Problem: Har provat ALLT

Diskussion i 'Samsung' startad av Novis77, 18 aug 2016.

  1. Novis77

    Novis77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Undrar om jag här skulle kunna få hjälp för följande problem. Vi hade en platta över på jobbet som jag kollade om jag fick köpa för att låta barnen spela på. Galaxy Tab 8.9
    Den var återställd till fabriksinställningar och själva uppstarten gick bra. Skapade ett gmail-konto och skulle prova att ladda ner appar....där tog det stopp. Hur jag än försöker så får jag bara upp meddelandet att "Autentisering krävs, logga in på ditt Google-konto).

    Fick tipset att återställa till fabriksinställningar igen ifall det var något gammalt konto som "fastnat" och låg och störde mitt nya konto. Fungerade inte. Har lusläst vartenda forum i ämnet känns det som men lyckas ändå inte, snart ger jag upp.

    Saker jag testat hittills:

    -Fabriksåterställning (genom att gå in i inställningar, har inte kunnat lösa "hard reset" ännu. Såg i ett klipp att man höll inne volymknapp och strömknapp tills det kom upp en liten gubbe och sedan flyttade man markören med ljudknapparna och valde med strömknappen. Detta borde väl dock vara jämförbart med återställning via inställningsmenyn?
    -Tömma cacheminne
    -Ta bort g-kontot för att sedan lägga till det igen
    -Koppla kortnummer till kontot.

    Ingen framgång hittills. Är det någon härinne som skulle kunna ge mig lite tips innan jag ger upp fighten?

    Tack på förhand i så fall
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Prova att logga in på ditt Google-konto på en dator och se om det är någon form av auktorisering som behöver göras för att plattan ska godtas.
    Jag har aldrig varit med om detta, så jag spånar bara om vad som skulle kunna finnas kvar att göra.
     
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag vet i och för sig att jag hade problem när min 8.9 var ny för några år sen, och då var det själva play store-appen som strulade. Prova att avinstallera uppdateringar, starta om mobilen och sen kommer du nog att bli ombedd att åter uppdatera.
     
  4. Novis77

    Novis77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för dina försök att hjälpa mig. Har provat detta nu men tyvärr fortfarande samma felmeddelande :ehm:.