Problem: Blåtandsproblem

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Jontelitokd, 5 jun 2016.

  1. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    Hej,

    Jag har på senare dagar upptäckt att min blåtand har blivit knas, jag har kunnat spela på div blåtandsmottagare, som tex Linocell i bilen, Marshall högtalare i vardagsrummet men på sistone så hackar det väldigt mycket, speciellt i början av en låt eller när jag sitter med mobilen, typ surf/sms eller annat så hackar det..

    Vi får ungefär samma symtom på sambons G5a, hackar också till ibland.

    Har detta kommit sedan någon uppdatering eller liknande? spelar inte så ofta men för ett par månader sedan var det inte så här iallafall.. tänkte om jag ska passa på att lämna in på garantin eller om det är mjukvarufel.



    Mvh
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Har du testat det enklaste, att göra en omstart av mobilen? Vet av erfarenhet att tex iphone kan få dessa symptom om telefonen varit igång för länge.
     
  3. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Testade just med lite olika BT-anslutningar med G4an och jag märker inget onormalt. En Logitech BT-till-förstärkare, ett par BT-lurar och något annat. Inga problem att använda luren till vad som helst utan hack i musiklyssnande.

    Det går dock att få dålig signal om man inte har bra sikt mellan luren och BT-mottagaren. Betongväggar med armering eller att skymma luren helt med kroppen kan ge lite dålig mottagning (hack) men detta är normalt och inget BT utges för att vara imunt mot.
    Det skall helst vara fri sikt mellan BT-sändare och mottagare eller i alla fall inget massivt emellan.

    Kolla att det inte är något som du nyligen har installerat som stör. Enklast är att ta bort det senaste du har installerat.
     
  4. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    Ja vi båda har startat om, utan framgång.

    Provade med en kompis telefon till de två enheter jag har problem med och det funkade fint, så imorse så gjorde jag en reset till fabriksinställningar och hittills verkar det funka, ska prova i bilen senare och se när jag installerar programmen igen om det är något av dem som krånglar till det.

    Tack för hjälpen!
     
  5. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Testa att rensa program som ligger och kör i bakgrunden , det brukar ofta fungera för mig. Övrigt så tycker jag att räckvidden och signalstyrkan på LG G4 är mycket bra ....
     
  6. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Har haft detta problem och det brukade försvinna efter omstart.

    Har dock inte märkt det sedan jag lämnade in och fick nytt moderkort.

    Vet dock en annan som också lämnat in sin för likadant byte men där finns problemet kvar.
     
  7. Lennis

    Lennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr
    Jag har också problem med Blåtand. Spelar väldigt ofta musik via blåtand i hemmet och på jobbet. Det funkar för det mesta felfritt men om jag laddar telefonen samtidigt som jag spelar musik så brukar det hacka och greja. Skumt. Har testat allt möjligt men problemet kvarstår.