Tizen

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Droid55, 1 okt 2016.

Taggar:
  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Samsung considers using Tizen in all products

    Ingen nyhet egentligen men tänkte vi kunde diskutera Tizen här.

    Vilka här är nyfikna på Tizen eller är ni trogna Android/iOS?

    Jag var en av personerna som hoppade på Windows Phone främst pga. Nokia men också för att jag ville se fler spelare på marknaden. Tyvärr kunde jag inte använda Windows Phone som huvudtelefon pga. dåliga appar (dåligt med uppdateringar och utbud).

    Microsoft misslyckades, men kan Samsung lyckas? Samsung har ju redan börjat smyga in Tizen i smartklockor (och TV-apparter?). Så deras plan verkar onekligen vara att förverkliga Tizen trots att de tar god tid på sig. Telefoner med Tizen har bara släppts i utvalda länder och inte på stora marknaden. Värt att nämna är att Samsung är en välkänd aktör på smartphone-marknaden medan Microsoft istället var välkänd aktör på PC-marknaden. Så bara där har Samsung ett bättre utgångsläge.

    Jag drömmer lite om att Samsung ska göra Apple dvs. styra både hård- och mjukvara, i hopp om en bättre användarupplevelse. Det är uppenbart med Samsungs version av Android att de vill göra saker annorlunda än Google. Med ett eget OS behöver de inte ta hänsyn till Googles idéer utan kan istället bygga det precis hur de vill från grunden.

    Tizen
     
  2. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 488
    Mottagna gillanden:
    1 174
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version