Kan jag uppdatera programvaran fast den är rootad

Diskussion i 'OnePlus 3 - ROM-filer och utveckling' startad av Bengan800, 27 aug 2016.

  1. Bengan800

    Bengan800 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2014
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    211

    MINA ENHETER

    Hej! Har rootat och byt rom på min op3 som är som originalet fast lite bättre,men nu har jag har ja får ja uppdaterings påminnelse hela tiden och undrar bara om ja kan uppdatera på vanliga sättet eller måste jag göra på nåt annat sätt.. är ganska ny på de här! Tacksam svar
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Om du har bytt rom och vill behålla allt orört så ska du hålla dig uppdaterad i tråden/sidan där du laddade ner rom:en ifrån då utvecklaren lägger ut länk där när ny rom finns att ladda ner/installera.

    När utvecklaren lägger upp en uppdaterad version så laddar du ner den till telefonen, startar upp telefonen i twrp, väljer "Wipe cache+dalvik" och sen "install" och bläddrar fram och väljer den filen du precis laddade ner till telefonen.

    Om du däremot vill återställa allt, dvs så det blir som när du mottog telefonen så kan du följa denna guide. Detta gör så root försvinner och du kan installera Oneplus OxygenOS uppdateringar automatiskt.

    Kan ju vara så att utvecklaren av ROM:en du använder aktiverat OTA uppdateringar, dvs så man blir meddelad om när det finns uppdateringar. Men det vet jag inte om det gäller i ditt fall, återigen så måste du vända dig till den tråden/sidan du laddade ner din rom ifrån ursprungligen.
     
  3. Bengan800

    Bengan800 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2014
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    211

    MINA ENHETER

    Ok då vet jag! Tack för svar
     
    iterva gillar detta.
  4. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Om ROMen har en egen uppdaterare som du hamnar i när du trycker på notifieringen kan du välja att ladda ner och sedan trycka på Install varpå enheten startar om i TWRP och flashar (du behöver inte lyfta ett finger tills allt är klart).

    Detta gäller då om ROMen har en "[ROM Name] Updater" eller OTA (i en del fall är det en separat app, i andra fall ligger det under inställningar).
     
  5. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T