Samsungs service är rätt usel

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av swedenroid, 24 sept 2016.

Taggar:
  1. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    När man lämnar mobilen direkt hos Samsung så tar de ut simkort och SD-kort och ger till inlämnaren.

    Du har inte tänkt tanken att behålla sådana saker hemma vilket kan vara väldigt praktiskt om paketet försvinner helt? Det kanske rent utav står i informationen från Samsung att man inte ska skicka med sådana saker (det skulle förvåna mig om det inte står).
     
  2. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Jag måste få komma med beröm över samsung kista iaf.. lämnade in min telefon på plats för ett skärmbyte.. 1.5h senare får jag ett sms om att den är klar och att det bara är att komma och hämta den.. snabbt smidigt och bra service..
     
    CABBAN05 gillar detta.
  3. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Jag har liknande erfarenheter från före sommaren men under sommaren har de fått svårt med att hinna med servicen, köerna i Kista har blivit längre och de har svårt att hinna med och vad jag förstår så har de inte hunnit ifatt än.

    Jag misstänker inte minst från erfarenheter som bekanta haft med S5 Neo att Samsung har sämre kvalitet nu eftersom flera av de S5 Neo som de skaffat haft rejäla problem, telefonerna strular rejält och har behövt service ett flertal gånger.

    Samsung har kanske fått växtvärk och tappat kontrollen över produktionen vilket även problemen med Note 7 skvallrar om...
     
  4. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    På riktigt det dummaste klagomål jag hört på länge! Eller ifs på samma nivå som artikeln jag såg i lokaltidningen här om dagen: "försäljaren hypnotiserade mig att skriva på avtalet - jag kunde inte kontrollera mina handlingar". [emoji23]

    Så det är nån annans fel att DU inte ser till att vara anträffbar för sms-avisering?!? Ehh... Maybe not va.
     
    CABBAN05, inact_0036, tcntad och 1 annan gillar detta.
  5. Droid119

    Droid119 Guest

    Vet inte direkt varför du gnäller att det tog 12 dagar att telefonen fixades. Ja, herregud jordens undergång. Ring Aftonbladet! For real. En reperation tar mellan 1-3 veckor beroende om serviceverkstaden har delar inne eller inte. Tror dem reparerar fler telefoner än enbart din.

    Ang. avi:n så ligger ansvaret hos Postnord. Och en försäljare eller serviceverkstad skickar inget mejl när varan kan hämtas eller vart den kan hämtas.
     
    CABBAN05 och tcntad gillar detta.
  6. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Ger man dem ett nummer att messa så messar de, får de inget nummer så skickar de ut en pappersavi direkt...

    Ansvaret ligger alltså på trådstartaren som gav ett nummer att avisera till. Klagomålet borde hen alltså rikta till sig själv...
     
  7. swedenroid

    swedenroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2016
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jag ser att det nu ramlat in en massa inlägg som tyvärr delvis bygger på missförstånd av vad jag skrivit och en del andra märkliga påståenden, och det är nog också mitt fel eftersom jag kanske varit otydlig ibland. Men allt skulle ta för lång tid att reda ut.

    Jag har nu iaf fått framföra min kritik och nöjer mig med det och tackar för alla synpunkter. Därmed sätter jag punkt för min del (om det nu inte skulle framkomma något alldeles speciellt framöver som behöver besvaras).

    Nu ska jag ut och fota lite med Edgen... ha det...
     
    CABBAN05 gillar detta.
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag tycker det är lite klantigt av Samsung att ha SMS som förstahands-avisering. Självklart borde man, som man får när man beställer saker från diverse näthandlare OCKSÅ få en epost med kollinummer. Har man ingen sida hos Samsung där man kan följa status på sin service borde de verkligen ordna en sån.

