Diskussion: Viaplay

Diskussion i 'Strömningstjänster' startad av provo, 20 aug 2015.

Taggar:
  1. h3nk3t

    h3nk3t Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2016
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    15
    Händer INTE mycket hos Viaplay.....de kanske ligger i vassen och lurar. Kanske håller de lite span på konkurrenterna som håller en betydligt högre standard och arbetar mer brett eller så har deras lökiga utvecklare helt sonika gett upp......
     
  2. Daviid

    Daviid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Sjukt nice! Tack för utförlig information. Min sits är den att jag just vill komma åt ToGo möjligheten(det går jubinte att casta skiten). Vill inte köpa en ny tv med box så tänkte att en Nexus Player(NP) skulle funka. Nu verkar det vara lite krångligare än jag trodde. Smidigast hade ju varit att få NP tro att den är en platta eller mobil och därigenom komma åt ToGo. Verkar som jag får fixa en gammal mobil och koppla in till skärmen/tvn :-\

    Någon annan som har några tips?
     
  3. Cacti

    Cacti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej!
    Kör man bara SET Orientation och en mus (eller app i telefonen, SONY) så funkar ju appen väldigt bra. Tror inte att ToGo kommer att komma med i en eventuell TV-version eftersom man inte ens får casta till en TV. Måste vara några rättighetsproblem.

    Testade med APK2TV för att skapa en ikon på hemskärmen men det fungerade tyvärr inte. Kanske kan någon som är mer kunnig på Android förstå varför det inte fungerade på ViaPlay.
    http://nvidiashieldzone.com/shield-android-tv/apk2tv/
     
  4. h3nk3t

    h3nk3t Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2016
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    15
    Någon själ som hört något nytt från Viaplays utvecklingsavdelning.?????
     
  5. f0u

    f0u Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testade att maila supporten men fick ett ganska intetsägande svar om att dom ständigt ser över stöd för nya enheter bla. bla...

    Sa upp abonnemanget då det inte funkade så bra att casta. Laggar ganska mycket och ryckig bild i jämförelse med HBO och Netflix. Synd då det finns en del saker som man var nyfiken att titta på.
     
  6. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Skickade nyligen ett mejl till Viaplay och fick följande svar. Låter som atg det är på gång i alla fall.

    "Härligt att du hör av dig med feedback angående Android TV, något som jag själv tycker också borde genomföras. I dagsläget har vi inte ett bestämt datum på när vi kommer börja stödja Android TV, men givetvis är det våra tekniker jobbar på och så småningom kommer bli tillgängligt.

    Det du säger stämmer alldeles riktigt, med det att det ligger i vårat att intresse att göra Viaplay kompatibelt till Android TV - men också så många enheter som möjligt. Det jag tänker göra för dig Magnus är att föra vidare dina önskemål till rätt bord, då våra kunders önskemål är något vi tar väldigt seriöst. Jag är nämligen själv väldigt inne på att Android TV ska få stöd från Viaplay och kommer därför förtydliga det extra mycket.

    Har du några andra frågor, önskemål eller bra feedback så är du varmt välkommen att höra av dig till mig igen - ha en trevlig lördag!

    Med vänliga hälsningar,
    Jonas"
     
    Dadde gillar detta.
  7. h3nk3t

    h3nk3t Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2016
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    15
    Sweeeeeet. Go Jonas......go Jonas
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Yay! Snyggt jobbat och stort tack för infon. Jag skall se till att påtala det via Twitter igen också i veckorna.

    Förhoppningsvis betalar allt tjat sig snart då...


    HBO Nordic verkar fortfarande helt ointresserade av Android TV, så där behöver man nog tjata rätt mycket till. HBO Go följer dock med ex. Nvidia Shield i USA, men HBO Nordic är ju helt fristående och har inget med HBO USA att göra annat än att de licensierar deras innehåll.
     
