Skumt webläsarproblem Xperia M5

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av magstj, 17 aug 2016.

  1. magstj

    magstj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan
    Jag har ett väldigt märkligt problem på min xperia m5. Bra 4g-täckning, wifi funkar kanon men när jag ska ladda websidor med chrome eller firefox tar det ca 15-20 sek innan det ens börjar ladda. När det väl kommit igång funkar det kanon. När jag kör hotspot med ipad är det ingen fördröjning när jag laddar websidor på den. Jag har senaste android och har återställt många gånger, kollat apn och det verkar ok. Appar som tradera, play och tidningar går också väldigt segt i början. Har provat simkortet i frugans z2, inga problem. Vad i h-e kan det vara?
    Tacksam för svar..
    /Mange
     
  2. boxleitner

    boxleitner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag upplever liknande problem... Just uppstarten/laddningen av data för diverse appar går väldigt segt. Jag kan till exempel få en notis i wordfeud om att motståndaren lagt, men när jag startar upp wf via notisen tar det ändå ca 10 sek innan spelet uppdateras och jag ser var motståndaren lagt. "4G-pilarna" försvinner en stund och/eller blinkar lite grann. Jag upplever M5:an som långsammare än båda mina gamla Sony-lurar, ZR och Z1c. Störande som fan.
    Har du upplevt någon förbättring?

    Varför finns inte Xperia M5 med i modellistan här på forumet? Någon?
     
  3. magstj

    magstj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej
    Nej, min lur är i en verkstadscirkus hos elgiganten. Skickade in till verkstad två gånger och dom hittade inget fel, tredje gången bytte dom antenn men det funkade givetvis inte heller. Nu ringde dom och sa att det hade funkat med ett telenorsim. Jag har tele2. Nästa steg blir nytt sim och prova med det. Jag har dock provat mitt sim i andra telefoner och det är inga problem så jag har inga större förhoppningar. kör du tele2?
     
  4. boxleitner

    boxleitner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jupp, jag har också tele2. Har inte provat simkortet i andra mobiler eller med andra simkort i M5:an.
    Jag har problem med minneskortet också. Både att läsa o skriva till det. Måste mata ut och ominstallera det för att få saker att funka, tex köra appar som är lagrade på det eller spara bilder på det. Känns det igen?
     
  5. Zastoff

    Zastoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1c
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z5
    Platta:
    Sony Xperia tablet Z
    Last edited: 31 okt 2016