Lampan tänd vid videoinspelning!

Diskussion i 'Honor' startad av 9070, 28 sept 2016.

  1. 9070

    9070 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Upptäckte idag då jag skulle filma att lampan bak var tänd då jag skulle filma. Försökte att trycka på lampsymbolen högst upp i vänstra hörnet men inget hände. Gick in i inställningarna men hittade inget. Det var mitt på dagen och ljust ute så även ifall den nu skulle ha autoavkänning så borde inte lampan lysa. Någon mer som har samma problem? Någon som vet hur man löser problemet?
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Kan det vara så enkelt att du helt enkelt missat att stänga av blixten när du filmar?
     
    chraist gillar detta.
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Som @indika@indika nämnde är det blixten ni ska slå av. Vet inte exakt hur det ser ut på Honor ( 8 ) men på min nexus behöver jag göra detta INNAN jag börjar filma.

    @keyser@keyser @Rebecka@Rebecka @dannejanne@dannejanne bör kunna hjälpa dig med vidare frågor.
     
    Last edited: 29 sept 2016
    indika gillar detta.
  4. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 015
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Inget jag råkat ut för själv, men som test så startade jag filmningen både med och utan lampan igång och kunde stänga av/sätta på den medans filmningen rullade. Dock krävdes det två tryck för att sätta på/stänga av lampan, först en gång på symbolen och sen på den andra symbolen som kommer fram efter detta tryck.

    I fallet där lampan är igång så trycker man på lampan, sen på den överkryssade blixten som ploppar fram. Och tvärt om, om lampan är avstängd när man börjar filma.
     
    indika, Droid55 och chraist gillar detta.
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Det var detta hen missade. Det räcker inte bara att trycka på lampan utan man måste trycka en gång till på den andra ikonen som ploppar fram. :)
     
    indika och chraist gillar detta.