Fråga: Vilka fler väntar på Moto Z?

Diskussion i 'Moto Z / Moto Z Force / Moto Z Play' startad av Juturna, 18 jul 2016.

  1. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jag själv står just nu i valet och kvalet i att skaffa en ny mobil till hösten (igen...), och tanken är att det ska vara min huvudsakliga telefon då, min daily driver. Just nu har jag en iPhone SE, och har tidigare gått igenom LG G3, Oneplus One, Sony Z5 Compact, Samsung S6 Edge, Huawei Mediapad X2, Xiaomi Redmi Note 3, Umi Iron Pro på senaste tiden, och egentligen bara varit riktigt nöjd med Oneplus:en och iPhone SE:n.
    Står och väger just över om man ska välja iPhone 7 eller Moto Z, men jag tycker att Moto Z:an är den enda flaggskeppsmodellen som imponerar på mig med sina generella funktioner, och idén med moduler verkar skötas på ett grymt mkt snyggare sätt än på LG G5:an t.ex. iPhone 7 verkar bli rätt lackluster, även fast jag har fastnat lite i iOS-träsket efter många års användande av android.

    Men utseendet på denna, hur tunn den är, kombinerat med modulerna gör att jag är grymt taggad. Finns det någon annan flaggskepps-telefon som också är intressant som kommer ut tidig höst däromkring? Jag önskar att telefonen var snäppet mindre då 5" är ganska perfekt för mig (dock 5" utan stora jävla ramar eller knappar), men känns värt ändå.
     
    bernard gillar detta.
  2. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Jag är i samma sits som dig (förutom att jag behöver en ny telefon då skärmen på min 5X är spräckt). Jag är sugen på Z Force, delvis för att skärmen ska tåla mer och för batterimodulen. Vill egentligen ha en 5" telefon men det verkar svårt att få tag i idag.... Vill inte ha en iPhone, även om jag är trött på lagget i många av mina androidtelefoner...
     
  3. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Yes, det är verkligen samma sits jag är i just nu. Har dock fastnat lite för iOS-systemet, men samtidigt så tycker jag att iPhone saknar all "wow"-faktor som dom tidigare har haft, och som många android-tillverkare har idag. Så det är ett jävligt svårt val. Apple ligger nästan hela tiden några år bakåt i vad dom kan göra, har inte sett något tal om VR i framtiden eller något åt det hållet.
    Jag VILL ha en iPhone egentligen, men är trött på deras designer som dom är så sega med att ändra, att dom verkar spela det så jävla "safe" nu.
    Så Moto Z:an verkar ha det mesta som jag vill ha, förvisso för stor skärm, men den är tunn, snygg, Lenovo/Motorola brukar vara bra på att langa uppdateringar, nära stock-android, bra kamera, modulerna som verkar vara skitcoola, och ja. Helt enkelt det.
    Är lite orolig över att den inte kommer stödja Daydream VR dock, vilket jag vill att min nästa telefon ska göra.
     
  4. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag väntar och har egentligen inte någon anledning att köpa en ny lur. Har MotoXPlay som jobbtelefon och Huawei p 9 privat. Vill bara ha en Z Force.
     
    Juturna gillar detta.
  5. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Ahh, ja det är ju två bra lurar, speciellt P9:an, men ny teknologi är ju alltid kul annars!
     
    Vipan gillar detta.
  6. itmicael

    itmicael Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2015
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    53
    Motorola Z verkar vara ute för förbokning på webbhallens hemsida
     
  7. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Synd att inte force modellen finns med..
     
  8. itmicael

    itmicael Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2015
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    53
    Jag bokade en vanlig vit
     
  9. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Skulle vilja ha vit också, men stör mig så mycket på prickarna nere bredvid fingeravtrycksläsaren på den modellen, så lär bli svart för min del om jag köper! Vill nästan boka, men vill se vad höstens andra telefoner erbjuder först.
    Förresten såg jag att dom inte hade svart/rose gold-varianten? Kommer den inte till Sverige alls tror ni? Då blir det nog en vit för min del också.
     
  10. itmicael

    itmicael Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2015
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    53
    Inte sett något om att den kommer tyvärr. Det är en fin färg
     
  11. backeby

    backeby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Byter bort mig från iPhone efter 7 år till Moto Z Force, förhandsbokat Z utan Force på Webhallen. Men bokar Z Force när (om?) den släpps med.

    Enligt en återförsäljare jag var i kontakt med så kommer Z Force komma upp på deras förhandsbokning om ett par veckor, de har ingen av varianterna uppe än så länge.
     
    Zorro gillar detta.