Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid119

    Droid119 Guest

    Men dem är ju inte kvar i partiet? Extremister finns i varje jävla parti. Oavsett vänster eller höger.
     
  2. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Är du av samma åsikt om SD som ju också gör sig av med folk som kan kopplas samman med extremism? Isf köper jag ditt resonemang.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
     
  3. Droid119

    Droid119 Guest

    Spelar ingen roll om det handlar om SD eller inte. Det gäller alla partier att aktivt föra bort extremister ut ur partiet.
     
  4. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    "Tusentals demonstrerar mot brexit

    Tusentals människor samlades i dag för att tåga genom centrala London för att protestera mot Storbritanniens utträde ur EU, en dryg vecka efter folkomröstningen.

    Enligt arrangörerna är mellan 20.000 och 40.000 människor på plats. De flesta demonstranterna är unga och många bär EU-flaggan och skyltar med proeuropeiska budskap."

    http://www.svt.se/nyheter/utrikes/tusentals-demonstrerar-mot-brexit

    "London röstade bremain
    I London röstade 60 procent för att stanna i EU, medan bara 48 procent gjorde det i hela riket. Unga röstade också för att stanna i större utsträckning än äldre.

    Hittills har omkring fyra miljoner människor skrivit under ett upprop för att hålla en andra folkomröstning. "
     
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    "Storbritanniens beslut att lämna EU har lett till en dramatisk försämring av ekonomin inte sedd sedan efterdyningarna av finanskrisen 2008, enligt brittisk media."

    http://www.svt.se/nyheter/utrikes/brittisk-ekonomi-ser-ut-att-krympa-efter-brexit

    "Fredagens preliminära inköpschefsindex från euroområdet visade på en större motståndskraft mot det brittiska utträdet ur EU än väntat. Samma siffra för Storbritannien pekar istället mot att ekonomin krymper"


    http://www.di.se/artiklar/2016/7/22/euroomradet-skakar-av-sig-brexit/
     
  8. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
  9. Droid55

    Droid55 Guest

  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Galet och groteskt.
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag önskar EU fungerade men det gör det inte. De inkräktar på landets egen bestämmanderätt.

    Tidigare var jag EU negativ men nu är jag inte negativ längre. Jag vill lämna EU.
     
  12. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Men som jag redan skrivit om tidigare så är det inte inget som ändras bara för att man lämnar EU. Norge (som exempel) måste acceptera en mycket lång rad med regler och bestämmelser som kommer ifrån EU för att kunna ha frihandelsavtal och de har noll inflytande.

    Att lämna EU är ingen lösning, lösningen är att förändra EU inifrån.

    Självbestämmande om man står utanför EU är en ren fantasi, det finns inte.
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Vad vet du om det? Sverige har förbjudit och vill förbjuda saker som EU går emot. Jag skiter faktiskt i handeln. Visst är det nice att kunna köpa från utlandet eller röra sig fritt, men inte till vilket pris som helst.

    Visst vill jag förändra EU men det känns omöjligt. Om de ens gör framsteg sker det i snigelfart. Jag hade hellre sett att länder lämnar och visar vägen/bli ett föredöme.

    EU verkar vettigt för länder med låg standard, men länder med hög standard får istället lägre standard.

    Att påstå att ett land inte får större inflytande över sitt eget land genom att lämna EU är en lögn. Däremot får de sämre inflytande länder emellan.
     
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Vad jag vet om det? Jag vet detta eftersom Norge har beskrivit hur situationen är för dem när de valt att stå utanför. De konstaterar att det är ändå en otroligt mängd regler och bestämmelser de måste acceptera får att ha en fungerande handel.

    Du skiter i handel? Men det går inte heller, för handel involverar allt, precis allt. Vi kommer att vara beroende av EU oavsett om vi är medlemmar eller inte. Skillnaden är att som medlemmar har vi möjlighet att påverka.

    Det är många, många frågor där vi samarbetar inom EU, där det blir stora bekymmer om vi lämnar. Som miljö, försvar, energi och så vidare. Vi är beroende av samarbete med EU.
     
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    "Att påstå att ett land inte får större inflytande över sitt eget land genom att lämna EU är en lögn. Däremot får de sämre inflytande länder emellan."

    Nej, det är ingen lögn, detta eftersom om du inte är medlem så måste du köpa EU-regler och bestämmelser utan att kunna påverka dem. De bestäms av andra.

    I vissa frågor är det säkert så att man får mer att säga till om, men i många andra så kommer det att vara tvärtom. Det går inte att säga att man får mer inflytande över sitt egna land om man står utanför.
     
  16. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Min skalle krashar när jag försöker tyda meningen i det här inlägget.
     
    Honda gillar detta.
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Hahaha. xD
     
    indika gillar detta.
  18. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @Ara@Ara om jag har något du vill ha så blir rollerna ombytta. Det är viktigt att påpeka det. Det finns länder som har resurser som är åtråvärda, förbise inte det.

    vill du ha min mjölk får du bli min bitch helt enklet. Eu är inte allt.
     
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    För Sverige är EU det absolut viktigaste, där sker det mesta vad gäller samtliga politiska och ekonomiska frågor.

    EU är inte allt? Nej, med det är helt dominerande för Sverige.

    Rollerna ombytta? Vad menas? EU är ge och ta, det ska gynna alla parter, vinst för alla som samarbetar. Det är tanken.
     
  20. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    ditt resonemang ovan verkar baserat på att vi inte har resurer som är åtråvärda. Jag har känslan av att du nedväderar ditt land och våra tillgångar.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.