    Postnord är i vart fall helt oskyldiga här enligt mig. De har fått ett uppdag att avisera med SMS, och självklart sitter inte någon person och manuellt funderar "hmmm... från Samsung... då kanske mottagaren inte har sin mobil". Deras jobb att att utföra den tjänst Samsung köpt. Inget annat.
     
    jnsson gillar detta.
  9. oldpeer

    oldpeer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2015
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Utifrån ditt resonemang så är inte mejlavi heller en lösning som är överlägsen alla andra. Det kanske finns personer som bara har en telefon och ingen dator. Hur ska dessa göra? Det mest optimala vore ju då alltså snarare att Samsung och andra leverantörer erbjuder personliga hembesök för att tala om att produkten är klar för uthämtning. Det handlar ju om att få en rimlig och bra service! Jag som kund ska väl ändå inte behöva ta ansvar att vara tillgänglig via e-post för att veta att min telefon är klar?
     
    jnsson och osvanberg gillar detta.
  10. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Vi uppskattar inte tonen som vissa har i den här tråden. Var snälla mot varandra och hjälp till istället så ska ni se att det blir bättre för oss alla. Nu när TS har fått svar på sina frågor är det meninglöst att fortsätta skriva förolämpningar, om man inte vill få en virtuell örfil av någon av oss såklart.
     
    Ascii gillar detta.
  11. swedenroid

    swedenroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2016
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Hej igen alla vänner!

    Ja, jag fick en del blåtiror av rätt många här för att jag tyckte Samsung service var dålig och för att jag önskade en bättre service. Och jag blev uppriktigt sagt förvånad över att en sådan vällovlig sak kunde få så många att bli arga och dumförklara mig.

    Men nu glömmer vi det.

    Jag har förstås också kontaktat Samsung Service i ärendet, och detta blev det glädjande svaret jag fick av dem:

    -------------------------

    "Det är tack vare att någon reagerar på detta som vi kan rätta till problemet. Nu tror jag många har löst problemet med att de flyttat sitt sim kort till en telefon som de är tillgängliga på men det finns säkerligen ett stort mörkertal med kunder som har drabbats av detta.
    Utmaningen blir att få till det bästa alternativet för kunden. d.v.s. de som vill ha sms skall ange ett nummer som de är tillgängliga på och till övriga kunder är det e-post gäller. Till att börja med så skall vi förtydliga informationen på hemsidan så att kunderna är medvetna om att de väljer hur de vill ha aviseringen."

    ----------------------

    Hipp hurra, vi kommer att få välja i fortsättningen!

    Det kommer att bli till glädje för rätt många framöver som skickar in sin mobil, många kommer på så sätt få sin mobil en vecka tidigare.

    Och därmed är jag nöjd, och kanske kan jag nu till och med tänka mig att köpa en samsung också nästa gång.
     
    Heleg, indika, bernard och 1 annan gillar detta.
  12. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    De flesta företag är väldigt lyhörda för hur kunder vill ha det, Samsung är inget undantag.

    Jag har kontaktat många företag om olika saker och de flesta bemöter en med respekt och tar till sig förslagen men när det kommer till kritan (dvs genomförandet) så är det sämre, Boxer har inte rättat fel på sin hemsida mer än ett år efter att jag påpekat det (där står det fortfarande två kanaler som inte längre existerar).
     
    bernard gillar detta.
  13. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Har även jag lämnat in min Galaxy S7 edge idag för gråa ränder. Samsung saknar reservdelar så hon sa att jag kan ev få en helt ny mobil att hämta ut.

    Går ingen nöd på mig då jag redan köpt en ny Galaxy S7 edge.
    Tar ca 3 veckor att få besked.
     
  14. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    505
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    samsung service, är bästa service verkstaden, jag råkat ut för, tog 2 dagar efter att luren var levererad till klar, nu hör saken att det är inte deras fel, att produkten är dålig, då den ryker nästan av all hetta, men de är trevliga, hjälpsamma och testar ordentligt luren just nu, skulle vara klar idag, men de ville testa den och se om något av batteri mainboard laddkontakt är defekt:) så de behöll den någon dag till, fine by me :) second place sony xperia verkstad troja ljungby, nästan lika bra service där, förutom att de inte ger så mycket information, eller sånt om man skickar xperia care_= )
     
    Last edited: 10 feb 2021