Nästa steg vid "konflikt" med Mobylife?

Diskussion i 'Off Topic' startad av pacmeyer, 29 jul 2016.

  1. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Kraschade min Huawei P9+ i backen så skärmen sprack. Buhu.
    Registrerad som guldmedlem så då finns skärmgaranti 3 mån även vid yttre åverkan. Köpt på eBay i Tyskland.

    Kontaktade Huawei som skapade serviceärende och jag skickade till Mobylife. Frid och fröjd.
    Trodde jag.

    Mobylife hävdar att utökade skärmgarantin ej gäller vid yttre skador - fel.
    De hävdar att garantin ej gäller när den är köpt i Tyskland - fel.

    Kontaktar Huawei igen och de säger att det där blev ju galet och skall " eskalera" ärendet (vad nu det betyder).
    Det hela kan ju lösa sig, men om Mobylife står på sig- vad är nästa steg? De har ju helt uppenbart missförståt den garanti Huawei lämnar..
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 821
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    @pacmeyer@pacmeyer
    Du kan hänvisa dom att läsa garantipolicyn
    http://consumer.huawei.com/minisite...licies for European members-v2.5 -Swedish.pdf

     
  3. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Tack för input @220volt@220volt. Skickar dom ett mail med detta redan nu för säkerhets skull.
     
    220volt gillar detta.
  4. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Men, om de fortsätter hävda i sten att de tolkat garantivillkoren rätt, vad gör man då? Kan man gå vidare nånstans?
     
  5. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 821
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    http://www.arn.se/ kanske?

    Jag vet att Huawei tidigare skärmgaranti som kom med Huawei P8 inte gällde om man tappat eller skadat telefonen själv, den gällde i princip bara om skärmen gått sönder utan yttre åverkan. Det kanske är därför Mobylife tror att det fortfarande är de som gäller?
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 206
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Eftersom du har tillverkaren på din sida så behöver du nog inte fundera på nästa steg. Om tillverkaren kontaktar reparatörer och säger att dom har fel så ska det ju inte vara några problem.
     
    bernard gillar detta.
  7. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Tack för svar. Nä egentligen känns det ju som att det borde vara lugnt då Mobylife dels har fel i sak och Huawei anser detsamma. Men man vet ju också att dessa företag inte alltid är villiga att erkänna sina misstag..
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 206
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Dom är ju i grund och botten bara intresserade av att ha en betalare för reparationen. Om Huawei kontaktar dom så har dom en referens och ett godkännande och då bör det inte vara något problem.

    Hoppas allafall att det löser sig för dig.
     
  9. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Står nu när man kollar på servicestatusen att verkstaden "väntar på del", så jag antar att budskapet gått fram och att garantin går igenom:).
    Måste också säga att Huaweis support, bägge jag pratat med, varit både trevlig, tillmötesgående och kompetent. Kul!
     
    bernard och 220volt gillar detta.