Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid96

    Droid96 Guest

    Och jag som bestämt mig för att inte köpa en Note 7 börjar nu bli sugen... Kan vi bara ta över varandras köplatser på nåt smart sätt? :-)
     
  2. Tommileo

    Tommileo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    28
    Den kommer i okt
     
  3. Dizzy

    Dizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    S2, Note 2, S7 edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S2, Note 2, S7 edge
    Info:
    Twrp & root rocks
    Jag sitter som sagt med en Note 2a , och för mig finns det inget val ... jag väntar.
    Sen så TROR jag stenhårt på att jag kommer att ha den i handen till sista Oktober.
    Det är ju min fördelsdagspresent till mig själv och då har jag den i handen då jag fyller år.
     
    lstenhoff gillar detta.
  4. Tommileo

    Tommileo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    28
    Har du inte haft en annan mobil än Note 2?? Då hade det kvittat vilken mobil du använder !! Note 2 var värdelös !

    Jag byter mobil varje år !! Därför är denna väntan förjävligt , plus att jag sålde min S6 edge plus innan dom sköt upp Note (TNT) 7
     
  5. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Jag kommer vänta, stod i butik med en S7 Edge och var i princip färdig att dra mitt Mastercard när jag fick ett SMS. Tog upp min Note 4 och kände direkt att jag vill ha skärmstorleken!
    Plus att jag igentligen inte vill ha S7 bara nånting nytt.

    Väääääääntar vidare och fortsätter kolla YT klipp:)

    Köper en ny manbag istället så är månadens nya inköp ordnat;)
     
  6. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    Det heter Murse ;-)
     
    CABBAN05 gillar detta.
  7. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Alla vet att Note 7 är en av dom bästa mobil just nu. Bara och hålla ut . Det är värre och ångra sen när Note 7 kommer till marknaden.
     
    CABBAN05 gillar detta.
  8. Tommileo

    Tommileo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    28
    Dom som tar en s7 lr s7edege nu är bara korkade ! Om några månader kommer S8 samt edge ! S7 är gammalt ,
     
  9. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Nja. De nya kommer väl till våren, eller? Är man i behov av en ny mobil i detta nu så känns ju en S7 Edge som ett bra alternativ. Jag själv sitter med en Nexus 4 som hela tiden blir jobbigare. Inte nog med random omstarter, dålig batteritid, att mjukvaran hänger upp sig och inställningar jag har ändras av sig själv...så har kameran börjat att sakteliga ge upp genom att hänga upp sig vilket tvingar till en omstart av mobilen.

    Funderat själv på en S7E av just denna anledning och att man måste vänta så länge på Noten...men om den nu verkligen kan dyka upp under oktober/början av november...så är väl smärtgränsen nådd där. :)

    Vet inte om det är så viktigt att vänta in 8orna egentligen. Hur mycket bättre än 7an kan de vara undrar jag. Tycker inte de är så massiva framsteg bland mobilerna nu mera som det var för nått år sedan. Kan man klara sig utan S-Pen är S7/S7E riktigt bra alternativ just nu. Nu är jag dock en som gärna vill ha en Note...med S-Pen, så jag försöker hålla ut. ;)
     
  10. jba7989

    jba7989 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    399
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Jag håller med här för jag har fått känna på en riktig note 7 och jag bara vaaaa skojar Samsung med mig den känslan att håll i..så håll er grabbar för d e värt d
     
  11. Dizzy

    Dizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    S2, Note 2, S7 edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S2, Note 2, S7 edge
    Info:
    Twrp & root rocks
    Jodå, ett antal modeller via företags telefoner samt fixat med sambons telefoner.
    S4, S5, Z3 compact, iphone5s , iphone 6, iphone 6s (iphone = sambons)
    Ingen av dem har varit ens i närheten av att vara så som jag vill ha en telefon
    Note 2an har left upp till alla krav jag haft och mer därtill, speciellt eftersom jag rootat telefonen och anpassat den så som jag villl ha det.
    Har tyvärr inte mer än snabbt pillat på Note4an ... den såg/ser trevlig ut, men varför skulle jag byta till den då 2an levererade och mer därtill??
    Ska tillläggas att jag använder pennan väldigt mycket (har använt penna på handhållna prylar i 22 år nu;) ) vilket medför att det ska väldigt mycket till innan en telefon utan penna blir klassad som "okej jag kan leva utan pennan...."

    Nu har 2an börjat bråka så den måste fabriksåtersällas samt fipplas med ... och varför inte passa på att byta till N7an? Dock så sitter jag kvar med min 2a (som bråkar) tills Note7an kommer.
    Som tur är kommer jag ju att ha den i handen innan sista oktober ;) ;)
     
  12. Pyzt89

    Pyzt89 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    själv sitter man med en bråkig men fungerande Note 4.. Kommer att vänta på denna underbara Note 7 trots att jag ej har kännt på den än. Fastnade i detta underbara Note träsket med Note 2 och kommer att stanna här!
    Får hoppas att det blir någon bra ersättning från Tre!
     
    alna6431 och Copa gillar detta.
  13. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    I Helsingborg i jakt på en note 7, bara för att se den i verkligheten.
    På MM hade de endast en mockup. Bra för att känna storlek på telefonen, men hoppas byggkvaliteten är 100ggr bättre än den. Fy fan.
    Sen till EG (där jag beställt min). Tyvärr ingen inne. Säljaren sa att de fått skicka tillbaka den för att hade felaktiga batterier. Jo tack, jag vet sa jag. Men den kommer förhoppningsvis om en månad sa jag.
    Ja tidigast. Den kommer i alla fall senast till jul, sa hon då med ett leende.
    Hoppas hon har fel.. :)
     
  14. Chiffer

    Chiffer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3
    Nya uppgifter från Samsung Sverige.
    De sa till mig att dom satsar just nu på en release i mitten av oktober. Men de sa att det absolut inte var säkert, och att det kan mycket väl bli senare i oktober eller november om det strular rejält.
    Hyfsade nyheter antar jag?
    Hoppas bara det stämmer!
    Själv beställde man sig en Honor 8 medans man väntar på Note7an :)
     
  15. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Nu är vi alla inställda på den 28/10 och då blir det banne mig så! Annars ska jag personligen leda mobben som samlas utanför Samsungs svenska kontor. Skämt åsido, en Honor 8 vore kul men jag kan inte lägga ytterligare 5 papp på en mobil när jag totalt lagt ut närmare 9 på Note...
     
  16. Chiffer

    Chiffer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3
    Ser några ÅF som satt datum runt mitten på oktober nu också. Så hoppas först o främst på det! Men blir det i oktober får man vara väldigt nöjd ;)
    Finns ett riktigt kap på Tele2 just nu! Bytte in min gamla Galaxy Spica (riktig skitmobil), och fick 2000kr rabatt på Honor 8.
    Så 2490kr för en honor 8 är helt ok enligt mig! Tycker om att byta lite, så det kändes värt.
    Så har du någon mobil liggandes så kan du i alla fall byta in den mot en gratis Samsung Xcover 3 ;)

    (Den ända nackdelen är att du måste teckna abonnemang. Men eftersom dom tagit bort bindningstiden kan man bara välja det billigaste för 49kr och sedan avsluta det. Det går även att använda ångerrätten om man orkar tjata.)
     
  17. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Såg precis en Telenor reklam och ta mig f-n om inte mamman i reklamen satt och lekte med en blå Note 7!

    Känner mig nästan kränkt!:)
     
    Dizzy, djjokke, Jessie75 och 1 annan gillar detta.
  18. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    Hörde också mitten på oktober idag av en kund (vars son jobbar på phone house) och också väntar på en note 7
     
  19. PaO

    PaO Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2015
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Då håller vi tummarna :-)

    Förbokade 15/8
     
  20. TheOddSwede

    TheOddSwede Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2015
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge+
    Telefon 2:
    iFjån5
    Platta:
    Samsung Galaxy 8.5 SM-T705
    Platta 2:
    iPad (2015)
    Såg den också, roligaste var att det var reklam för att köpa nya iPhone 7 :teeth:
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.