Garantipolicy
Telefoner som köpts på oneplus.net kommer med en garanti på 1 år, och ett andra år som omfattas av EU:s konsumentskyddslagar, från och med leveransdatum. Om inte annat framgår täcker garantin endast produktens hårdvarukomponenter i ursprungligt skick, och täcker endast delvis eller ej alls mjukvara, konsumtionsvaror eller tillbehör, även om de paketerats och eller sålts tillsammans med produkten.
Garantin täcker endast produktfel som orsakats på grund av produktions- eller fabriksfel. För att utnyttja din garanti ska du förse OnePlus kundtjänst på oneplus.net/support med ditt kvitto, modell- och serienummer samt fotobevis på att produkten var defekt vid ankomsten. För mer information om returer, se vår Returpolicy.
Reparationer och utbyten som täcks av garantin är kostnadsfria under den tvååriga garantiperioden.
OnePlus får använda ombyggda, renoverade eller nya delar och komponenter vid reparation av en produkt. Alternativt kan vi byta ut den defekta produkten helt och hållet med en ombyggd, omprövad eller ny produkt ur OnePlus sortiment.
Garantin täcker inte:
- Fel eller skador till följd av olyckshändelser, försummelse, felaktig eller onormal användning, onormala förhållanden eller olämplig förvaring, exponering för vätska, fukt, sand eller smuts, ovanligt hög fysisk, elektrisk eller elektromekanisk påfrestning.
- Repor, märken och kosmetiska skador, såvida de inte orsakats av OnePlus.
- Defekter eller skador till följd av överdriven våld eller användning av metallföremål på pekskärmen.
- Enheter vars serienummer eller IMEI-nummer blivit avlägsnade, utplånade, skadade, ändrade eller gjorts oläsliga.
- Vanligt slitage.
- Fel eller skada till följd av användning av produkten i kombination eller samband med tillbehör, produkter eller tillhörande kringutrustning som inte framtagits eller godkänts av OnePlus.
- Eventuella fysiska defekter eller skador som beror på felaktig testning, användning, underhåll, installation, service eller justering som inte tillhandahållits eller godkänts av OnePlus.
- Defekter eller skador till följd av yttre orsaker, såsom kollision med annat föremål, brand, översvämning, smuts, storm, blixtnedslag, jordbävning, exponering för väderförhållanden, stöld, trasig säkring, eller felaktig användning av elektrisk källa.
- Defekter eller skador till följd av mobilsignalens mottagning eller sändning, eller införandet av virus och andra problematiska installationer av mjukvara.
- Produkter som ej köpts på oneplus.net.
Vänligen kontakta OnePlus kundtjänst för frågor om garanti.
Click to expand...