Fråga: Plånboks fodral, Aktivera/Deaktivera skärmen, låsa upp med fingeravtryck.

Diskussion i 'Xperia XZ' startad av jlw, 19 okt 2016.

  1. jlw

    jlw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2016
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Kanske ingen XZ specifik fråga..

    Köpte Krusell Sigtuna Smartcase. Är otroligt nöjd över "plånboken". Otroligt bra kvalité. Vill att skärmen ska starta automagiskt när man öppnar plånboken och låsas när man lägger ner locket. Testat Krusells egna app och den fungerar MEN man kan inte låsa upp med Fingerprint utan med Pin. Är samma grej på andra appar har jag märkt. Går detta komma omkring?
     
  2. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej @jlw@jlw,

    Det fungerar med våra egna Style covers för produkten (fodral där skärmen tänds/släcks när du öppnar/stänger fodralet). Jag vet dock att det från och med Android 6.0 Marshmallow blev väldigt strikt med tredjepartslösningar som tvingade enheten i viloläge/väckte enheten. Detta ledde till att man inte kunde låsa upp med fingeravtryckssensorn utan istället var tvungen att ange PIN. Vi släppte en fix för detta i systemet för våra egna lösningar och fodral, men vi använder oss av Androids säkerhetsspärr vad gäller tredjepartslösningar.

    Jag hade en liknande fråga på vårt egna supportforum där det först inte fungerade, men varefter vi släppte en fix under trådens livsgång där det sedan ändrades. Tråden är en månad gammal:
    http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-X/Fingerprint-ID-with-Double-Tap-to-Sleep/m-p/1158081#M869
     
  3. jlw

    jlw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2016
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Tack för ditt svar. Era egna fodral har inga kreditkorts fack, av den anledningen köpte jag ej Sony original. ;-) Hoppas det kommer en fix så man kan använda tredjepartsfodral. Jobbigt att behöva ange Pin varje gång om man är ute efter denna funktionalitet.
     
    CHEMAS gillar detta.
  4. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Jag ska absolut se till att föra det vidare som kundfeedback, men dessvärre så fungerar det enligt Androids standard i dagsläget. :(