Xiaomi Redmi Pro

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av Ploki, 18 jul 2016.

  1. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Last edited: 27 jul 2016
    Droid82 gillar detta.
  2. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Känns som en ytterst meningslös uppdatering i mina ögon, framför allt om man jämför med Note 3 Prime. MIUI 8 är dock högintressant. Jag hoppas att den globala versionen verkligen kommer att vara global och helt sakna kinesiska appar.
     
  3. antonholmstedt

    antonholmstedt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    983
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    Undrar om denna enbart kommer lanseras i Kina och senare en internationell version med Snapdragon, så som var fallet med note 3.

    Vågar inte köpa denna med tanke på det skrala utbudet av custom roms till den ursprungliga versionen av note 3 med Helios x10.
     
    Last edited: 23 jul 2016
  4. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    För mig lockar redmi-serien mycket pga batteritiden. Men då är det väl fortfarande bara snapdragonversionerna som gäller? De nya mediatek-socsen är väl ner effektiva än de gamla men ligger väl fortfarande en bit bakom s650/652 osv?
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Snapdragon är nog lite strömsnålare men det är nog inga enorma skillnader. LeEco Le 2 verkar ju ha okej batteritid med ett batteri på 3000 mAh (runt 4-5 SOT) vad jag kunnat läsa mig till och den har ju MTK X20. Meizu M3 Note har MTK P10 och den har lika bra batteritid som Redmi Note 3 Pro (med SD).
     
  6. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag har fått för.mig att man får.nästa dubbla sot med note 3 (sd) mot note 3 (mtk). Jag kanske har hypat sd-versione och så men det verkar vara många som får över 8h sot och vissa över 10h. Men om mediatek-socsen har blivit strömsnålare så låter det ju jättebra men jag trodde de var typ 30% strömsnålare än de äldre enligt mediatek-socsen själva (vilket för mig betyder kanske 15%).

    Har du en länk där de testar leeco Le2? Den kör x20 va?

    Edit. Ser att le2 finns med snapdragon 652 och helio x20. Sjukt bra om någon testat båda versionerna för då kan man ju verkligen se hur de står sig.
     
    Last edited: 22 jul 2016
    Droid82 gillar detta.
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Review av Le Eco 2 http://www.gizmochina.com/2016/05/10/leeco-le-2-review/

    Dubbel SOT tror jag absolut inte på. När jag hade Note 3 Pro låg jag mellan 5-8 timmar SOT vid normal användning (runt 2 dygn mellan laddningarna). 10 timmar måste vara under väldigt speciella förhållanden. Jag gissar att batteritiden är högst 20-25% bättre på SD-versionen jämfört med MTK-versionen. Många rapporterar även bra batteritid med MTK versionen även om det verkar variera mer där.
     
  8. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag har som sagt ingen aning. Kanske det är de som kör hårt och laddar varje natt som får runt 10h? Det blir ju lite annat som drar då

    Ska bli intressant att se en jämförelse mellan le2 i de olika versionerna iaf.
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, om du bara surfar eller kollar på video i ett sträck kan du säkert komma upp i 10 timmar, men det är nog inte så vanligt att man använder telefonen så. i GSM:arenas test fick MTK-variationen av Redmi Note 3 72 timmar (deras tester är bra eftersom det bygger på blandad användning där även standby-tiden räknas in). http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_3-review-1356p3.php
    Tyvärr har de inte testat SD-versionen men de har testat två telefoner med liknande batteritid: Meizu M3 Note som fick 93 timmar och Redmi 3 som fick 103 timmar. Jag har Meizun och har haft Redmi 3 och mitt intryck är att de håller ungefär lika länge som Note 3 Pro i blandad användning (omöjligt att säga vilken som är bäst utan att noggrant mäta, skillnaderna är för små för att man ska tänka på det). Så runt 20-25% bättre batteritid på SD 650 vs MTK X10 låter rätt rimligt tycker jag.
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  12. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Om du laddar varje natt bör du få ca 10h SOT per dag. Det får iaf jag, om inte mer, snarare 12-13.

    Svårt att säga något definitivt eftersom jag aldrig haft den mindre laddad än 25 procent.

    Man får dock göra grundläggande batterispar och stänga av autoljusstyrka och sätta den relativt lågt.

    Jag är överraskad över att batteriet är så bra som det är. Hade inte förväntat mig det.

