LG V20

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av vampyren, 10 sept 2016.

Taggar:
  1. vampyren

    vampyren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej,

    Skulle ni kunna öppna en sektion för V20?
    Jag har läst att det kanske inte kommer till EU men det vet man inte. Man kan ändå diskutera luren tänker jag.
    Tack tack.
     
    HasseY gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 688
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vi klistrar den här tråden så länge, för diskussion om LG V20. Om den kommer till Europa får den en egen forumavdelning här, men om den bara går att importera från USA/Asien blir det nog få som skaffar en.


    Förstår inte riktigt varför LG inte kan ge raka bud gällande V20 och Europa. Enligt Clove verkar telefonen inte ens komma ut i UK: http://blog.clove.co.uk/2016/09/09/lg-v20-not-coming-uk/. Kommer den inte till UK blir det väl förmodligen få andra länder som får den i Europa.

    Vi mailade LG Nordic dagen efter US-lanseringen, och erhöll tyvärr inte något svar på spörsmålet :)
     
    Brokenarrow gillar detta.
  3. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Verkar vara kalla handen i UK än så länge http://www.****.net/2016/09/lg-bekraftar-att-man-inte-slapper-v20-i.html

    Ska man gå efter denna nyhetskommentaren, så kommer det dröja innan den hittar hit i alla fall :P om den ska sälja bra i usa först (där den vad jag hört ska säljas kanske i oktober eller så sent som november).
     
    bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 688
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, nyheten från GSMarena kom från just Clove som jag länkade till ovan. Det är alltså genom dem det framkommit att den inte kommer till UK.

    LG har tappat marknadsandelar/försäljning ett tag nu vad gäller smartphones, och 2016 ser ut att bli ett av de sämre åren på länge om V20 på något vis inte blir en enorm hit, men det känns väl främmande om den uteblir på många viktiga marknader.

    G5 verkar inte direkt gå som tåget, och priset har ju sjunkit rätt kraftigt i förhållande till andra toppmodeller.
     
    Brokenarrow gillar detta.
  5. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jo, om det går dåligt är det dumt att medvetet att krympa marknaden ytterligare (fast det är ju klart att det inte är billigt att lansera mobilen globalt).

    En annan sak som jag misstänkt gör V20 försenad är Os:et dom valde till mobilen (kan vara så att lagret är för litet än så länge för större lansering). Krävs ju verifieringar och buggtester , färdiga N kom ju i augusti (inte mycket till tid att installera os och verifiering samtidigt). Tror garanterat dom redan har jobbat med tidigare betor, men behöver ju verifiera den version som väl hamnar på mobilen. Misstänker LG V20 hamnar strax efter eller på Nexus släppet (förlåt pixel), i USA då.
     
    Last edited: 11 sept 2016
  6. ReKuFeSiN

    ReKuFeSiN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Vet inte om detta står någon annanstans, det gör det säkert men here we go anyhow!

    Jag ringde precis och snackade med LGs kundtjänst här i Sverige och den jäkligt service minded killen jag snackade med jagade runt och fick tag på någon annan hos dem som lät berätta att LG V20 inte är tänkt för Sverige efter den information som de har just nu. :neutral:

    Releasen är tänkt i delar av Asien och i USA under slutet av september men i övrigt inget annat.
    Det blir att leta efter en annan lur, helt klart för nu orkar jag inte vänta mer.
    Sorry LG - bye bye!!! :(
     
  7. vampyren

    vampyren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    @bernard@bernard : Ok jag förstår.

    Så tråkigt att det inte kommer hit :(
    Har aldrig haft LG innan min G4 och den var/är grym. Deras optimering och anpassningar är bara bäst. G5 för kändes värdelöst. Designen var plastig och rent sagt dålig och kamera...
    V20 är fullträff. Synd att de inte tar chansen och marknadsför det kraftigt nu när Samsung har bakslag.
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 688
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är ju inte helt säkert att den inte kommer hit, var samma visa med LG V10. Vi får se vad som händer i höst :)
     
  9. vampyren

    vampyren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kan hoppas.
     
  10. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Det är lite synd att höra för jag är lite sugen på v20. Men jag har v10 och är så extremt nöjd med den. Det är bara habegär, inget annat.

    V10 anar jag är den kan jag nog ha flera år till. Exceptionellt hållbar är den med. Det är bara att se på i detta forum om v10. Typ enda klagomålet handlar om det dåliga batteritiden. (och det har jag vant mig vid. Extrabatteri och snabbladdning - laddar minst dubbelt så snabbt som frugans s6, tre gånger så snabbt som jobbiphonen)

    Så om nu v20 är lite bättre än en redan kanonlur så kan jag tänka mig att införskaffa en.
     
  11. hifimarcus

    hifimarcus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14
    V20 är enligt mig den mest intressanta Androidluren jag sett nånsing. Notifieringsraden där uppe är mer ljusstark än V10, och resten med Noughat samt allt det innehåller och en kamera i toppklass.

    Kommer inte orka vänta/hoppas på Europa dock...sitter just nu med en iPhone 6 som jag bara vill he väck!
     
  12. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER


    Och jag sitter på s3 på custom och vist den är snabbare än stock, men blir seg då och då plus krachar.

    V20 har allt jag önskar (förutom att allt ska vara gjort i kvalites plast som är lite tåligare för tapp).

    Vad är det för fel på din iphone?


    Edit rätt intressant artikel om v20 http://www.androidauthority.com/lg-v20-vs-lg-v10-comparison-715385/
     
  13. hifimarcus

    hifimarcus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14
    Min iPhone är inte android ;) det som är felet. Nej men seriöst talat så är det mycket pga iPhone 7 som är en besvikelse och då jag vill ha så ny telefon som möjligt så ofta som möjligt så blir det Android igen för min del.

    Nyss köpt en Nexus 6P som får vara min main telefon till något intressant släpps.
     
  14. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ska släppas i Korea i slutet på nästa vecka
    http://www.androidauthority.com/lg-...s-next-week-us-hong-kong-markets-soon-717442/ , sen Hongkong och usa senare (inget spikat datum).

    Om den inte kommer till europa, så har jag i så fall möjlighet fåtag i den i Hongkong (garanterat rätt dyr där). Även usa är ju möjligt idag med internet :) problemet är som alltid garantin.

    Kommer inte bli billig historia i alla fall, dyrare än V10 i alla fall i Korea. Runt 8500kr där ca.
     
  15. hifimarcus

    hifimarcus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14
    Oooh, nej den pengen lägger jag inte på en telefon köpt utanför Sverige...DOA eller vad som helst och vipps så sitter du där med en dryg/svår/lång retur och massor med strul.
     
    Backwards gillar detta.
  16. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Självklart är det så, det vore i så fall bra om man kan göra RMA direkt till tillverkaren i så fall. Vissa företag är riktigt generösa med garantier och tar emot sina produkter utan problem (vissa fall går det bara ta problemet genom butiken man handlat av).


    Jag har ändå inte pengarna till ny mobil idag, så par månaders väntan på EU släpp är ingen katastrof, värre om den inte kommer alls. Får hoppas efter Hongkong och USA hoppas jag LG kan tänka sig släppa även här (storleken gör mig inget).
     
  17. Razpootin

    Razpootin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Var precis i kontakt med LG Sverige och enligt dom så kommer inte V20 hit...
    Kommer spontant att tänka på följande text vilket jag också skickade som svar:
    "To everyone that marked a Note on their calendar. Sorry. We'd never do that to you. #G4TheWorld".
    Man verkar ha totalt glömt bort att man retadesmed Samsung när de inte släppte Note5 här i europa.
     
  18. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jo många har fått svaret att lg Sverige inget vet, men har du fått annan info?


    Även V10 var det oklart om den skulle komma hit.

    Men v20 har fördelar som v10 saknade och det är att den är bättre än G5. Var inte samma sak mellan G4 och V10 där dom var rätt lika.

    Nu när det går dåligt för deras mobilavdelning, så är det jäkligt dumt att bara lansera i vissa länder och sen pappers lansera den (inte ens för bokningar).
     
  19. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Nu kanske få läser tråden och/eller gett upp att den någonsin dyker upp här.


    Hur som läste en recension och förstår varför den släppts så segt och få marknader. Verkar som hel del buggar har behövts rättas till och troligen mer måste fixas när fler köper sin, så vi slipper beta produkt när den kanske släpps här.

    http://mobilesyrup.com/2016/09/26/lg-v20-review-canada/ vet inte hur pålitlig denna recensent är.


    Vad som kommit fram är att i Korea släpps den i morgon och om nästan en månad i usa (22 oktober tror jag det ryktades det om eller 21).


    Priset blir inte billigt i alla fall. Så bör vänta med köp någon månad minst.

    Sen att buggar har rättas till, inte bra att appar krachar på 8000krs mobil (känns inte seriöst). Är inte bättre än custom rom på vissa mobiler i så fall.
     
  20. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER