Nytt playstation 4 stänger ner och vägrar ta emot uppdatering/ominstallation.

Diskussion i 'Off Topic' startad av Playstation4, 28 jul 2016.

  1. Playstation4

    Playstation4 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2016
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Hallå vet att det här är ett Telefonforum men iom erat teknikintresse så söker jag ändå hjälp här för mitt nya Sony Playstation 4 som jävlas.

    Klistrar in mitt röriga inlägg som jag gjort på ett ett annat forum, tack på förhand hoppas någon kan hjälpa mig.

    Hej hej fick hem ett PS4 idag det är nytt och kommer från Elgiganten.
    http://goo.gl/Yaicsn

    Började med att logga in på mitt psnkonto som jag har sedan tidigare kommer från ett PS3, gjorde lite inställningar Wifi osv ... efter jag gjort det så installerade jag GTA 5 testade att lira det och installerade sedan Uncharted 4.

    Båda spelen fungerade felfritt, lirade Unsharted någon timma men gick sedan över till att spela GTA körde storymode ca 20 min men gick sedan över till att lira Online.

    Köpta lite nya fordon bil helikopter en yacht .... sen lirade jag omkring i freemode lite kanske 45 min ... då stendog konsolen och den gick inte att starta, efter lite svordomar och meck så gjorde jag konsollen strömlös och sen gick den att starta igen.
    Spelade ytterligare någon timma och sen bara dog den igen, repeterade ovanstående strömlös osv ... hoppade igång igen.

    Sen har jag spelar GTA nu i ca 3 timmar Online kört missions något heistupddrag och i freeroom, sen dog konsollen igen här för någon timma sedan.

    Försökte mig på tidigare procedur men utan framgång, startade konsollen i "felsäkert läge / safe mode " igenom att hålla inne startknappen i 6-7 sekunder det var det ända som fungerade efter en jävla massa omstarter i felsäkert så bestämde jag mig för att gå på återställningsalternativen ... provade allihopa ... det hände inte mycket och när konsollen ska startas om för att utföra en åtgärd så dör den bara utan att starta igen och ingen åtgärd utförs, lyckades med någon form av återställning iaf så konsollen tappade det Svenska språket och hade ej längre tillgång till WIFI´t så kunde inte ta hem systemuppdatering ... kopplade då in en lankabel och fick uppdateringen att ladda hem men när den ska starta om så dör konsollen bara och åtgärd blir utebliven.

    Det enda jag kan göra är att hålla in powerknappen i 6-7s för att komma in i felsäkert läge och försöka med åtgärder men som bara avbryts när konsollen ska starta oom vilken den inte gör utan bara släcker ner.

    Tog då hem https://www.playstation.com/en-us/support/system-updates/... nyinstallation av operativsystemet och lade ner på ett usb.

    Döpte en mapp till PS4 och i den skapade jag en mapp som heter UPDATE precis som det stod i instruktionerna.

    Startade sen i felsäkert läge igen med usbstickan i valde systemuppdatering eller vad det heter och allting gick bra filerna lästes in från usbstickan .... ända tills omstarten skulle ske gick allting som det skulle men vid omstart så slocknar bara konsollen och blir helt död.

    Har försökt nu 5-6 gr gjort konsollen strömlös flera gr osv men med samma usla resultat, jag får inte liv i skiten den vägrar att installera.

    Finns det något mer jag kan göra innan jag ringer till Elgiganten i morgon och får skicka tillbaka skiten :/ ?

    Förlåt om mitt inlägg är rörigt är väldigt trött och förbannad.

    Tack på förhand
     
  2. Playstation4

    Playstation4 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2016
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Ingen med kunskap som är vaken?
     
  3. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    @Playstation4@Playstation4 tillbaks till elgiganten, hämta en hel konsoll
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det låter som ett solklart garantiärende. Gå tillbaka med den och be om en ny enhet på en gång eftersom den inte fungerade från första början.

    Om du lämnar in den inom en vecka brukar de ha en "DOA-policy" ("dead on arrival"), och i sådana fall skall man inte behöva vänta på en reparation eller så.