Kan inte ansluta till netflix.

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av Robbalove, 22 sept 2016.

  1. Robbalove

    Robbalove Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har en helt ny Z5 compact som jag har upptäckt inte kan ansluta till netflix.

    Varje gång jag försöker logga in får jag följande meddelande ;

    Anslutningsfel: Det går inte ansluta dig till Netflix. Försök igen senare. (-200)

    Jag hade tidigare en Z3 compact och där var det aldrig några problem men jag har nu fått detta felmeddelande varje gång jag försökt logga in sedan jag bytte telefon för 5 dagar sedan. Alla andra telefoner, surfplattor och datorer i huset kan ansluta utan problem och allt fungerar då som det ska.

    En googling visar att jag inte är ensam om detta problem även om det inte verkar som att alla upplever detta problem

    https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z5-Z5-Compact-Z5-Premium/Netflix-error-200/td-p/1119982

    Detta är väldigt irriterande för mig då jag dagligen brukar sätta igång netflix åt ungarna.

    Finns det fler på forumet med samma problem? Någon som hittat en lösning?
     
  2. Robbalove

    Robbalove Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan tillägga att jag provat att installera om Netflix ett flertal gånger samt provat att ansluta både via 4g och via ett flertal olika wifi. Samma resultat varje gång...
     
  3. Robbalove

    Robbalove Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har nu hunnit få minst 2 uppdateringar av netflix men inget har förändrats. Tycker jag har provat allt jag kan komma på för att få det att fungera men inget hjälper. Börjar bli riktigt frustrerad då jag normalt använder telefonen till Netflix dagligen. Är det verkligen ingen annan här inne som har/har haft samma problem? Ingen som har en lösning?
     
  4. frelah

    frelah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    Jo jag har samma problem. Min fru likaså och hon har en z3 compact.
     
  5. Robbalove

    Robbalove Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan meddela att jag idag, efter nästan 2 månader med icke fungerande netflix, tog mig tid och gjorde en total fabriksåterställning och installerade om alla appar från scratch.

    Nu fungerar äntligen netflix igen!

    Borde såklart ha gjort detta för länge sedan men har helt enkelt inte orkat tidigare.
     
    chraist, bernard och SHM gillar detta.
  6. Appelquist

    Appelquist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    39
    Hur kan det komma sig att Netflix fungerar utmärkt med mobildata men slår jag på Wifi på mobilen med 100mbits uppkoppling kan jag inte ansluta längre? Har lika så på Canal Digital appen...?