  9. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Ja HBO Nordic har alltid varit riktigt sega. Vill minnas att det tog på tok för lång tid innan Chromecast-stödet kom också. Ska tjata lite på dem också! :)
     
    bernard gillar detta.
  10. h3nk3t

    h3nk3t Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2016
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    15
    Det har snart gått ett helt år Viaplay. Mycket tjat och förfrågningar från mååååånga användare. Ändå händer nada.!!!!!!!!
    Ni kör på som vanligt......lyssnar men skiter i och höjer priset mer och mer. Det är tack vare företag som MTG / Viasat som fildelare/illegala streamers ploppar upp som svamp i skogen.

    Illa skött av er!!!! Orkar inte skriva en rad till och spy ut mitt förakt för hur ni behandlar era kunder. Jag personligen har ringt ett 10-tal gånger samt mejlat suppport minst lika många gånger. Dessutom vet jag att jag inte är ensam i Sverige om att ligga på i frågan.
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det är minst sagt trist att det skall ta så lång tid. Det är inte extremt komplicerat att göra en applikation Android TV-kompatibel om den redan finns för Android.

    Det handlar i regel om ett par dagars arbete för grundläggande kompatibilitet om man också skall ta fram lite ny grafik samtidigt.

    Edit: Kanske måste Viaplay omförhandla sina kontrakt eller dylikt? Varför det tar sådan tid? Är enda förklaringen jag kan tänka mig.
     
  12. BMbuster

    BMbuster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mailade också viaplay igen! Måste vara fjärde eller femte gången. Helt otroligt att dom kan ha en app för Samsungs sega smarttv system men inte fixa en till Android TV.
     
  13. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Varken Viaplay eller HBO Nordic hade inga bekymmer att ta fram appar till Apple TV 4 när den släpptes.
    HBO Nordic släppte sin app stort sett samtidigt som Apple släppte Apple TV 4.

    De kan om de vill... Skulle gissa att utvecklarna själva satt med Apple TV.
    Jag har tjatat på både Viaplay och HBO Nordic. Senaste svaret jag fick ifrån HBO var att det inte var intressant att stödja Android TV... Vet dock inte om det var den personen som svarade mig som hade den åsikten...

    Jag har till och med skickat med en länk till HBO som de kan vidarebefodra till utvecklarna om hur man anpassar sin Android app till Android TV...
     
  14. Droid130

    Droid130 Guest

    Kör Viaplay på Minix Androidlåda,och en massa saker ..helt utan problem och med kabel-klockrent!
    Viaplay och Canal Digital GO på Androidmobil(Letv X600)
     
  15. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    MiniX kör ju dock inte androidtv?
     
  16. Droid130

    Droid130 Guest

    Minix är en separat låda.Du menar en tv med inbyggt androidsystem?
     
  17. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 017
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Han menar Android TV, varianten av Android framtagen speciellt för boxar och TV-apparater:
    https://www.android.com/tv/

    Minix kör en anpassad variant av vanlig hederlig Android.
     
  18. Droid130

    Droid130 Guest

    Ok.
    Såg ingen direkt skillnad.
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tweetade @Viaplay_SE nyss:

    Vågar man vara optimistisk? Det är ju ett rätt svävande svar, men tyder i alla fall på att det finns på ritbordet :)

     
    kryddan gillar detta.
  20. kryddan

    kryddan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Original OOS 5.1.5
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    ROM:
    Original 7.1.2 root
    Telefon 3:
    LG Google Nexus 5
    Hej, Nu är jag också med i AndroidTV klubben :)
    Var och köpte mig en Sony xd7004.
    När jag söker inne i tv'n på ViaPlay så dyker inget upp, men när jag provade via Google Play på datorn så dyker den upp. Så nu har jag provat att installera den. Det gick fint. Har inte testat mer än.
    Den är installerad enligt Google Play på TV'n, men jag kan inte öppna appen. Hittar den inte i "home" läge.

    Nu fick jag igång appen, men den ligger ner. Så jag får lägga mig ner för att se bilden korrekt :)
    Verkar dock inte komma förbi LOGGA IN. TV'n är inkopplad via WiFi för stunden (om det spelar någon roll).
     
    Last edited: 20 sept 2016