Diskussion: Den stora tråden om Xiaomi Redmi Note 3

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av dalton, 4 dec 2015.

  1. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Kollade igenom tråden. Mesta var spekulationer där med kändes det som. Eller så är jag helt ute och snurrar. Dålig. Sömn har en tendens att göra sådant med en.

    En helt annan fråga, läste att Note 3 inte alltid fungerar med 4G är det ett vanligt problem? Jag lever på mitt 4G nät som det är just nu nämligen. Mitt mobilnät är allt jag har tillgång till även i hemmet så 4G är jävligt viktigt. Använder Tele2 och bor mitt i stan om detta hjälper.
     
  2. tooobe

    tooobe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    884
    Mottagna gillanden:
    515
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Xiaomi redmi note 3 pro har betydligt sämre täckning generellt för mig jämfört med min iPhone 6 som jag hade tidigare.
     
  3. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Det lät ju lite oroväckande måste jag säga. Tror du detta är vanligt eller beror det på var man bor och så? är ju sällan utanför stan t.ex. Har en Galaxy Note 2 som det ser ut nu. Täckningen där är väl sisådär, frågan är ju om det är bättre eller sämre helt enkelt.
     
  4. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Om du bor inne i stan lär du inte få några problem. Jag sitter nu på en liten semesrerort i ingenstans och har skaplig 4G täckning med tele2. Dock saknas ett 4G band på Note 3 som används av vissa operatörer på landsbygden. Jag förlorar täckning mellan orter på vissa ställen när jag reser dock fast det gjorde jag även med min gamla telefon. Rent generellt ska man ha telia om man vill ha bra täckning. Det är inte tele2s starka sida.
     
  5. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Ah I see, har tappat nät då och då med tele2 och telefonen jag har nu (innan den började rasa samman), men aldrig på ett sätt som jag har upplevt som direkt störande. Befinner mig sällan ute på landsbyggden själv. Så det bör inte vara några större problem då tror jag. Tack igen för ditt svar.

    Hur mycket tror ni priset på en RN3P sjunker nu när RN4 släpps? eller är det som med samsung, ingen markant skillnad?
     
  6. Ernt

    Ernt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2012
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    http://willmyphonework.net/ Här kan du få en fingervisning om/hur dina telefoner funkar i Svedala
     
  7. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Får fram:
    "Device is compatible with some of the network carriers frequencies. It may work."

    För 4G, tele2, Sverige. Kan inte hitta om man kan specificera plats utöver landet. Så det säger inte sådär jätte mycket.
     
    Ernt gillar detta.
  8. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Det ska finnas någon tråd på swedroid som redovisar vilka 4g frekvenser de olika operatörerna använder.
     
  9. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Jag hade problem den första dagen men nu tickar det på utan några problem. Har Tele2 och bor i Stockholms innerstad så det är inte så konstigt att det fungerar.
     
  10. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Bor i Malmö hyfsat centralt så det bör ju inte vara några problem känner jag.
     
  11. tooobe

    tooobe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    884
    Mottagna gillanden:
    515
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Jag kör Vimla som använder Telenors nät. Främst märker man av avsaknaden av band 20 800mhz. Tappar täckningen och samtal bryts i hissar och inomhus där det fungerade utmärkt med min iPhone 6 (vilket iofs var anmärkningsvärt bra). Bor i Stockholm. Märker också skillnad på pendeltågslinjerna när man åker pendeltåg, tappar nät mycket mer än iPhone 6.

    Utomhus i större städer lär man inte märka någon skillnad.
     
  12. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Inomhus låter ju en aning oroväckande förstås. Är detta även mitt i stan? Eller är det Telenor som är struligt?
     
  13. tooobe

    tooobe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    884
    Mottagna gillanden:
    515
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Det är överallt där den lägre frekvensen hade varit bra att ha, dvs där det är lite radioskugga. Även mitt i stan. Har inget med Telenor att göra vad jag vet, om det inte är så att de har ett mer utbrett 800 MHz nät än de andra...

    Skulle inte säga att det är något stort problem.
     
    jnsson och Zappline gillar detta.
  14. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Sådär jaghar blivit övertygad. Så det blev en Redmi Note 3 Pro Prime från Hong Kong Goldway (länken jag postade tidigare) Tog med DHL i hopp om att telefonen ska komma lite fortare och beställde en unopened. Lär börja posta som en tokstolle igen när telefonen väl landat och jag ska försöka installera en Global Rom. Något jag bör göra, läsa, titta på osv inför leveransen?
     
    Droid82 gillar detta.
  15. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Grattis! Det är en riktigt bra telefon!
     
    Droid82 och Zappline gillar detta.
  16. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Jag hoppas det :D det verkar vara en fin telefon så det ska säkert gå bra. Nu håller jag alla tummar och tår och liknande att allt går som det ska :D
     
    Droid82 gillar detta.
  17. arvinzare12

    arvinzare12 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2014
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det fortfarande bra att köpa en note 3 pro nu när redmi pro har kommit ut? Funkar redmi 3 pro med comviq i en mellan stor stad?
     
  18. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Beror på vad du vill ha. Av de intryck jag fått efter att ha läst specs och kollat på hands on videos så är det framförallt designen och kameran de förbättrat till RMPro. Om inte det är vidare viktigt för dig så är RMN3Pro klart mer prisvärd innan priset på RMPro gått ner. Såg att den kostade $249 dollar att föreställa. Det får du nästan två RedMi Note 3 Pro för.

    Mitt grundråd är fortsatt att köpa RMN3Pro idag eller vänta några månader och köp RMPro.
     
    arvinzare12 gillar detta.
  19. arvinzare12

    arvinzare12 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2014
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vart kan man köpa redmin3pro billigast och säkrast?
     
  20. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    arvinzare12 gillar detta.