Den stora Huawei Mate 9 / Pro Tråden

Diskussion i 'Mate 9-serien' startad av Oceanic, 29 jun 2016.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det är sommar vi går in ett 8 veckor långt smartphone koma som lär hålla i sig till ibörjan på september då de flesta tillverkare ska vill få ut sina mobiler som ska konkkurera med Iphone 7.

    Jag personligen Ser mest fram emot Mate 9, men är även intresserad och se vad Samsung hittar på med Note 7 men det är alltid en rad grejjor som jag stör på med samsung telefoner vilket jag tvivlar på att det blir en Note 7.

    De senaste ryktena för Mate 9 är att telefoner kommmer släppas 1a september dvs om ungefär ganska exakt 8 veckor.
    Senaste ryktet gäller skärmen, den kommer fortsätta vara 6 tum stor, då kommer dock gå all in på att force touch teknologi som ska konkurrera med appels motsvarighet, detta rykte känns ganska trovärdigt. Hurvida alla modellar har det eller bara någon toppmodell återstår att se, vad vi har sett med Mate S så var deras lösning allt annat än imponerade och ansågs med som en gimmick, men dom lär har gjort det mer använtbart nu.

    Många tidiga spekulationer pratade om en 2K skärm främst för att bli mer VR kompatibel, men de senaste rykten jag ser säger fortfarande dock att det är en 1080p display, om det är amoled eller LCD vet vi ej, men vad vi kan se från P9 lär vi knappast bli lessna om den skulle få LCD med deras JDI skärm med hdr och utmärkt svärta och betrakningsvinklar vilket har lurat många recensenter på youtube att det är amoled. Så det är frågan vad man väljer, många tillverkare på senaste tiden från tex kina har fått mobiltelefoner med amoled, men vad alla har gemensamt är att de har pentile matris, så den stora frågan är ju vad man igentligen föredrar nu förtiden JDI senaste generation NEO displayer eller Amoled men pentile. Som sagt det återstår att se.

    Samtidigt har Huawei sagt att det lovar att vara kompatibla med Google Dream VR och de har även sagt att de kommer släppa en VR lösning snart, det får mig fortfarande att tro att dom kommer släppa någon modell med 2K trots allt,
    Det känns alltså troligt att det kommer släppas fler varianter, man kan även förvänta sig Att Mate S kanske får en uppföljare. Vad vi vet är att säkra källor har bekräftat att huawei har gjort stora beställningar på skärmar som ska användas till en "edge" modell, jag personligen tror att det kommer bli Mate S2 som får edge skärm isåfall och den kommer troligen bli högt prisatt vilket gör att dom kan tillmötesgå den relativt låga efterfrågan, jag blir förvånad om mate 9 får det.

    Vad det gäller batteriet verkar de senaste ryktena peka på 3900 mAh vilket är något mindre än idag, vilket är tråkigt, då man aldrig kan få för mkt batterikapacitet och att vi fortfarande inte är i en tidsålder där man kan minska på battariet utan det är fortfarande så att vi behöver mer batterikraft.

    Mate 9 kommer enligt rykten utrustas med världens första och säkraste fingertrycksläsare som identiferar fingrets vener.
    http://etkchina.com/2016/06/28/esse...-one-using-finger-vein-identification-skills/

    Hurvida det är Fingerprints card AB som står bakom denna vet jag ej. Idén verkar intressant men kan fortfarnde inte låta bli att bli orolig att det kommer innebär att upplåsnings processen kommer bli långsamare. Huawei är kända för att de snabbaste fingertrycks läsaren på alla telefoner och alla konkurrenter dom är helt enkelt i en liga för sig när det gäller fingertrycksläsare även om iphone och andra tillverkare är snabbare är de flesta som provat både mate 8 och p9 överrens om att Huawei ligger ett steg före konkurrrenterna.

    Vad det gäller processor så kan vi vänta oss Kirin 960, som vi vet så hänger kirin 955 fortfarande bra till när det gäller cpu delen men att det är gpu delen som drar ner benchmarks resultat i program så som antutu, enligt rykten så sägs kirin 960 vara utrustat med en betydligt mer kraftfull gpu som sägs vara 8 kärnig mot dagens 4 kärninga, Kirin 960 kommer ha stöd för 8 GB ram minne. Kirin 960 kommer att få nya kärnor istället för A72 är det nu A73 Artemis tillverkad i 16nm. Kirin 960 kommer även ha stöd för Cat.12 vilket sägs minsta batterianvänding väldigt mkt vid internet användings.

