Diskussion: Omdömen / första intrycket av Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Timpppa, 8 mar 2016.

  1. Kote

    Kote Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det låter som att det är något knas med din telefon i så fall! Har du prövat göra en återställning för att se ifall det fungerar?
     
  2. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Kan vara så men fick precis den o gjorde allt från scratch.. så vet inte vad som skulle bli annorlunda?!
     
  3. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Jag har en iPhone 6 nu (som jag ogillar, tråkigaste luren ever) och plockade hem en s7 från netonnet och har pillat extremt mycket på den för att se om jag håller kvar iphone eller S7.

    För att vara så fair som möjligt så kommer här hur jag använder telefonen:
    1. Surf
    2. Skicka mess, jag är en sms/iMessage junkie
    3. Sociala medier i form av instagram och twitter, har ej facebook.
    4. Skicka bilder.

    Jag var en av de som älskade att byta launchers, modda med ikoner och inställningar, roota luren men jag har väl vuxit upp då jag inte riktigt bryr mig om dessa saker längre ;)

    Fördel S7 vs iPhone6:

    1. Skärmen är himmelsk. Bortom himmelsk, helst sjukt vad jag bara tittar på den. Så sociala medier, surf osv är en bra upplevelse som utklassar iPhone. Och jag är väldigt restriktiv när jag säger att något verkligen är så mycket bättre.
    2. Hur responsiv skärmen är jämfört med iPhone. iPhone är ju optimerad bla bla bla men skärmen är så jävla responsiv att man ibland förväntar sig lite mer seghet än det är.
    3. Att det finns en knapp som gör att man går bakåt i appar osv
    4. Slippa iTunes
    5. Kameran (bakre) som känns bättre.

    Saker där iPhone, för mig, är bättre än S7:

    1. Front facing camera. Larvigt att störa sig på en sån här sak men det känns fortfarande lite oljemålning när man tar bilderna på sig själv, oavsett inställning. Med iPhone blir bilderna brusiga men de ser iaf ut som en människa utan filter på bilden.
    2. iMessage. Detta är ju specifikt för mig då många av mina vänner har iPhone (nästan alla) inklusive min tjej. iMessage kan ju lätt ersättas av whatsapp som de flesta har så detta är ju inte en superstor grej. Men ändå en grej.
    3. Vi har ju tyvärr en apple-tv i vardagsrummet och apple synkar fint med apple men inte med android. Har inte förstått hur fan man kan streama netflix/hbo/cmore till en apple tv. Laddade hem allcast men det fungerade inte.
     
    Droid82 och toffe2000 gillar detta.
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    Tack för en väldigt bra jämförelse. :) Jag var och kände på en Galaxy S7 i i en butik igen idag, skärmen är verkligen fantastiskt bra. Jag gillar inte riktigt att baksidan är i glas men allt annat känns så extremt klockrent. Vattentät, minneskort, fingerprintscannern på framsidan, perfekt storlek, bra prestanda, bra batteri, kameran verkar vara väldigt bra. Nu har jag en Samsung Galaxy S5 Neo och jag vet inte riktigt om jag tycker att skillnaden känns så stor så att jag kommer att byta i närtid, men jag har som sagt bara känt på den i butik så egentligen vet jag ju inte förrän jag använt den som min "daily driver".
     
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Köpte en Galaxy S7 för någon månad sedan och jag tycker det är en mycket bra telefon.
    Enormt snabb i allt, fantastisk skärm, man bara häpnar. En inbyggd equalizer som skräddarsyr tunkurvorna för varje öra precis som hörselkontrollen vid en hälsoundersökning! Stabil programvara, jag föredrar dock Nova Launcher och med allt satt till det snabbaste och utan animeringar är den snabbare än blixten. Spel flyter på hur bra som helst trots att upplösningen är 1440p.
    Jag har haft några äldre Samsung, HTC One, LG G4, Huawei P8 och Honor 7 de senaste åren och skärmen på Samsung S7 flat är den bästa jag någonsin sett.

    Det enda lilla jag har att invända är att den är något hal att hålla i. Men å andra sidan vilken telefon nuförtiden är inte det?! Detta avhjälps ju dessutom ganska enkelt med ett tunt skal av något slag.
    Nackdelen med detta är att telefonen är så otroligt snygg (har den svarta) utan skall så jag är lite splittrad där och ett genomskinligt, tunt och mjukt skall åker av och på lite då och då!

    M3 (http://m3.idg.se/2.1022/1.628672/test-smartphone) utnämnde just nu Samsung Galaxy S7 (flat) till 2016 års bästa mobil före både S7 Edge, iPhone 7 och iPhone 7 Plus. Jag instämmer!
     
