Lite småproblem...hjälp tack

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av Walter88, 24 jul 2016.

  1. Walter88

    Walter88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2016
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    9
    Hej

    Har onplus 3 sedan ett par veckor tillbaka och är mkt nöjd hittills.
    Har 3.2.1 versionen nu.

    1. Något som hänt senaste veckan är att telefonen har börjat bli väldigt varm vid användning. Räcker med att jag slösurfar en stund så blir den riktigt het vilket är störande. Så var det INTE i början då jag kunde använda den hela dagen utan att den blev varm. Varför? Kan jag göra något åt detta?

    2. Det känns även som att batteritiden har blivit sämre (bara magkänslan), kan det ha något med ovanstående att göra? Kan det vara appar som ligger och drar i bakgrunden? Jag har cleanmaster installerat som jag använder ibland, men det känns ju även som att det programmet i sig är ganska jobbigt då det hela tiden kommer med pop-ups och förslag. Batteritjuv måntro?

    3. Sen aktiverar den tyst läge automatiskt ibland (detta har jag läst om att fler har). Men även om inte tyst-symbolen dyker upp så uteblir ibland ljudet när jag får sms!? Oftast låter det faktiskt inget när jag får sms, trots att ingen tyst-symbol dykt upp. Även om jag har telen i handen och bara klickar av skärmen och direkt får ett sms så låter det inget trots att jag har ljudet på. Sen försvinner problemet plötsligt.


    Någon annan med liknande problem? Hur gör jag för att slippa värmeutvecklingen? Ska jag passa mig för massa appar som ger notiser hela tiden? Kan man hindra appar från att vara igång i bakgrunden?

    Tacksam för svar.
     
  2. thex

    thex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    Stock
    Du har garanterat en app som ligger och kör, kolla i batterianvändningen så ser du säkert den där. Kamera-appen orsakade de symtomen du har för mig en gång. Du kan stänga av autostart för appar, men det kräver tredjepartsverktyg.

    Jag har exakt samma problem som du när det gäller tyst läge.