Uppgradera

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Ponisch, 21 okt 2016.

  1. Ponisch

    Ponisch Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hejsan, jag tänkte ta tag i det jag längtat efter i så många år nämligen att uppgradera till det många kallar en "dumbphone".

    Det enda kriteriet jag egentligen har är att det ska finnas Bluetooth. Färgskärm har jag inget behov av, kamera likaså och jag behöver definitivt inte ha tillgång till varken trådlöst eller mobilt nätverk.

    Anledningen till, om man bortser från det enda kriteriet jag har, varför jag inte bara har letat upp en gammal 3310 är batteritiden. Den var bra när telefonen kom men klarar tyvärr inte många dagar i dagsläget då det är föråldrat.

    Är det någon här inne som har någorlunda koll på hur segmentet ser ut i dag?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Intressant och kul fråga :)

    Här kommer ett förslag:

    Punkt. MP01, 1190 SEK.

    [​IMG]

    Vad hade du tänkt dig för prisklass? Modellen ovan är ju något av en "lyxmodell" i sammanhanget. Du får dock stor och tydlig skärm, riktigt bra ljud/högtalare och stand by-tid på ca 21 dagar.

    Bluetooth v 3.0-stöd medföljer, förstås. Displayen skyddas av Gorilla 3-glas och bör tåla lite stryk.

    Telefonen har också fullt svenskt språkstöd.
     
    Last edited: 21 okt 2016
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    bernard gillar detta.
  4. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    hehe påminner lite om en miniräknare :D
     
    bernard gillar detta.
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Om du inte stör dig på färgskärm så kan du ju köpa en helt grym dumbphone med enastående batteri för inga pengar alls:
    http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_241655.html

    12000 mAh.. Ficklampa, minneskortplats, kan användas för att ladda andra enheter, dubbla SIM, med mera.. Inte svenska som språk dock, men väl Engelska.
     
    Last edited: 21 okt 2016
    bernard gillar detta.
  6. p0tatis

    p0tatis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Visst kostade den 1190 SEK igår? Tänkte köpa, men nu har de höjt till 2990 SEK.. blir inget köp :(
     
  7. hemskasven

    hemskasven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    43
    Finns mängder med renoverade Nokialurar av olika modeller på Aliexpress för billiga pengar. Inte dyrare än ett nytt batteri.
     
  8. Ponisch

    Ponisch Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hade inte tänkt lägga en alltför stor summa pengar på detta men 1000 plus någon hundralapp är inte helt omöjligt. Har en Nexus 5X jag tänkt sälja men tvivlar på att den är värd någon större summa.

    Jag har testat en del äldre telefoner och däribland 3310 samt 3330 och samtliga har haft kassa batterier efter all denna tid men hade faktiskt ingen aning om att det fanns nya batterier att köpa. Avsaknaden av Bluetooth gör dock att de flesta äldre mobiler går bort.

    Svenska som språk (åtminstone åäö tillgängligt via knappsats) är nödvändigt!
     
  9. Ponisch

    Ponisch Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Det slutar troligtvis med en nyare hyfsat stöt- och vattentålig "jobbtelefon" som t.ex Samsung Xcover 550 eller motsv.