Mate 8 eller Nexus 6P 64GB

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av RealMagic, 29 jul 2016.

  1. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Om det står mellan dessa 2, vilken ska man välja? Nexus=Ren android, snabba uppdateringar, bra kamera och Mate 8= 6 tums skärmen som lockar och batteritiden. Vilken hade ni valt? :) Mvh
     
  2. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Jag kör mate 8, föredrar batteritid som räääcker mer än hela dagen oavsett vad man gör med den.

    Snabba uppdaterar ger ju direkt inte så mkt längre då android är så pass bra redan :P
     
  3. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Haha, sant :) Märks ju knappt ingen skillnad på uppdateringarna :)Men är du nöjd över den? Haft den länge? Är kameran jättedålig i mindre mörker?Ljudet i högtalaren är det ok , eller? Inga problem med att ansluta till chromecast, wifi osv?
     
  4. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Har en Mate 8 nu, velat lite om jag skulle ha en N6P igen. Kameran på M8 är i bra ljus inte långt efter n6p. I mörker fungerar den men n6p har klart övertag. Huawei är enligt mig förhållandevis duktiga på uppdateringar. Mottagning både vad gäller nät, wifi och BT är lysande på M8. Flyt och snabbhet går jämnt ut dem emellan. Batteritiden är dock överlägsen på M8. Kan såkert få ut 7-8h SOT på den, på min förra N6P kanske dryga 3 i bästa fall.
     
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Högtalaren levererar bra på M8 men såklart ingen stereo som n6p. Den har dock faktiskt ett visst "djup" ändå vilket ju är ovanligt.
     
  6. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Du som ändå har haft 6p o har Mate 8, om du hade båda framför dig o du fick välja en av dem, vilken hade du valt? Du får hjälpa mig o välja helt enkelt :)
     
  7. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Ja alltså det är det jag grunnat över själv ett tag nu. Hade Maten haft nexusens kamera hade det varit den optimala mobilen! Du får nog väga följande: vad är viktigast, bra batteritid eller bra kamera..
     
  8. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Aha, ok.. Där är stora skillnaden enl. dig som haft båda :) Alltså jag är ju en heavyuser enl. mig själv, o behöver ju ha bra batteritid :) Men har 2 barn, som gärna tar bilder på, även om det mest är frun som tar bilderna med sin, så blir det ju att man tar endel bilder :) Kollar även mycket film på telefonen just, därför är det ju bra med stor o schysst skärm :)
     
  9. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Jag är noga med en bra kamera, m8 är helt okej men nexus ändå klart bättre. Så, ja, tough call.
     
  10. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Annars om du klarar av samsung och touchwiz och inte får hjärnblödning av lite lagg så är ju Note 5 ett alternativ. Lysande kamera och bra batteritid.
     
  11. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Samsung får det o vända i magen, förutom i veckan när jag fick en bra deal, som visade sig vara för bra för o vara sann o pengar skickades men ingen telefon.. Men blir det hyffsade bilder i ljus o när det är halvmörkt så är det ändå ok o att det är schysst o kolla film o bra batteritid, sdå är jag nöjd :) Bara inte bilderna blir värdelösa :)
     
  12. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Nä bilderna i Maten blir helt okej. I bra ljus blir de oftast bra. Så ska man ha bilder som minnen duger den gott och väl och lite till.
     
  13. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Gött, då är jag till 99% övertygad om Mate 8:an blir nästa modell :) Tack för all hjälp o alla svar :)
     
  14. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 554
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Har en Nexus 6p nu den är fin men blir också lite sugen på en huawei m8 eller p9..hmmm [emoji5]