Diskussion: Stationär dator för 4K-videoredigering

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Droid55, 12 aug 2016.

  1. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ja du sparar tusenlappar på att plocka ihop ett eget paket och monterar själv eller låter Komplett eller Inet montera.
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Videoredigerade för första gången igår. Jag gjorde absolut inget avancerat. Jag bara satt ihop 6 klipp på några sekunder i 1080p 60fps i programmet iMovie. Renderade inte ens videon för behövdes inte. För typ första gången någonsin satt fläkten i full gång när jag skulle spara "projektet". Känns som jag verkligen behöver en ny dator och en monsterburk när jag väl ska börja videoredigera i 4K...
     
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Då lär det bli att bygga eget men låta Komplett/Inet montera för det begriper jag mig inte på. :P
     
    220volt gillar detta.
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Tänkte skriva att ni gärna få komma med tips på byggen för max 8k som ska passa videoredigering i 4K (bry er inte om spel för jag spelar inget). Fast det beror ju på vilket videoredigeringsprogram jag vill använda/väljer till Windows och det vet jag tyvärr inte än. Måste testa några på min Mac först.

    Kommer troligen börja med något gratisprogram eller en gratisversion av ett betalprogram men datorn får gärna klara av något bättre senare. Adobe Premiere Pro och Sony Vegas verkar populära betalversioner. Det finns en bantad (betalversion) av Adobe Premiere Pro också. Skiljer sig hårdvaran mellan Adobe och Sony? Alltså prestera de olika bra på olika specifikationer?

    Ping @bernard@bernard. Vet du skrev om GPU.
     
  5. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    test
     
    Sweden2 gillar detta.
  6. Droid55

    Droid55 Guest