanske stått i värme någonstan så att tejpen reagerat. ..

    Jag hade inga problem att sätta på skyddet ordentligt och det blev ingen damm och smuts...

    Tror du att alla dessa bubblor kommer att försvinna?
    Ska jag ge det en tid? Hur länge i så fall?

    TACK
     
  19. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Tror tyvärr inte dom kommer försvinna av sig självt. Man måste pressa bort bubblorna direkt. När jag satt på min plast film fuktade jag displayen först sen var det bara jobba med bubblorna för att få bort dom.

    Lyckades få mitt helt perfekt, inte ett dammkorn och inte en bubbla någonstans

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  20. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag fick ett par bubblor, men de var lätta att få bort. Själv virade jag in ett kreditkort i en mikrofiberduk och pressade sedan bubblorna ut mot kanten med kortet. Verkar lite konstigt att du fick så många. Rev du bort hela flik nr 1 eller drog du bort lite i taget under tiden som du applicerade det? Tror det blir enklare om du inte river bort hela för då kommer det automatiskt in en massa luft under.