    Om du laddar den mindre ofta får du givetvis sämre SOT.
     
    Gurex och Droid82 gillar detta.
  13. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

  14. antonholmstedt

    antonholmstedt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    983
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    140/170 dollar var priset vid introduktion för mediatek-varianten så lite dyrare men inte enorma skillnader. Däremot lär ju resellers skruva upp priset ordentligt i början så lär dröja innan vi får kinesiska priset på Aliexpress.
     
  15. Droid82

    Droid82 Guest

    Batteritiden är den viktigaste faktorn för mig. Jag kommer att beställa antingen Xiaomi Redmi Note 3 Pro eller Xiaomi Redmi Note 4 beroende på vilken som "verkar ha" bäst batteritid, om det är en markant skillnad vill säga. Hoppas något test kommer väldigt snart där man kan se vilken ungefärlig skillnad i batteritid man kan förvänta sig. En sak som jag personligen tror är sämre med den nya är att den inte längre verkar ha en rund fingerprintreader utan en oval, min erfarenhet är att de är sämre än de runda, åtminstone för mina fingrar. :(

    http://www.gsmarena.com/xiaomi_redm...os_helio_x25_chipset_confirmed-news-19550.php
     
    Gurex gillar detta.
  16. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER


    Det låter ju otroligt bra. Hur tycker du kameran är? Själv har jag alltid låg ljusstyrka på skärmen osv men har lidit är telefonerna inte går ned i deep sleep. Jag tror jag har hittat en orsak då en app på min pebble orsakat detta.
     
  17. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Det är ju så subjektivt men jagtycker kameran är bra eftersom den ger korrekta färger. Jag har jämfört med min gamla budgettelefon Honor 4x och kameran i Note 3 pro ger noterbart mer korrekta färger. Kritiken mot kameran har varit att den presterar sämre på mörka platser men det är inget jag tänkt på.
     
  18. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Hej allihop. Har varit intresserad av en Redmi Note 3 en längre tag och tanken var att jag skulle beställa den nu i dagarna. Då fick jag veta att Redmi Note 4 var på gång och att den skulle släppas nu kring den 27e. Frågan är om det är. Värt att vänta? Hur lång tid kan det komma att ta innan den blir brukbar för oss utanför Kina? När kan en global ROM tänkas släppas? Jag bryr mig inte om en svensköversättning direkt men engelska och en "clean rom" vore ju inte helt fel.

    Så som sagt är det värt att vänta (trots att min nuvarande telefon sjunger på sin sista vers) eller är det bättre att beställa en Redmi Note 3 istället där det mesta är Funktionsdugligt :)
     
  19. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Beror väl lite på hur kräsen du är och hur du definierar "sista versen".

    För egen del tycker jag att Redmi Note 3 bara kan förbättras på några få sätt.
    1) Mindre yttermått. Smalare och tunnare vore önskvärt.
    2) Lättare
    3) Snyggare övergång mellan baksida och framsida.
    4) Baksida i en enhet
    5) USB-C
    6) Android 6

    Om nu yttermåtten, vikten och designen i stort är desamma så har jag svårt att se vad som skulle motivera att vänta.
     
  20. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Sista versen i det här fallet är att min telefon startar om sig själv, avbryter samtal mitt i, tappar teckning och nät hyfsat ofta, batteriet laddar ur på ett fåtal timmar, klarar inte ens en arbetsdag med normaltbruk och måste ha en powerbank i väskan för den inte ska dö under dagen (har provat andra betteri så det är något med telefonen har även gjort fabriksåterställning) Den hänger sig hyfsat ofta me, ända sättet ätt rädda den är att plocka ur betteriet och sätta in det igen. Så överlag går det åt skogen med den telefonen :P

    Sitter på Android 4.4 just nu så har ingen uppfattning om andra versioner. Är vardagsanvändare så osäker på vad det är för skillnad. Antar att Android 6 är bättre och kompatibel med fler saker men utöver det, för oss vanliga dödliga vet jag inte.

    Design är inte heller sådär jätte vitkigt för min del, hårdvara och funktion är väl egentligen det jag är ute efter. Har t.ex 2GB ram på min galaxy och det fylls upp jävligt fort vilket orsakar en hel del problem för mig. Så minimum 3GB hade nog varit att föredra t.ex.