Först vidhöll verkstaden trots upprepade försök till att resonera:
" Meddelande till kund från verkstaden 2016-08
Hej. Eftersom din enhet är vattenskadad så kan vi dessvärre inte reklamera den. Vanligtvis repareras IP-67 certifierade enheter inom garantin, även om de är vattenskadade. Det kan vi däremot inte göra med din telefon eftersom den är rootad och din garanti därmed försvunnit. Mvh Mobylife."
Efter att först hotat med, och sedan faktiskt anmält till ARN och kopierat ärendenummer osv till verkstaden så svarade de så här:
" Meddelande till kund från verkstaden 2016-08
Jag har tagit detta ärendet vidare med Samsung VOC. Återkommer. Mvh Mobylife."
" Meddelande till kund från verkstaden 2016-08
Hej. Din enhet kommer hanteras. Detta kommer ske på goodwill eftersom din rooting bidragit till att vi inte kommer att kunna genomföra de tester som behövs. Eftersom vi inte heller kan bevisa sammanhang mellan vätskeskada och rooting så väljer Samsung att ta denna på goodwill som en engångsföreteelse.
Den kommer alltså att reklameras. Känns detta OK?"
Har inte sett någon telefon än utan ärendet ligger nu hos Samsung tydligen, men det ser ju lovande ut. Efter ca ÅTTA (!!!) veckors kämpande så har ju Mobylife/Telia (som helt sagt ifrån sig eget "ansvar" och bara hänvisat till verkstaden) helt enkelt vikt ner sig. Helt i linje med all lagstiftning som finns. Bara trist att det varit så svårt att få dem att fatta hur konsumentköplagen fungerar!
Click to expand...