Problem: Batteriproblem efter senaste uppdateringen

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av magnus79, 30 sept 2016.

  1. magnus79

    magnus79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det kom en uppdatering till min S7 nu i veckan som bland annat innehöll Samsung Cloud.
    Idag så har batteriet försvunnit som smör i Saharaa-öknen. Är det någon annan som har samma problem?

    Toppslukarna är Android-system och Google-tjänset följt av Android OS.
     

    Bifogade filer:

  2. Fultjack

    Fultjack Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Last edited: 1 okt 2016
    magnus79 gillar detta.
  3. inact_0030

    inact_0030 Guest

    För mig dök Google Play Tjänster upp i topp med 40% av batterianvändningen över en hel arbetsdag. Det är väldigt mycket av de cirka 45% av batterikapaciteten som hade förbrukats. Det blir ju närmare 20% av den totala batterikapaciteten! När jag tittade på vad det var så visar det sig att det är Googles platstjänst som har hållit systemet vaket nästan hela dagen.
    Jag gick då till Sekretess och säkerhet > Plats > under Platstjänster, Google platshistorik stäng av detta överst med reglaget.
    Detta visade sig ta bort det vansinniga slöseri med batterikapacitet som hade pågått! Om man vill vara radikalare kan man stänga av plats helt, eller bara ha Mobil/WiFi som platsangivare, men det behövs inte bara man får stopp på idiotiska applikationer som hela tiden försöker lokalisera telefonen och på detta sätt höll den vaken precis hela tiden "håll vaken 14 h" stod det på platstjänst. Eftersom jag rör mig en hel det under en arbetsdag är detta förödande.
    Men nu är det fixat. Detta kom efter senaste uppdateringen för mig, var inga problem i den tidigare versionen.
     
  4. magnus79

    magnus79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  5. Fultjack

    Fultjack Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag avinstallerade alla oculus appar och det verkar som att batteriet håller som det brukade göra, använder knappt vr-headsetet ändå.
     
  6. magnus79

    magnus79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nej, nog är det mera sällan som jag också använder den. Fortfarande igår kväll så var det Android-system som hade slukat mest batteri. Som det ser ut idag, efter att ha laddat fullt batteriet) så har det ändrats att det är skärmen som har tagit mest batteri.
     
    Last edited: 2 okt 2016
  7. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Rensade minnet ur alla appar samt tömde den på alla data. Nu har jag fått ett par timmar mer batteri