Problem: Batteriproblem s4

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av matahi, 1 sept 2015.

  1. matahi

    matahi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har något konstigt med min telefon, på sistone så har jag när jag ligger och tittar på viaplay,netflix eller Youtube i sängen och har laddaren ikopplad så drar batteriet ur sig iaf, han minskar. vet att det drar mycket ström men det har funkat förut.

    Har nu införskaffat ett nytt batteri och samma sak, har prövat med en annan laddare, och har fabriksåterställt telefonen.

    Är det någon som har haft något liknande problem, eller rent sagt kanske har en lösning?

    Med vänlig hälsning Mattias
     
  2. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Jag har exakt samma problem med min S4 som vid det här laget är 3 år gammal (köpt vid release). Har köpt nytt original-batteri och testat med två olika original-laddare från Samsung (S4 original-laddare och S6 original-laddare (snabbladdare)) och har ändå problem med att mobilen dels tar väldigt långt tid på sig att ladda men även att den drar ur batteriet ganska snabbt.
    Jag har börjat få en misstanke dock om att det är usb-kontakten som spökar, att den behöver göras rent eller rentav behöver bytas, för det känns som att det är något som ligger och kortsluter eller liknande...

    Någon med samma/liknande problem får gärna dela med sig av någon lösning utöver de som vi redan testat!
     
  3. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Snabb uppdatering:
    Gjorde rent lite + böjde ladd-pinnen i ladduttaget med andra änden av en tand-rengörare (de där vita), men det gjorde ingen större skillnad.
    Läste sen att man kunde köra lite elektronik-rengöring i ladduttaget, sagt och gjort så gjorde jag det (drog ur och satte i laddkabeln flertalet gånger också så det gned lite extra), och testade sen att ladda den. Det står förvisso fortfarande att mobilen laddas sakta, men den laddar betydligt snabbare än tidigare (istället för 1% på 10min så laddar den ca 5% på 10min).