  6. stoff

    stoff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2014
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Hämtade min S7 igår.
    Tillbehör: Zagg Invisible Shield fram. Mysko påsättning jämfört med iphone så flera små bubblor. Bak har jag Samsungs egna genomskinliga, vassa kanter. Så bägge får bytas inom kort.

    Själva luren är riktigt grym. Snabb, grym skärm. Gillar Samsungs egna tema o deras ikoner. Första negativa är selfiekameran som är bedrövlig.
     
  7. Das Zie

    Das Zie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Fantastiskt trevlig mobil. Snabb, bra skärm, bra batteritid och oändliga möjligheter att ställa in mobilen så att du får den som du vill. Ett stort lyft från iPhone.
     
  8. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Köpte mig en S7 idag, Tycker inte kameran presterade speciellt bra i mörker.. Gör ni något speciellt för att kunna ta bra bilder i mörker?
    För övrigt så har ju Samsung fått bättre ordning på det mesta tycker jag :D
     
  9. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 821
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    På auto blir bilderna inget vidare i mörker. Den drar upp ISO för högt så det blir löjligt mycket brus. Man får helt enkelt trixa med manuella läget.
     
  10. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Okey! Tack för tipset! Det var det jag trodde oxå :D har inte hunnit trixa med kameran så mycket än :P
     
  11. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Kan ju säga att en sak som irriterar mig utav ....... är ju fingeravtrycksläsaren.. När man kommer från Huawei/honor så ligger ju denna FETT mycket efter :D
    Fel läsningar, seg reaktion.. Plus att man måste väcka luren först innan den läser.. ljusår bättre på huawei/honor
     
    vispn gillar detta.
  12. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Jag håller med! Kommer från Honor 7. Jag använder knappast fingeravtryckläsning för det är så dåligt.
     
  13. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Fattar inte hur dom kan misslyckas så fatalt med den
     
    inact_0030 gillar detta.
  14. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Håller med som sagt, men trots detta med den misslyckade fingeravtrycksläsaren då så tycker jag att S7 är den i särklass bästa mobil jag har använt! Det säger en del om hur bra jag tycker det övriga på S7an är! :)
     
  15. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Kan bara hålla med om att i det stora hela så är det en jäkligt lyckad lur! Inte mycket att klaga på :D

    Måste bara säga att byggkvaliten i luren är ju Spot on! Jävlar va den känns välbyggd! Samsung har verkligen fått ordning på den biten! :cool:
     
  16. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Fick hem en S7 idag. Min första Samsung sedan S4an, och det har ju hänt en hel del! Den är riktigt snygg och känns rätt bra i handen, lite orolig för en baksida i glas däremot. Slängde in Nova launcher i princip det första jag gjorde, touchwiz och jag kommer aldrig bli vänner ;) Visst är fingeravtrycksläsaren en bit efter konkurrenterna, men tycker den gör ett helt ok jobb det lilla jag använt den.

    Skärmen är ju fantastisk! Jag förstår verkligen vurmandet för samsungs skärmar. Kameran har jag inte testat ännu men lär knappast bli besviken på den. Trådlösa laddningen är redan en favorit, fattar inte att det har slagit större!

    Kanske bara nyhetens behag, men jag gillar telefonen :) Det kommer från en som vart väldigt avigt inställd till Samsungs mobiler ;)
     
  17. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Gubben min, vill minnas att S4 var min sista riktiga samsung med och kan bara hålla med till HUNDRA att det har hänt en del! :cool:

    Gjorde samma sak, avaktivera en del appar och in med Nova och Nova Prime på studs :cool:

    Hade Note2 och S4 senast och lovade mig sj aldrig mer samsung.. Vettifan vad som hände! Några år senare sitter man med en Onyx Black S7 och är riktigt nöjd :D

    Vilken färg tog du?
     
  18. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3

    Har Onyx Svart jag med, funkar i alla lägen ;)

    Tycker dock att trådlösa laddaren låter lite mycket, sitter en fläkt i den?
     
  19. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Eller hur, black is the new black hahahaa :D

    Vet ej faktiskt, har inte fått tummen ur än och köpt mig en trådlös.. Vilken modell på trådlös har du skaffat dig?

    Sj hade jag tänkt och köpa denna

    https://m.prisjakt.nu/product/3553486
     
  20. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Precis, funderade på en vit först men den var inte så snygg IRL..
    Köpte Denna Kopplad till min Quick-charge 3 laddhubb så får jag snabbladdning trådlöst oxå, funkar bra hittills ;)