Swiftkey har blivit mycket sämre Efter det blivit "nueral alpha"

Diskussion i 'Applikationer' startad av Oceanic, 27 sept 2016.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 410
    Mottagna gillanden:
    4 154
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det har knappast undgått någon att microsoft har köpt upp swiftkey, microsoft är också ökända för att köpa upp appar för att sedan förstöra dom listan är lång jag tror swiftkey har blivit ett offer för detta.

    För vad verkar så köpte microsoft upp swiftkey dom tog kod som förfinats och uppdateras under flera år och tog orginal versionen av switkey vad vi nu fick ofriviligt var helt plötsligt swiftkeu neural alpha vilket är en helt annan produkt som inte är alls lika bra och mogen produkt.

    Men vad som är än mer frustrerande är hur värdelös den är att lära sig vissa saker, tex nya ord, man har skrivit dom flera gånger kanske senaste timmen ändå kan inte helvetet lista ut det rätta ordet ? hur jävla många gånger ska man behöva skriva ordet för att den ska lära sig.

    Och det är inte bara det, neural versionen gissar oftare fel vilket är enormt frusterande.

    Jag gissar att Neural Alpha som nu är swiftkey orginal är mkt bättre på engelska men värdelös för svenska och inte alls lika moget..


    Det finns ingen blomsteräng av alterantiv för oss som vill ha bra predictions på svenska, Google keyboard tror jag har potential på sikt att bli riktigt bra, då dom börjat med maskinlärning nu och mer avancerande predictions, men jag provade det för ett halvår sedan och det var märkbart då att den var flera år efter swiftkey åtminstonde på svenska.

    Jag har även provat Flesky, som är mkt skönt tangenbord att skriva på men svenska har varit beta i flera år och jag har i ärlighetens namn inte sett några förbättrningar.

    Jag tycker det är förjävligt att swiftkey att i en jävla uppdatering byta namn på neural alpha till swiftkey det är en helt annan produkt.

    Jag tror även det var därför swiftkey vill sälja det till microsoft kanske, då neural alpha var igentligen där all utveckling för switkey gjordes, men ändå så vad vi har nu är en sämre produkt än tidigare.. neural koncpetet gillar jag och har potentical men just nu är det bara frusterande vad mkt sämre det har blivit.. och det verkar som sagt vara långtsamt med att lära sig nya ord och fraser..trots man skriver dom fleratal gånger.
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
  3. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Vänta lite nu. Möjligt att det är uppenbart för alla utom mig, men exakt vilka appar har Microsoft köpt upp för att sedan "förstöra" med uppdateringar?

    Jag skriver oerhört mycket på engelska och tycker att förslagen på nästkommande ord har blivit bättre, även på svenska. Värt att notera är att den artificiella inlärningen via neural nätverk endast finns endast tillgängligt på engelska och inget annat språk.
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 410
    Mottagna gillanden:
    4 154
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Den kommer sannolikt tas bort, i senaste swiftkey uppdateringen står det "we have built the language engine from ground up laying the foundation for the next generation of our technology. The Power of neural networks offers more human predictions by better understanding the context what you are saying (CURRENTLY SUPPORT ENGLISH, GB and US only)

    Som sagt jag tror swiftkey sålde ut sin föredetta "language engine" som dom har jobbat med sedan swiftkey släpptes för många många år sedan, och är nu i microsofts händer. Jag menar att neural motorn inte är tillräckligt mogen ännu.
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 410
    Mottagna gillanden:
    4 154
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Sunrise calander var ju den senaste. Men framförallt skype har dom förtstört, android appen var bättre innan microsoft förstörde den tex . Behöver jag nämna nokia ?
     
  6. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Fast det står att den nya språkmotorn bara stödjer EN, GB och US. Du klagar på att den fungerar dåligt på svenska och där är det ju då samma gamla motor.

    Villken version är det som numera heter Neural Alpha?
     
    jnsson gillar detta.
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 410
    Mottagna gillanden:
    4 154
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Om det hade varit samam gammla motor så hade jag väl inte upplevt så klara försämringar ?
    Jag tror även för svenska är det en ny motor men med gamalt dna i sig.
    Men att det blivit sämre för svenska råder det inga tvivel om. Och jag har läst i många komenterar om fler som upplever samma sak.
     
  8. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Har givit dig ett svar redan på din fråga som du hade. Gällande Sunrise så köpte Microsoft upp appen och avslutade stödet för den, för att implementera samma funktioner i Outlook. Det kan tyckas vara fult, men det är så det fungerar, man köper upp konkurrenterna för att komma åt funktioner. Grundappen Sunrise "förstördes" inte.
    Neural är precis implementerat i den senaste officiella versionen tror jag.
     
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 410
    Mottagna gillanden:
    4 154
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Sunrise var en av de de mest populära calnder apparna, den hade kunnat leva vidare microsoft hade inte behövt ta död på den, det enda dom ville göra var en att göra en sunrise kopia i outlook, som dom för övrigt inte lyckades speciellt bra med, jag har gått över till blue mail nu.