    Vi kan vänta oss 30% ökad prestanda samt 30% bättre effektverkningsgrad.

    [​IMG]

    Hurvida kameran finns det inga säkra rykten, men vad vi vet är att Huawei Och Lecia har ingått i ett långsiktigt sammarbete, så vi kan nästan vara säkra på att Mate 9 kommer vara utrustade med dubbla kameror likt p9, speciellt med tanke på att trenderna går emot dubbla kameror, och det faktum att allt tyder på att iphone får dubbla kamerar ökar trovärdigheten ytterligare att det rör sig om dubbla kameror, de senaste ryktena säger 20 Megapixel, men det är något jag tar med en nypa salt då det skulle innebär att man övergivit konceptet med ultra pixlar för ökat ljusinsläpp.
     
    Last edited: 29 jun 2016
    eastbound, Ompan, bernard och 1 annan gillar detta.
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Idag har har Huaweis mobile product manager offciellt gå ut med att Mate 9 inte kommer komma i september utan det kommer dröja till senare i år, med största sannolikhet november, då detta kommer från offciellt håll finns det ingen anledning att inte tro på detta.

    http://www.androidheadlines.com/2016/06/huaweis-exec-says-mate-9-wont-be-announced-in-september.html

    Om jag ska vara ärlig är jag inte helt förvånad då september igentligen hade varit tidigare än vad jag tidigare trodde. Så vi får alltså vänta 2 månader extra på Mate 9.

    Vad vi istället kan vänta oss är Mate S2, Huawei lär presentera sin VR lösning, jag skulle även tro att dom kommer släppa en uppföljare till Huawei Smart watch.

    Återstår och se om dom kommer släppa en ny nexus nu i sommar...
     
    Ompan och bernard gillar detta.
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    ryktet idag består av att Mate 9 kommer bestyckas med kirin 970 tillverkad i 10nm tillverkningsprocess med Mali-G71 GPU.

    Om ryktet stämmer skulle Kirin 970 bli bland dom första med 10nm tillverkningsprocess, det har annars ryktas om att Mediatek’s Helio X30 kommer bli bland dom första. Kirin 970 ska enligt insidern använda sig av TSMC och deras finfet tillverkningsprocess.

    Kirin 960 för Mate S2 känns nu mera sannolikt.
     
    Ompan gillar detta.
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    [​IMG]
    Huawei Mate 9 is rumored to go official this September at IFA as the company has a scheduled press event for the expo. Sure, there is this other rumor saying the Mate 9 won't appear at IFA, but we are hoping for the best.

    The GFX Bench database has turned out to be a valuable source of information when it comes to unannounced devices and their specs. Today an unknown Huawei smartphone appeared in its database and it might be the Huawei Mate 9.

    The mystery phablet has a 5.9" display of 1080p resolution, though we've seen GFX get the size wrong. The chipset information is what hints towards the Mate 9 though - HiSilicon Hi3660 with an octa-core processor and Mali-T880 GPU.

    Huawei P9 series was powered by the Kirin 955 chip, which has a serial number of Hi3650, while the 3635 stands for Kirin 930 and 3630 for the Kirin 920. This means the Hi3660 is a new generation Kirin SoC. Its processor is more powerful than the one inside the Huawei P9 (2.5GHz) peaking at 2.6GHz. The GPU is the same, though its core count may have been increased (fingers crossed).

    The rest of the leaked specs include 4GB RAM, 64GB storage, a 12MP main camera and an 8MP selfie snapper. The main camera was previouslyrumored to be 20MP, but we've also seen discrepancies with the GFX readings on pre-release devices, so don't trust those blindly.

    Huawei is hosting a press event on September 1 in Berlin and will be showing new smartphones. You bet we'll be covering it live for you, whether Mate 9 is present or not.

    Jag personligen tror detta inte är Mate 9 utan Mate s2. Då Huawei officiellt gått ut med att att Mate 9 inte kommer till IFA i september. November känns mer rimligt
     
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Hoppas du har rätt. Själv ber jag till gudarna att dom lyckas få till en riktigt bra kamera snart! Lyckades de med N6P så borde det ju gå.. 5.9" har jag inget emot, speciellt om de därmed lyckas få ned yttermåtten något.
     
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja det får vi hoppas men med hjälp av lecia finns ju all potential i världen att lyckas så...frågan är om dom hunnit utveckla något nytt sedan p9an.
     
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    http://goo.gl/lt5BD1
    Huawei has filed a trademark application for 'SuperCharge' - likely the commercial name for their "50% of a 3,000 mAh battery in 5 minutes" battery tech.
     
  8. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    foton som kan vara mate s2 eller mate 9

    ser urk ut. som vanligt bös ta med en stor skopa salt.



    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Finskpinne och pacmeyer gillar detta.
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    nya bilder.. som sägs kunna vara mate 9 jag är dock väldigt tveksam... kamera modulen ser förjävlig ut och är inte i linje med p9 och honor 8 formspråk. detta påminner mer om en motorola..i mina ögon ser detta ut som någon prototyp..

    [​IMG]



    [​IMG]
     
  10. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ny bild som sägs föreställa Mate 9 eller mate s2

    Denna ser mkt bättre ut än prototypen vi såg förra veckan. Men hade hoppats på att det inte skulle bli någon kamera bump likt p9 och honor 8

    [​IMG]
     
  11. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Senaste ryktet säger att varken Mate 9 eller mate s2 kommer till ifa utan en helt ny kategori för kvinnor.
     
  12. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    IFA 2016 is about to unleash a barrage of device launches, press releases and general tech insanity, and like with previous editions, Huawei is going to be a big part of it.

    According to trusted leak purveyor @evleaks, Huawei plans to reveal three new devices at its September 1 press event.

    It looks like the rumors of a brand new series from Huawei have panned off. Instead of the successor to the Mate S that we were expecting, Huawei will launch the Nova and the Nova Plus. We don’t know much about these devices, but according to rumors out of China, we’re looking at a new series aimed at women.

    There’s a very good chance the device that was spotted in the TENAA database earlier this month is actually the new Huawei Nova, and not the Mate S2 as we suspected at the time. That device featured a 5.5-inch Full HD display, a Kirin 960 SoC, 4GB of RAM, a 16MP rear camera and an 8MP front facing shooter, with a non-removable 3,500mAh battery. Not bad at all, but the price has to be right for this Nexus 6P-lookalike to be a hit.

    As for the MediaPad M3, we expect another mid-range tab with a metallic build in the vein of the MediaPad M2 10, which Huawei released at CES in January.

    We’ll bring you all the official details on September 1, so stay tuned for that and much more throughout the week.
     
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Our expectations for Huawei’s pre-IFA product announcement event on Thursday probably need to be taken down a notch or two for them to still be “defied”, with the Nova series likely to fly solo to the capital city of Germany after all.

    Granted, it was a bit of a stretch to anticipate a (very) early September Mate 9 launch, considering the Mate 8, which continues to sell like hotcakes in the OEM’s homeland of China, barely saw daylight last November.

    A Huawei Mate S2, meanwhile, was always a safe IFA 2016 bet, seeing as how its prequel got unveiled at the same trade fair the year before, but ultimately, one of the increasingly successful company’s head honchos just let the cat out of the bag.

    No new Mate releases until a couple of months down the line, with yet another mid-range smartphone family instead looking to capture the Berlin spotlight. We’re not 100 percent certain this is called Nova, and it’ll also be interesting to see if it indeed entirely caters to the ladies. Probably not, though, and hopefully, Huawei has more planned for September 1. A second-gen Watch, perhaps.

    Source: Gizmochina
     
  14. MrLonghair

    MrLonghair Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2016
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P9
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S1
    ROM:
    CM13
    Platta:
    Acer A3-A20
    Finskpinne gillar detta.
  15. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
  16. MrLonghair

    MrLonghair Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2016
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P9
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S1
    ROM:
    CM13
    Platta:
    Acer A3-A20
    Fick öppna i en annan browser (trots deaktiverade pluggar, det är tredagarsnedräkning till nästa generations fingeravtrycks-teknologi från Tre). Det är nog dags konkurrenterna börjar licensera fingertryckssensorer & rutiner från Huawei som dom håller på :O
     
  17. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    det är nog den här
     
    Oceanic och MrLonghair gillar detta.
  18. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Huawei ligger ju absolut i topp när det gäller fingeravtrycksläsare och smidighet. Extremt snabba och korrekta speciellt på Honor 8 och den har flera funktioner. Läsare, knapp, svepyta. Suveränt.
     
  19. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
  20. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Samma i P9'n, helt makalöst bra :cool: