Fråga: Snabba frågor, snabba svar! LG G4

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av masze, 23 maj 2015.

  1. asifk908

    asifk908 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Oj, vart hittar du den för det priset? Har du några synpunkter på batteritiden? Håller den en hel dag med runt 4h sot?
     
  2. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 399
    Mottagna gillanden:
    3 149

    MINA ENHETER

    Tror inte batteriet håller en hel dag.det gjorde inte min iallafall
     
  3. asifk908

    asifk908 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det som jag är rädd för. Den har ju iofs utbytbart batteri så i värsta fall kan man ju bara ploppa i ett fulladdat. Mina två senaste telefoner har varit lg g2 och moto x play så har varit ganska bortskämd när det kommer till batteritiden :)
     
  4. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 399
    Mottagna gillanden:
    3 149

    MINA ENHETER

     
  5. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    Med LP så var min batteritid bra, runt 5h SOT per dag och klarade mig en dag. Efter jag uppdaterat till MM så har det varit sisådär. Först var den hälften av innan(både SOT och standby) och jag var tvungen att ladda mitt i en arbetsdag. Då la jag in en senare version av MM(tror det var v20d) och batteritiden blev bra igen, kanske snäppet bättre än innan. Men sen så har den blivit dålig igen, (2-3h sot och ladda mitt i dagen). Nu har jag lagt in en ännu nyare version av MM(v20g) och får se hur det funkar.

    Kan tillägga att jag sällan använder wifi utan nästan uteslutande data(3g), så det kan påverka med.

    Jag har haft telefonen ca ett halvår och har två batterier, så tror inte att det är själva batterierna som blivit sämre.
     
    asifk908 gillar detta.
  6. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    Värt att tänkapå om du ska stoppa in CM, kameran ska bli väsentligt sämre. Jag är sugen på att köra CM också, men kameran är så grym på G4an att jag inte gärna vill bli av med den(inte så noga på min Z3c).
     
    asifk908 gillar detta.
  7. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Jag kör 2.0h på min nu ganska gamla G4. Tycker batteritiden är ganska ok nu. Den var riktigt dålig med stock LP och första MM men sedan verkar de fått lite ordning på det. Fortfarande inte jättebra om man jämför med andra iofs men går att stå ut med bara man lärt sig att ladda varje dag [emoji2]
     
  8. m3rso

    m3rso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S8+
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Jag har stora problem med bluetooth på min G4. Den hackar i princip hela tiden. Att lyssna på spotify i bilen är rena plågan. Har gjort en återställning rätt så nyligen men det blev inte bättre för det. Är det bara att lämna in telefonen?
     
  9. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Vet inte om detta är specifikt G4, men ändå. När jag skriver SMS och tar en vanlig smiley så förbrukar den typ 10 tecken eller så. Helt horribelt. Brukar märka det om man skriver en fullängdare och ska avsluta med en smiley, då hoppar det över på två sms. Brukar det inte vara 2-4 tecken eller så bara?!
     
  10. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Min klarade sig från morgon till kväll med närmare 5 timmar i början, körde stock. Nu på senare tid har den blivit avsevärt mycket sämre. Har tappat över 80% idag på knappt 3 timmars SoT. Jag köpte faktiskt ett nytt batteri idag då det börjat störa mig rejält hur det håller. Har dock haft den och använt den flitigt sedan juni förra året :)
     
  11. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Halloj!

    Min G4 har de senaste veckorna börjat bete sig lite underligt när jag försöker ringa samtal. Någonstans i processen hänger sig själva telefon-appen. Jag kan se att den försöker ringa men samtalet kommer aldrig längre än att det står "ansluter". Inga signaler går fram och jag kan inte heller lägga på eller på annat sätt stänga appen. Det enda som hjälper är en omstart. Problemet finns dock ibland kvar även efter en eller två stycken sådana. Är det någon som känner igen detta?
     
  12. breakman

    breakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Japp, problemet innebär även att samtal inte kommer fram till dig. Fler med samma problemen mig själv finnas här https://swedroid.se/forum/index.php?threads/135712/
     
  13. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
  14. Hannah198

    Hannah198 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Någon som har tips vad jag kan göra för att rädda bilder från en död LG G4?
    Går inte att starta telefonen överhuvudtaget, helt svart i skärmen och bilderna sparades i interna minnet.

    Hjälp?
     
  15. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
  16. Groppe

    Groppe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    819
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Bara några få bilder också? på ebay å liknande ställen finns många fejkade minneskort, det ser ut som 64Gb men är inte det. Googla, finns npg program som kollar kortet
     
  17. S319

    S319 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Någon som har lämnat in sin G4, för att få inbränningarna i skärmen åtgärdade?
    Vad gjordes i sådanafall?
     
  18. Axel_Svensson

    Axel_Svensson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2015
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    11
    Jag anmälde detta i samband med jag fick min bootloop på min sn506, MobyLife bytte enbart kretskort och gjorde inget med skärmen utan hänvisade att LG tycker att det ska vara såhär...

    Arbetsrapport: Byte av kretskort, nytt IMEI: xxxxxxxxxx Uppstart samt funktionstestad utan anmärkning. Inbränningarna du upplever i skärmen uppstår när telefonen varit låst på samma bild en längre stund och slutar synas efter att skärmen varit avstängd en stund. Detta menar LG att sådan är konstruktionen på denna modell, alltså inget som är fel.

    Skickade då in den på nytt efter att jag påpekat att jag inte tycker att detta är okej för en telefon som är 1 år och blev ombedd att skicka in den på nytt.

    Arbetsrapport: Det ända vi ser är ett mörkare fält i övre delen av skärmen som är sådan bakgrunden skall se ut vid jämförelse av andra enheter av samma modell. Skulle det finnas riktiga inbränningar i skärmen skulle dessa vara konstanta och vi på verkstaden har inte kunnat återskapa dessa trots långa tester.

    När jag fick hem den efter att fått betala 344:- för ingenting så tog jag bilder med på skärmen efter att jag gjort uppstart guiden och skickade till dem och fråga hur de kan missat detta efter "långa tester" och om de tycker att en uppstartguide räknas som att låsa bilden en längre stund, 10/11 skrev jag detta till dem, läst men inget svar ännu

    Har även två röda ränder på höger och vänster sida av skärmen från toppen till botten som alltid syns.

    Bilder:
    https://drive.google.com/open?id=0B3jYg7POkNjHcG85MFl3bFhfeHc
     
  19. S319

    S319 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Trist, men ungefär som jag trodde. Har fått den åtgärdad engång efter bootlopp och tycker att inbränningarna kom efter servicen. Min G4 är på väg att hamna i facket sämsta mobil hittils. Trots att jag haft en Diseir Z som åkte in och ut på verkstad 5-6 gånger efter att verkstan fixade flera fel efter varje besök.
     
  20. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Jag hade inte problemet tidigare och undrade vad folk snackade om. Men sedan verkstaden bytte kretskort efter bootloop så är det riktigt störande. Inbränningen efter en ikon som visats i två eller tre minuter kan hålla i sig i en kvart. Extremt störande.
     
    Cocacolisten gillar detta.