Problem: SD-kort korrupt?

Diskussion i 'One M9 (2015) - Allmänt' startad av gh0st, 19 sept 2016.

  1. gh0st

    gh0st Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    12
    Polare som slängde åt mig frågan, men år sedan jag körde med SD-kort i telefonen...
    Han tog ur kortet innan den åkte in på service, och nu efteråt så går det inte att läsa kortet.

    Tips någon?
     
  2. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Prova att läsa det i en dator med microSD-SD-kortsadapter för att verifiera om det är kortet eller telefon som strular. Eller prova i en annan telefon/platta.
     
  3. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Håller med @dagr@dagr. Prova sätta in det i en annan enhet. Om en dator kan läsa det, kopiera över allt innehåll från minneskortet till datorn så han har en backup. Att en enhet klagar på att lagringsmedia är korrupt kan i värsta fall vara en varning för att det håller på att gå sönder.

    Han kan prova att formatera det och se om det löser problemet, men det raderar allt som finns på det så se till att ha en backup av innehållet om det går att skapa en sådan.
     
  4. gh0st

    gh0st Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    12
    Då han provat i en Windowsdator så visar den bara som vanligt att den har 120GB ledigt, trots att det inte är det. Så misstänker ju starkt att kortet har blivit korrupt på nån vänster.
     
  5. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Går det att kopiera över saker till datorn från kortet? I så fall, kopiera över allt och prova att formatera kortet.

    Jag hade ett minneskort för många år sedan som betedde sig på liknande sätt, men då så datorn att det inte var något ledigt utrymme alls. Efter att ha formaterat det funkade det någon dag innan jag fick samma problem igen. Det slutade tyvärr med att jag fick köpa ett nytt kort.

    Men jag skulle prova att formatera det och se om det hjälper. Bättre att prova innan man köper ett nytt :)