Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. rami_82

    rami_82 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2016
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S7 Edge, Galaxy S5,

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S7 Edge, Galaxy S5,
    Jag beställde min Note 7 direkt från Samsung. I brevet som de skickade, och bad om ursäkt angående förseningen så skrev de också att presentkortet på 500 kronor kommer att skickas samtidigt som telefonen skickas ut.

    Så det är bara och vänta
     
  2. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 620
    Mottagna gillanden:
    756

    MINA ENHETER

    Tele2 gör samma. Skickar med presentkortet med telefonen.
     
  3. hallonraden

    hallonraden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    aha, mina presentkort gäller på phonehouse och elgiganten, vart gäller era?
    mvh
     
  4. Dreacon

    Dreacon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag skrev till Telenor på facebook angående detta och här är svaret jag fick:
    Vi har nu kollat upp lite mer kring varför din order med Change blivit annullerad. När man bokar en telefon med Change så ligger denna order endast kvar i 35 dagar, därefter annulleras den eftersom den inte blivit hanterad. Då det blivit förseningar med Note 7 så blir det såklart lite tokigt när det blir på detta vis. Så vi har grävt lite djupare i detta och nu fått information från en speciell avdelning som sitter mycket med Changeordrar om att alla ordrar ligger kvar internt, fast i ett annat system. Detta innebär alltså att din order finns kvar och du kommer behålla din köplats som du fick i samband med bokningen. Du behöver alltså inte lägga någon ny order eller liknande. :) /Alice
     
  5. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 620
    Mottagna gillanden:
    756

    MINA ENHETER

    Om du menar Tele2 så sa dom i Tele2 butiker.
     
  6. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    behöva vänta två månader till och sen ryktas om att själva designens fel att den brinner blir för tätt där inne [​IMG] jag börjar tro att denna gång e de väldigt körda, jag tänker, tänk om ingen e reko, vad händer då, kan hålla med mycket väl om att det kan vara designen och att batteri cellerna blir trängda att den börjas överhettas och brinna. slutet av november då ska jag ha mer kompensation..- :)
     
  7. PaO

    PaO Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2015
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Bra för dig
    Händigt med en special avdelning :-)
     
    CABBAN05 gillar detta.
  8. PaO

    PaO Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2015
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Istället för att tro på det värsta och lösa rykten så läs denna nyhet istället :-)

    http://www.sammobile.com/2016/09/30/you-can-now-use-the-galaxy-note-7-on-aircrafts-in-india/
     
  9. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Rykten och spekulationer har jag inget till övers för i dagens uppkopplade samhälle. Om ett företag vidtar såpass drastiska åtgärder som en fullständig återkallning, då är det jävligt illa det håller jag med om. Men om samma företag efter en katastrof som denna kan gå ut och hävda att problemet är åtgärdat, varför skulle man som konsument inte lita på dom? Läser man på lite om de incidenter som ägt rum i kölvattnet av denna 'skandal' så märker man snabbt att det finns saker i berättelserna som inte stämmer, se bara på kinesen som FILMAR hela händelsen allt medans telefonen ligger PÅ hans än dyrare dator och sedan vägrar lämna ifrån sig enheten till dess tillverkare.

    Ständigt ser man detta prat om kompensation.. Ärligt talat tycker jag att vi bara ska vara glada att vi får något alls. Återförsäljarna kan klandras lika mycket som Samsung Sverige för det här, det vill säga inte alls. Det som hänt beror på omständigheter utanför deras kontroll.
     
  10. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    så skiter det sig, man vet aldrig, men jag tror inte på rykten innan de skett, men man börjar undra nu va fan händer _:)
     
  11. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Batterierna livet väl lika tätt i alla dagens telefoner? Alla är typ lika tunna ju.
     
  12. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Det man inte skriver om, vad jag sett iaf, är hurvida dessa saker har skett med orginal kabel eller nån billig 5:- kabel från Ebay....
     
  13. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Det som händer är att internet gör vad internet gör. Sprider rykten och spekulationer utan att ha alla kort på bordet, ju mer något sprids desto mer vridet och klassat som 'fakta' blir det. Tråkigt förstås men så är det.

    Var f.ö ute och letade efter ett ex av Note 7 att klämma lite på i butik förut. Var inne på tre olika men ingen hade någon framme tyvärr..
     
  14. Kamblad

    Kamblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2013
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Är rädd för att Note 7 inte kommer leva upp till förväntningarna när den väl anländer. Egentligen 6 månader gammal hårdvara utöver S-pen. Bytte LG G5 mot Moto Z häromdagen och där kändes lyfter i flyr och innovation. Väntar fortfarande på en blå Note 7 och kommer plocka ut den men vad kommer intrycket vara. Tufft läge. Sedan att man har en iPhone 7 som springer cirklar runt även Moto Z vad gäller flyt och snabbhet i appar hjälper ju inte. Hoppas Samsung trycker ut en optimerad Nougat illa kvickt eller nått.
     
  15. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 620
    Mottagna gillanden:
    756

    MINA ENHETER

    Batterierna i telefonen har tillverkningfel, endast Samsungs egna. Tänk dig isoleringen mellan plus minus är skadat, dåligt skuren så när telefonen laddas över ca 60 procent så tränger skadat isolering in i batteriet så kortslutning och expanderande av batteriet sker, så att telefonen exploderar. Att den brinner är en följd av. Det är därför dom begränsar laddning till 60 procent. Batterier idag till telefoner smått smått.
     
    djjokke gillar detta.
  16. PaO

    PaO Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2015
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Note är s-pen
    Kan man utan vidare byta ut Note mot annan lur så är man nog fel ute från början
    Jag använder s-pen dagligen och kan inte tänka mig något annat utan att tappa produktivitet
    Men hey that's me :-)
     
  17. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Jo jag hajar vad som går fel, men varför? Är det för att luren laddas för fort? Med för hög spänning? Eller är det så som du skriver?

    Läste någonstans att USB kablar av bättre kvalisort har resistorer, eller iaf inte släpper på fullt flås, kanske är en anledning.....

    Sällan journalister av idag gör ain hemläxa känns det som, bara copy paste med modifikation i text och signar med sitt eget namn.
    Får för mig att det är ännu lättare med nyheter som sprids på WWW.

    Just saying.....
     
  18. RikiRu

    RikiRu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Slö surfade precis på Youtube och hittade denna:


    Känns skumt om nya lurar kommit till Rumänien? känns iaf inte som det är långt ifrån att komma till Norden då.

    Sen är självklart frågan hur trovärdigt denna Användaren är.

    //RikiRu
     
  19. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 620
    Mottagna gillanden:
    756

    MINA ENHETER

    När man laddar ett batteri så bildas värme då expanderar batterier, blir större. Är då vissa batterier skadade går dom sönder. Samt svaret jag postade i ditt inlägg tidigare. Har ej något med felande kablar att göra i detta fallet. Är det fel på usb kabel eller laddare behöver man inte återkalla telefonen, eller hur. Om du skickar på för mycket kräm i en felande, underdimensionerad kabel brinner kabeln. Ej telefonens fel utan ägarens.....
     
    Last edited: 30 sept 2016
  20. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Man kan ju undra hur fan Samsung prioriterar... *suck*
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.