Problem: Skärmen lossnat från ramen Z3 compact

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Murer, 31 aug 2015.

  1. gustavjoh

    gustavjoh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Låter lovande att garantin täcker sådana här fel, min skärm har precis börjat lossa i övre högra hörnet så skulle vilja få det åtgärdat snart så att den inte går sönder ännu mer. Min fråga, jag har tidigare repeterar baksidan på min telefon med en ickeofficiell reparatör, har min garanti försvunnit då? Eller egentligen är väl frågan om jag lämnar in telefonen kommer de se att det var en ickeofficiell reparatör som gjorde den förra reparationen?

    Litar inte alls på Sonys officiella reparatörer, den förra skadan var en spricka på baksidan som skedde mitt framför ögonen på mig när den låg stilla på bordet, utan några skador på ramen eller annat. Tele2 tyckte det var garantiärende och uppmanade mig att skicka in den. Sony sa nej du har tappat den, det är ju en spricka i glaset och krävde ett antal hundralappar att skicka tillbaka den. Hopplösa att resonera med...
     
  2. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Skedde nu ikväll för mig! Satt med den i handen och kände helt plötsligt en lite skarp kant vid ena långsidan där bakstycket släppt. Fjädrar fram och tillbaka. Liksom överspänt i mitten.

    Ligger ett paket nu här som skall skickas med DHL. Sony care var faktiskt väldigt smidigt att använda.
     
  3. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    fick tillbaka den nu, de limmade om bakstycket och uppdaterade programvaran .

    Det var mobylife som gjorde det, dock så testade jag de lite genom att ha en kass lucka till usbporten. En kasserad lucka utan gummipackning och de "gjorde funktionstest " för jag var orolig för vattentåligheten. Tydligen är den vattentät nu utan gummipackning i luckan....

    Sure.

    Skiftade tillbaka till min vattentäta lucka såklart. Men jag tvivlar på kvaliteen på arbetet nu.
     
    H-M gillar detta.
  4. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    2016-09-15 18.42.24.jpg
    Sickna klåpare på mobylife! Telefonen har i stort sett legat still i lådan (kör just nu m7 som daily driver , en helt annan kvalite än z3c..)

    Hur kan det överhuvudtaget ske detta? Måste varit limmat med överspänning eller något? Paketerat in igen . Enda föredömliga är att det går iallafall snabbt via sony care. Skulle dock inte behövas detta.

    Nu kan jag ju garanterat inte lita på att den ska gå att ha med sig på vinterns resa till ett varmt land....
     
    CABBAN05 gillar detta.
  5. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    2016-09-26 17.26.26.jpg

    Jepp, fick tillbaka av mobylife igen. Denna gången bytte de ut baksidan och funktionstestade. Fick härdat glas i en påse (fin gest där iaf) . Dock så medans jag återställer och kollar in den så känner jag det fjädrar i mitten, kan trycka igen fram och tillbaka, känner att limmet släpper igen... helt otroligt!

    Klämmer ihop med quickgrips och så får den vila minst en vecka. Orkar inte skicka in för tredje gången.
     
  6. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej @Herrputte@Herrputte,

    Riktigt tråkigt att läsa om det som har hänt och precis som du så är jag förvånad över hur det kan ha hänt. :(

    Jag skulle rekommendera att du upprättar en reklamation via oss i ärendet så att vi kan kika på det från vår sida. Kan du maila in till oss på [email protected] där du beskriver det som har hänt, samt bifogar med inköpsbevis och reklamationsanledning? Skriv gärna Attention Emir så tar jag en titt på det åt dig. Skriv här när du har mailat in till oss så löser jag det samma dag åt dig om det inte hunnit bli kväll.
     
    Herrputte gillar detta.
  7. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Ah föredömligt av dig Emir! Jag återkommer om en dryg vecka, ska låta limmet fästa och har tålamod att vänta. Att du svarar i denna klagotråd betyder mycket för mig , tack på förhand!
     
  8. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Absolut, hör av dig om det släpper så kikar vi på en lösning! Jag beklagar åter det som har hänt. :(
     
  9. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Inte ditt fel Emir, kan rapportera att efter en veckas pressning så sitter den ihop och än så länge så verkar den vara som den var förr. Men jag är uppriktigt orolig för vattentätheten. Har kollat med inbyggda trycksensorn (*#*#7378423#*#* du vet) och den ligger stadigt utan någon som helst förändring.

    Har splitter nya gummipackningar (nya luckor) så det borde ju variera lite men nu kan jag då räkna med att den läcker som ett såll nu? Ingen mera snorkling med den som jag gjorde när den var ny?

    Edit : lossnade igen nu när jag satt i soffan och fipplar med nova. Jag orkar inte, ska använda den som övervakningskamera i garaget i fortsättningen. R.I.P. (du behöver inte svara Emir, ger upp sony nu)
     
    Last edited: 2 okt 2016
  10. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Riktigt surt att höra. :(

    Klart jag ska svara, du upplever något som inte är normalt, jag vill att du ska vara trygg och nöjd med din enhet. Kan du maila in inköpsbevis till oss på [email protected]? Skriv bara Attention Emir och kort förklaring så ska jag se vad jag kan ordna åt dig!

    Om du gett upp så skadar det väl inte att dra iväg ett mail, vad har du att förlora? :) I värsta fall så får du en bättre övervakningskamera!
     
    CABBAN05 gillar detta.
  11. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    505
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    displayglaset limmet har släppt klickar när man trycker touchen reagerar ibland väldigt buggigt tappar ofta nät menar att jag ofta dagligen måste stänga / sätta på mobilt nätverk sprakar/knastrar/brusar i samtalshögtalaren den "undre högtalaren "när folk säger vissa bokstäver kan ofta inte stänga usb luckan men det sitter kvar luren varnar ofta luckan öppen fast den e stängd telefonen blir väldigt varm vid användning ingen "filmning" jag bränner mig nästan så varm blir den inte överhettad men väldigt varm!! , i mitten nästan på baksidan av luren, och vid earspeaker över delen av luren. fram

    detta problem hade jag med min mobil och jag får en fabriksny utan saleskit, tog bara 1 dag :) kommer på måndag om inget händer :) tack sony xperia support och mobylife för snabb service :)
     
  12. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Hyggligt av dig men det är lungt. Dels så är den så att säga avskriven nu, har ju haft den i två år, dels så hade jag tänkt ge den till svärmor men hon får en annan telefon istället.

    Ekonomiskt sett så behöver jag inte åka någon dubiöst snålskjuts för en två år gammal elektriskt pryl. Speciellt inte en mobiltelefon då mobiltelefoner idag är ju verkligen färskvara.

    Tack iallafall!
     
  13. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Ah, jag kan ju inte tvinga dig men du har reklamationsrätt i 3 år i Sverige. :) Hör av dig om du ångrar dig!
     
    Herrputte gillar detta.
  14. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Kort uppdatering, blev förbannad och köpte nytt bakstycke på aliexpress för fem dollar. Visst var ju plastigt och lite annan färg. Men funkar perfekt!

    Behåller denne ett tag till. Ska köra som daily driver åtminstone fram till jul.
     
  15. ducce

    ducce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Låter ju bra om det var plastigt, då slipper du att det spricker ;)
     
  16. e98ee

    e98ee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag reklamerade nu min z3 compact när den för tredje gången släppte i limmet och läckte vatten. fick 3795 kr i presentkort på tele2 (köpte den för lite mer än två år sen, men konsumentköplagen ger en 3 år garanti vid tillverkningsfel vilket detta uppenbart är)
     
  17. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Satan vad less jag blir nu.. Skickade själv in telefonen för att limmet släppt i övre hörnet på skärmen men inte fick jag ut det på garantin inte.
     
  18. e98ee

    e98ee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    stå på dig, detta är ett känt tillverkningsfel
     
  19. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej @chuck norris@chuck norris, tråkigt att höra. :(

    Kan jag få ditt IMEI-nummer och ärendeinformation i ett PM så tar jag en titt på det åt dig?
     
    chuck norris gillar detta.
  20. marges

    marges Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Övrigt:
    Sony KDL-55W808C
    Chromecast with Google TV
    Chromecast Audio
    Min sambos Z3C har självspruckit på baksidan. Är det någon som lyckats få det åtgärdat på garanti?

    Dessutom har skärmen lossnat i limningen för andra gången och gummipackningarna till luckorna lossnat för tredje gången. Dessa fel har tidigare åtgärdats av Xperia Care utan problem, men frågan är om det kommer att bli problem i och med sprickan på baksidan (om de vägrar tro på självspricka och istället hävdar ovarsamhet). Man vill ju inte chansa och skicka in den och sedan behöva betala sura reparationskostnader för en snart två år gammal lur.