Ersättare till LG G2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ilillirgi, 14 sept 2016.

  1. ilillirgi

    ilillirgi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Så min LG G2 är på väg att ta sin sista suck. Vad är en vettig ersättare idag om budget är ca 3500 kr?

    Vad jag gillar hos en Android-telefon:
    * Hygglig batteritid, bör överleva 2 dygn utan laddning vid måttlig användning.
    * Lätt att roota, aktiv ROM-utveckling. Vill egentligen undvika roota/flasha den men bra att ha alternativ.
    * Vettig kamera. Behöver inte vara bäst i klassen men är den inte uppenbart bättre än den i G2:an blir jag besviken.
    * Får uppdateringar med framtida versioner av Android.

    Vad jag inte gillar:
    * Bloat.
    * Random laggande.
    * Krångel. Visst, ingen pektelefon är 100% krångelfri men ska inte behöva boota om den varje vecka, GPS:en ska vara någorlunda rask och stabil, saker ska inte sluta fungera efter systemuppdateringar etc etc.

    Bortsett kamerans prestanda i mörker var LG G2 var överraskande bra. Jag är dock inte säker på att LG:s nyare telefoner är fullträffar.

    Just nu tittar jag på OnePlus 3 och Nexus 6P. OP3 är ju en klar vinnare på pappret men verkar ju lite tveksamt med support och stabilitet. Nexus 6P känns som ett tryggare alternativ men trist köpa en ett år gammal telefon.

    Åsikter? Andra förslag?
     
  2. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    LG G2 är nog den bästa smartphone jag haft.. och jag har haft många!

    Visst att 6P är ett år gammal, men den är still going strong och räkna med uppdateringar i android ett bra tag framöver! Ett mer framtidssäkert val än OP3, skulle jag våga påstå.

    Annars har Huawei schyssta lurar. P9 går att få för 3500, har bara haft en P8 men den var mycket trevlig. Inte allt för mycket "bloat" Dock är väl huawei fortfarande lite osäkert kort när det gäller uppdateringar av android? Root & custom ROM till huawei har jag noll koll på.

    Spontant känns 6P som det bästa valet, givet din kravspec och maxpris :)
     
    Cocacolisten gillar detta.
  3. ilillirgi

    ilillirgi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för input! Jo, 6P känns mest logiskt... men å andra sidan gillar jag OP3:s passform bättre... Håhåjaja, man kan iaf ha tråkigare dilemman.
     
  4. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Sitter med en Samsung Galaxy S7 edge idag. Skulle faktiskt inte rekommendera den till någon. Fick den av arbetet när min andra telefon blev stulen.
    Det var en Huawei P9, fy tusan vad jag saknar den. Så jäkla bättre än Samsungen enligt mig, att den kostar betydligt mindre gör ju inte saken värre.
     
    Cocacolisten gillar detta.
  5. Tusuki

    Tusuki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    402
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    Du får väldigt gärna säger varför du tycker p9:an var bättre :P
     
  6. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
  7. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Det var en väldigt bra helhetsupplevelse.
    Byggkvaliten var riktigt bra, perfekt genomtänkt. Kameran tog underbara bilder när man använde båda kamerorna. Mjukvaran är tvärtom vad man kan tro genomtänkt med smart genvägar, snygg och väldigt följsam.. Skulle vilja säga nästan i klass med iOS.
    Det var faktiskt inte något jag inte var nöjd med, en riktigt trevlig telefon.
     
  8. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
    Om du är nöjd varför inte bara köpa nytt batteri? Visserligen krångligt rent tekniskt att byta men fullt genomförbart.

    Kostar 350 kr om du beställer från LG reservdelar, men då är du garanterad äkta vara.

    Kan också få tag på nytillverkade batterier från 2016 på Ebay för typ 200 kr om man letar lite, men det blir förstås mer av en chansning.
     
    Last edited: 29 sept 2016